Multikabel


Multikabel succesvol in 2003
04 mei 2004

Blijkens de jaarcijfers die moederbedrijf Primacom vorige week bekendmaakte, heeft Multikabel een succesvol jaar achter de rug. Het totaal aantal abonnementen steeg van 360.182 eind 2002 naar 405.174 eind 2003 en de omzet nam toe met meer dan 25%, van ruim EUR 60 miljoen in 2002 tot ruim EUR 75 miljoen in 2003. Deze stijgingen kwamen vooral door het succes van breedbandinternet: snel internetten voor een vast bedrag per maand. Het aantal abonnees voor deze diensten steeg met 62,5% van bijna 50.000 eind 2002 tot bijna 80.000 eind 2003. Daarnaast namen ook het aantal abonnees en de omzet bij alle andere diensten van Multikabel toe. De resultaten in 2003 werden geboekt bij vrijwel gelijk blijvende kosten in vergelijking met 2002.

Marcel Nijhoff, Directeur Marketing & Sales van Multikabel: Multikabel heeft in de afgelopen jaren bewezen als zelfstandig opererend bedrijf succesvol te kunnen zijn voor klanten, medewerkers en aandeelhouders. Niet alleen de omzetcijfers en aantallen abonnees zijn gestegen, ook de kwaliteit van onze dienstverlening is hoog wat onder meer blijkt uit verschillende onderzoeken onder internet service providers en ons eigen klanttevredenheidsonderzoek - en stijgt nog steeds. In 2003 is de klanttevredenheid substantieel toegenomen: de waardering zeer goed/uitstekend steeg met 14% tot 30% ten opzichte van 2002. Het totaalpercentage voor de scores goed/zeer goed/uitstekend voor algehele kwaliteit steeg van 89% naar 91%.

Het succes van Multikabel verklaart Marcel Nijhoff als volgt: Mede dank zij het feit dat we een relatief klein, flexibel bedrijf zijn met een sterke regionale binding, kunnen we innovatief en onconventioneel zijn, in het belang van onze klanten denk bijvoorbeeld aan de inzet van WiFi om zogenaamde witte gebieden te ontsluiten of ons bod op de eventueel vrijkomende aandelen in Digitenne. Maar ook de snelheid waarmee we routers bijplaatsen bij veel verkeer op ons netwerk of storingen verhelpen, zijn hiervan voorbeelden.

Multikabel continueert met de resultaten van 2003 haar groeicurve, is in alle opzichten financieel gezond, en ziet de toekomst dan ook met het volste vertrouwen tegemoet.