Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwegein, 4 mei 2004

Volkskrant gaat de online singlesmarkt op met parship

Volkskrant biedt unieke relatiebemiddelingsmethode aan op Volkskrant Lekker Single

Parship, een online relatiemiddelingsbureau, en de Volkskrant zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Vanaf begin mei kunnen singles op Volkskrant Lekker Single, de populaire subsite van de Volkskrant, gebruik maken van de diensten van Parship. Op dit moment zijn er 2,4 miljoen singles in Nederland en volgens het CBS blijft deze groep groeien. Parship en nu ook de Volkskrant bieden singles de mogelijkheid om op serieuze wijze online een partner te zoeken. Parship onderscheidt zich door een unieke matchmethode waarbij gebruik gemaakt wordt van een wettenschappelijke persoonlijkheidstest.

Vanaf de website van de Volkskrant kunnen geïnteresseerden doorlinken naar de geïntegreerde Parship site. Net als op parship.nl kunnen ze gebruik maken van alle diensten van Parship; zoals bijvoorbeeld de persoonlijkheidstest invullen en contactverzoeken ontvangen. Al vanaf 2001 richt de Volkskrant zich actief op singles met de subsite Lekker Single. Lekker Single is een groot succes en is inmiddels een eigen leven gaan leiden door o.a. de uitgifte van een boek, de organisatie van evenementen en het aanbieden van een digitaal platform voor discussie.

Voor Pieter Kok, uitgever van de Volkskrant is de samenwerking met Parship een logische stap "Maandelijks bezoeken meer dan 100.000 singles onze site. Met Lekker Single boden wij hen een scala aan diensten en middelen, maar er ontbrak één ding; online een partner zoeken. De lezers van de Volkskrant en de bezoekers van Lekker Single sluiten aan bij de gebruikers van Parship. Singles die wél een relatie willen maar de juiste persoon nog niet hebben kunnen vinden bijvoorbeeld door hun drukke bestaan. Ze voelen er niks voor om te zoeken op sites waar het draait om flirten en chatten. Ze willen op een gefundeerde manier een partner zoeken. En dat kan met Parship, omdat deze service mensen aan elkaar voorstelt op basis van een persoonlijkheidstest."

Over Parship
Parship is één van de grootste internationale online relatiebemiddelingsbureaus met meer dan 600.000 leden. Parship is in 2001 in Duitsland gestart met haar unieke service, vervolgens is de service uitgebreid naar Oostenrijk en Zwitserland. In december 2003 is in Nederland de start gemaakt met Parship.nl. In mei zal Parship Italië online gaan. Parship werkt samen met diverse partners waaronder ook Carp en Chello. Parship is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. In Nederland is Holtzbrinck tevens aandeelhouder van bol.com.


- Einde Bericht -

Achtergrondinformatie (