4-5-2004
De Audi TT blijft aan kop
Het Duitse autotijdschrift Auto Bild neemt in haar jongste editie
(17/2004) vijf sportcoupés onder de loep. De kandidaten uit vier
landen probeerden met uiteenlopende kwaliteiten indruk te maken op de
testers.
Ze vertegenwoordigden de kennis en competentie van wereldconcerns,
speelden in op gevoelens en probeerden met styling en aparte techniek
indruk te maken. Maar de Audi TT, qua design al zonder meer een
klassieker, imponeerde met sportieve prestaties en uitgewogen balans.
De V6 heeft kracht in overvloed, accelereert enorm snel en draait
ongeremd hoge toeren - biedt al met al de allerbeste prestaties, stelt
de redacteur van Auto Bild. De eerste plaats bij het onderstel: De
directe besturing verschaft bijzonder veel stuurgevoel, de quattro
vierwielaandrijving bijt zich regelrecht in het asfalt, en het ESP
regelt veel fijngevoeliger dan bij alle andere kandidaten. Met deze
detailverbeteringen, het beste rijcomfort en een voorbeeldige
afwerking wijst de TT de jonge uitdagers terug naar hun plek.
Geen kandidaat kan daarnaast zon uitgebreid programma bieden als de
Audi TT. Hier is voor elk wat wils: Coupé of Roadster, vier
motorvarianten met vier of zes cilinders van 110 kW (150 pk) tot 184
kW (250 pk). Verder zijn er vier transmissievarianten: handgeschakelde
5- en 6-versnellingsbakken, 6-traps tiptronic of de bijzonder
sportieve DSG-transmissie (Direct Shift Gearbox) met zes
versnellingen. Tot en met de 180 pk-uitvoeringen is
voorwielaandrijving standaard. Op alle modellen is vierwielaandrijving
quattro leverbaar en wordt standaard geleverd op de modellen met 225
en 250 pk.
Met de S line-pakketten en de exclusieve mogelijkheden van quattro
GmbH kan de Audi TT bovendien qua uitvoering bijzonder individuele
wensen vervullen. Vanaf juni is ook de Audi TT 3.2 quattro als Coupé
en als Roadster (250 pk) leverbaar met een handgeschakelde 6
versnellingsbak voor een prijs van respectievelijk 53.990,- en
58.090,- inclusief BPM en BTW.
AutoRai