Gemeente Dordrecht


---

E-loket al door 100.000 mensen bezocht

Carla Franken
De gemeentelijke website www.dordrecht.nl en het daaraan gekoppelde E-loket worden steeds populairder. Het afgelopen weekend heeft het Elektronische loket een nieuwe mijlpaal van 100.000 unieke bezoekers bereikt sinds de start medio maart 2002. De website werd de afgelopen twee maanden door bijna 20.000 bezoekers geraadpleegd.

Het E-loket trok in de maanden maart en april zo'n 13.000 bezoekers. Een sterke stijging ten opzichte van vorig jaar in diezelfde maanden toen ongeveer 9000 mensen de weg naar de elektronische balie van de gemeente wisten te vinden. Het gemiddelde maandbezoek aan zowel het E-loket als de website is sinds de introductie in maart 2002 ieder jaar met zo'n 2000 bezoekers gestegen.

Sinds maart 2002 zijn er voor het E-loket al 27.425 pincodes uitgegeven. Dit zijn zowel de pincodes die voor notificatie voor paspoorten en rijbewijzen door de gemeente zelf verstuurd zijn als de door klanten zelf online aangevraagde pincodes. Met deze unieke code kunnen bezoekers in combinatie met hun sofi-nummer rechtstreeks zaken doen met de gemeente.

Bij het E-loket van de gemeente Dordrecht kunnen Dordtenaren 24 uur per dag en 7 dagen per week online producten en diensten bestellen of informatie opvragen. Zij kunnen onder andere uittreksels volledig online aanvragen en betalen, een afspraak maken voor een paspoort of rijbewijs, meldingen doen aan de Wijklijn of een verhuizing binnen Dordrecht direct vanachter de computer doorgeven.