Ryanair

News Release

06.05.04

RYANAIR PERSONEEL KRIJGT 3% MEER SALARIS

Ryanair heeft vandaag (donderdag 6 mei 2004) bevestigd dat haar personeel met ingang van 1 april 2004 een salarisverhoging krijgt van 3%. Deze verhoging, die kan oplopen tot 2.000,00 euro extra per jaar op het basissalaris van een piloot, wordt ingevoerd in de betalingen van mei met terugwerkende kracht tot 1 april.

Ryanair melde wel tegelijkertijd dat deze salarisverhoging niet een indicatie is voor betere tijden, maar eerder een verdiende beloning voor de productiviteitsverbeteringen van haar personeel. In januari was Ryanair al de eerste maatschappij die kwam met een pessimistische waarschuwing met betrekking tot de tarieven en de yield en de maatschappij ziet daarin in deze concurrerende markt geen verandering. Ryanair blijft snel uitbreiden door het openen van nieuwe routes, het verlagen van tarieven en het winnen van marktaandelen van al haar concurrenten.

De passagiersgegevens over april, die later op de dag worden gepresenteerd, laten zien dat Ryanair een sterke groei blijft volhouden, en dat in een sterk concurrenrende yield omgeving.

Bij de bevestiging van deze salarisverhogingen zei Michael O'Leary, Ryanair's Chief Executive:

"Zelfs in moeilijke tijden blijft het voor ons belangrijk om ons personeel goed te blijven belonen, met een beter salaries en arbeidsvoorwaarden dan bij onze concurrenten. Terwijl we een zwaar jaar verwachten met een moeilijke winter, is deze salarisverhoging zowel een dank u als een bewijs van vertrouwen in onze mensen die door blijven gaan met efficienter te werken om het substantiele kosten- en prijsvoordeel van Ryanair ten opzichte van alle andere luchtvaartmaatschappijen in Europa te vergroten.

Zoals de geschiedenis al vaker heeft laten zien, zal in tijden van een prijzenoorlog degene met het laagste kosteniveau winnen. In de Europese luchtvaartindustrie is Ryanair met ruime voorsprong de maatschappij met de laagste kosten. Wij zullen ons kostenvoordeel blijven gebruiken om de nog lagere prijzen te kunnen aanbieden en daardoor nog meer marktaandeel van de dure en niet zo dure luchtvaartmaatschappijen van Europa af te snoepen."