News Release
06.05.04
RYANAIR PERSONEEL KRIJGT 3% MEER SALARIS
Ryanair heeft vandaag (donderdag 6 mei 2004) bevestigd dat haar
personeel met ingang van 1 april 2004 een salarisverhoging krijgt van
3%. Deze verhoging, die kan oplopen tot 2.000,00 euro extra per jaar
op het basissalaris van een piloot, wordt ingevoerd in de betalingen
van mei met terugwerkende kracht tot 1 april.
Ryanair melde wel tegelijkertijd dat deze salarisverhoging niet een
indicatie is voor betere tijden, maar eerder een verdiende beloning
voor de productiviteitsverbeteringen van haar personeel. In januari
was Ryanair al de eerste maatschappij die kwam met een pessimistische
waarschuwing met betrekking tot de tarieven en de yield en de
maatschappij ziet daarin in deze concurrerende markt geen verandering.
Ryanair blijft snel uitbreiden door het openen van nieuwe routes, het
verlagen van tarieven en het winnen van marktaandelen van al haar
concurrenten.
De passagiersgegevens over april, die later op de dag worden
gepresenteerd, laten zien dat Ryanair een sterke groei blijft
volhouden, en dat in een sterk concurrenrende yield omgeving.
Bij de bevestiging van deze salarisverhogingen zei Michael O'Leary,
Ryanair's Chief Executive:
"Zelfs in moeilijke tijden blijft het voor ons belangrijk om ons
personeel goed te blijven belonen, met een beter salaries en
arbeidsvoorwaarden dan bij onze concurrenten. Terwijl we een zwaar
jaar verwachten met een moeilijke winter, is deze salarisverhoging
zowel een dank u als een bewijs van vertrouwen in onze mensen die door
blijven gaan met efficienter te werken om het substantiele kosten- en
prijsvoordeel van Ryanair ten opzichte van alle andere
luchtvaartmaatschappijen in Europa te vergroten.
Zoals de geschiedenis al vaker heeft laten zien, zal in tijden van een
prijzenoorlog degene met het laagste kosteniveau winnen. In de
Europese luchtvaartindustrie is Ryanair met ruime voorsprong de
maatschappij met de laagste kosten. Wij zullen ons kostenvoordeel
blijven gebruiken om de nog lagere prijzen te kunnen aanbieden en
daardoor nog meer marktaandeel van de dure en niet zo dure
luchtvaartmaatschappijen van Europa af te snoepen."
Ryanair