Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

KLM WINT DE GARTNER CRM EXCELLENCE AWARD 2004

E.piphany verbetert reiservaring klanten en verhoogt winstgevendheid bedrijf

Schiphol-Rijk, 6 mei 2004 -- E.piphany, leverancier van intelligente CRM-oplossingen, maakt bekend dat KLM de Gartner CRM Excellence Award 2004 heeft gewonnen. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de 5de editie van de Gartner CRM Summit in Londen op 29 april jl. KLM heeft de prestigieuze award gewonnen op grond van zijn visie op CRM, de gehanteerde strategie en de succesvolle wijze waarop CRM wordt toegepast om de koop- en reiservaring van zijn klanten te verbeteren.

CRM dient ons allereerst te ondersteunen om bij elk contact de koop- en reiservaring van onze klanten te verbeteren , zegt Cristina Zanchi, CRM Director bij KLM. Ondanks het feit dat we eigenlijk net gestart zijn met CRM zijn we tevreden over de eerste resultaten: in 2003 en 2004 waren we in staat om 20% meer bestaande klanten toe te voegen aan ons bestand en de omzet die van deze klanten afkomstig is met 5 % te verhogen. Dit alles ondanks de zeer moeilijk omstandigheden in de markt. De response rates die we tot zover hebben gezien met de E-piphany campagnemanagement tool zijn veelbelovend en liggen ver boven het gemiddelde in onze branche. Wij zijn dan ook zeer vereerd met deze award. De volgende uitdaging die we hebben is om de waardering en tevredenheid van onze klanten te beïnvloeden door een nog betere service te verlenen.

Ter ondersteuning van de visie heeft KLM een geïntegreerd CRM-proces in gang gezet dat is gebaseerd op één view van al hun klanten: dit maakt gepersonaliseerde één-op-één interacties mogelijk met elke klant en biedt inzicht in de klanten die het meest winstgevend zijn. De CRM-strategie van KLM is gebaseerd op tien fundamentele processtappen, waaronder klantidentificatie, inzicht in hun wensen, en sturing van interne processen. Dankzij deze basisstappen kan KLM een accuratere segmentatie aanbrengen, en een betere strategie en actieplan definiëren voor elk segment.

KLM ging in augustus 2003, op tijd en binnen budget, live met E.piphany Marketing. De gecentraliseerde klantendatabase werd in december 2003 in gebruik genomen. De implementatie werd gedaan door KLM samen met Accenture, hun co-sourcing partner.

E.piphany s oplossingen helpen de grootste consument gerichte organisaties wereldwijd om hun klanteninteractie te verbeteren , zegt Karen Richardson, CEO van E.piphany. KLM maakt gebruik van de totale E.piphany suite van sales-, service- en marketing- oplossingen om ieder contact met de klant te optimaliseren en zo omzet te genereren en de klantenservice te verbeteren. Wij feliciteren KLM met de geweldige resultaten die ze hebben geboekt met hun CRM-strategie.

Een review team van Gartner analisten selecteerde drie finalisten na een evaluatie en beoordeling van de aanmeldingen op basis van de manier waarop het CRM initiatief uitblonk. De bezoekers van de Gartner CRM summit bepaalde uiteindelijk de winnaar nadat ze de presentaties van de drie finalisten hadden gezien. KLM sluit zich aan bij Boise Office Solutions, GSI Commerce en Grupo Financiero Bital, allen E.piphany klanten die de CRM award in de afgelopen drie jaar hebben gewonnen.

Voor meer informatie over deze en andere E.piphany CRM-implementaties: www.epiphany.com.

Voor meer informatie over de Gartner CRM Excellence Awards: www.gartner.com/us/crmexcellence

Over E.piphany

E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop-, en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk, Amsterdam.