Gemeente Eemnes


* Gemeenteberichten week 19 (datum mededeling 6 mei 2004)
* Beheerregeling en Reglement GBA

* Besluiten van de raad


* Sluiting gemeentehuis


* Vergaderingen

Gemeenteberichten week 19

* Melkpad 7; vergroten woning, ingekomen d.d. 22 april 2004.
* Meentweg 87a, plaatsen van een overkapping, ingekomen 26 april
* Kamille 33, plaatsen dakkapel, ingekomen d.d. 29 april 2004.
* Raadhuislaan 15, wijzigen gevelindeling woning, ingekomen d.d. 28 april 2004.

Ingekomen aanvraag sloopvergunning

* Meentweg 37, verwijderen asbesthoudende dakbedekking, ingekomen 26 april 2004.

* Stammeweg 1; vergroten bestaande loods, verzonden d.d. 3 mei 2004.
* Ruisvoornstraat 12; plaatsen 2 dakkapellen, verzonden d.d. 3 mei 2004.

* Meentweg 33; bouw toegangspoort, verzonden d.d. 3 mei 2004.
* Oud Eemnesserweg 13; vergroten woning en bedrijfsruimte en bouw erfafscheiding, verzonden d.d. 3 mei 2004.

* Bramenberg 19; plaatsen erfafscheiding, verzonden d.d. 3 mei 2004.
* Scholekster 79; vergroten garage en carport Beheerregeling en Reglement GBA

Burgemeester en wethouders van Eemnes maken bekend dat zij hebben vastgesteld de

Beheerregeling en Reglement gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Ingevolge de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Wet GBA) worden persoonsgegevens van inwoners bijgehouden in de basisadministratie van de woongemeente. Deze bijhouding is aan strikte regels gebonden, welke in de Wet GBA zijn opgenomen.

Het college van burgemeester en wethouders is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens in een geautomatiseerde basisadministratie persoonsgegevens. De hoofdlijnen van het beheer van die basisadministratie dienen volgens artikel 14 van de Wet GBA te zijn vastgelegd in een regeling. Genoemde beheerregeling voorziet daarin.

Daarnaast is een Reglement GBA vastgesteld; daarin is een nadere regeling opgenomen van de verbanden tussen de GBA en andere gemeentelijke registraties zoals bijv. belastingen, wie er toegang hebben tot de persoonsgegevens en aan wie gegevens kunnen worden verstrekt.

De rode draad in deze regelingen is de bescherming van persoonsgegevens zoals deze zijn opgenomen in de GBA. De regeling en het Reglement treden in werking op donderdag 6 mei 2004.
Bij de afdeling Burgerzaken in het gemeentehuis zijn deze stukken voor een ieder ter inzage.

Besluiten van de raad

De raad heeft op 26 april jl. de volgende besluiten genomen:

Vastgestelde verordeningen:

* Verordening Wet voorzieningen gehandicapten 2004 (WVG)
* Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA)

* Verordening toeslagen en verlagingen Wet werk en bijstand (WWB)

Gemeenschappelijke regelingen:

* Besluit om uit te treden uit de CPA-regeling (Centrale post ambulancevervoer) Gooi en Vechtstreek, onder gelijktijdige toetreding tot de CPA-regeling voor de regio Utrecht.
* Besluit tot het aangaan van de gemeenschappelijke regeling inzake de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen (GHOR) en CPA Utrecht.

Op deze besluiten is de Tijdelijke referendumwet van toepassing. Dat betekent dat een raadgevend correctief referendum mogelijk is. Een verzoek tot het houden van een dergelijk referendum moet binnen drie weken na de bekendmaking schriftelijk worden ingediend het college van burgemeester en wethouders. Bij het uitblijven van een dergelijk verzoek treden de besluiten in werking op de dag of de datum zoals in het besluit is aangegeven. De besluiten liggen voor een ieder ter inzage op de afdeling Burgerzaken in het gemeentehuis.

Commissies: Bestuur, Samenleving en Middelen
Tijdstip: maandag 10 mei, 20.30 uur
Plaats: raadzaal

Agenda: o.m.

* Presentatie accountant over procedure controle jaarrekening
* Huisvestingsprogramma en overzicht onderwijs 2005
* Vervolgprocedure Woonzorgzone

Wonen, Ruimtelijke Ordening en Milieu
Tijdstip: dinsdag 11 mei 20.00 uur
Plaats: raadzaal

Agenda: o.m.

* Invoering nieuw woonruimteverdeelsysteem/vaststellen Huisvestingsverordening

* Bestuursopdracht herziening bestemmingsplan Wakkerendijk/Meentweg en Landelijk Gebied

* Voorontwerp bestemmingsplan Zuidbuurt

* Uitwerking Geluidsonderzoek A27

* Gemeentelijk Verkeer- en Vervoersplan (GVVP)
* Volumestudie wonen en zorg Zuidbuurt

* plan Ocrietterein Eembrugge

Per te behandelen agendapunt kan het publiek gebruik maken van het spreekrecht. Bij het begin van de vergadering moet het voornemen om hiervan gebruik te maken worden meegedeeld aan de voorzitter.

De agenda wordt pas tijdens de vergadering definitief vastgesteld, hierin kunnen dus nog wijzigingen optreden.

De op de agenda betrekking hebbende stukken liggen ter inzage in de hal van het gemeentehuis, de bibliotheek en de Hilt.

De Welstandscommissie komt bijeen op dinsdag 11 mei en donderdag 13 mei a.s.
De agenda ligt vanaf 10 mei ter inzage bij de balie van de sector Grondgebied. Voor eventuele informatie over de agenda, het tijdstip en de locatie van de vergaderingen kunt u (telefonisch) contact opnemen met de sector Grondgebied, telefoon (035) 5390660.

Sluiting Gemeentehuis

Op vrijdag 21 mei (de dag na Hemevaartsdag) zijn het gemeentehuis, de gemeentewerf en en politiepost op het gemeentehuis in verband met een verplichte verlofdag van het personeel de gehele dag gesloten. Ook de burgerlijke stand is de hele dag gesloten.

Sluiting sector Samenleving en Bestuur op 14 mei 2004 In verband met de jaarlijkse teambuildingsactiviteit is de sector Samenleving en Bestuur op vrijdag 14 mei aanstaande de hele dag gesloten. Het betreft de afdelingen Welzijn en Onderwijs, Juridische en Bestuurlijke zaken en Burgerzaken.
Het loket van Burgerzaken is s ochtends van 8.00 tot 8.15 uur alleen geopend voor de aangifte van geboorte en overlijden.