BedrijfsautoRAI

04-05-2004

Customer Support Center in Turijn

Iveco heeft de laatste jaren meer dan 2 miljard euros geïnvesteerd in een volledig herziene produkt aanbod. Daarnaast heeft Iveco ook nieuwe centras ingericht voor haar klanten. Een daarvan is de « Customer Support Center ».

Dit internationaal centrum groepeerd alle naverkoopsaktiviteiten, technische opleiding, diagnose en technische hulp om de vragen uit de verschillende markten te beantwoorden.

De invulling van deze taken bestaan al lang bij Iveco, maar waren ondergebracht in verschillende strukturen.

Het samenbrengen in hetzelfde gebouw, vergemakelijkt het uitwisselen van informatie en laat een betere opvolging van klantreakties toe alsmede het oplossen van mogelijke problemen.

De Customer Support Center is gevestigd in Turijn, op de route naar Milaan, en ondergebracht in een prachtig gebouw met een oppervlakte van 9000 m2, ontworpen door het architectenbureau Gabetti-Isola. Het gaat om een investering van 18 miljoen euros, waar 150 mensen aan het werk zijn en circa 7500 techniekers per jaar opgeleid worden.

De Customer Support Center groupeerd de « Client Center » (24/24h service), de « Product academy », de « Serviceability » en de dienst Technische Documentatie.