Brussels Airlines


7/05/2004 > SN Brussels Airlines uitgeroepen tot Ambassadeur 2004 van het Brussels Toerisme

SN Brussels Airlines is uitgeroepen tot `Ambassadeur 2004 van het Brussels Toerisme'. De luchtvaartmaatschappij die Brussel met Europa, Afrika en de States verbindt krijgt de prestigieuze onderscheiding omwille van de vele inspanningen die ze levert om het toeristisch potentieel van de Europese hoofdstad te promoten.

Sinds '98 bekroont `Brussel Internationaal', het toerisme- en congresbureau van de hoofdstad, jaarlijks bedrijven, personen en verenigingen die zich bijzonder inzetten om het toerisme in Brussel te stimuleren. De laureaten krijgen de titel `Ambassadeur van het Brussels Toerisme'.

Ondermeer hoedenmaker Elvis Pompillo, jazzmuzikant Toots Thielemans, het unieke poppentheater Toone, de Ommegang en het bloementapijt op de Grote Markt, brouwer Cantillon, Bozar (Paleis voor Schone Kunsten), het Filmfestival en het Couleur Café muziekfestival vielen de voorbije jaren al in de prijzen.

SN Brussels Airlines krijgt dit jaar de bekroning voor de vele inspanningen die de luchtvaartmaatschappij levert om toeristen te laten kennis maken met Brussel.

SN verbindt niet minder dan 53 Europese steden rechtstreeks met Brussel en vliegt ook vanuit 15 Afrikaanse steden naar de Europese hoofdstad. Ook in de States (34 steden) biedt SN reismogelijkheden naar Brussel aan. "Dankzij dit uitgebreid bestemmingenpallet en dankzij de vele vluchtfrekwenties is SN Brussels Airlines de aangewezen vliegpartner voor iedereen die naar Brussel wil reizen", zegt Chief Executive Officier Peter Davies. "We stimuleren niet alleen reizen naar Brussel, dankzij onze naam zijn we ook een échte ambassadeur van de stad."

Via speciale promoties, speciale tarieven voor familieleden van Expats die in Brussel wonen en weekendtarieven worden citytrips naar Brussel zeer aantrekkelijk gemaakt. De luchtvaartmaatschappij werkt actief samen met buitenlandse touroperators, hotelgroepen en incentivehuizen die Brussel in hun aanbod hebben opgenomen. Ook met de toeristische diensten zijn partnerships afgesloten om reisagenten en journalisten te laten kennismaken met Brussel. Verschillende culturele en sportieve evenementen in Brussel worden door SN actief gesponsord.

SN's inflightmagazine `Connect ` besteedt veel aandacht aan de culturele activiteiten in Brussel en het symbool van Brussel, de Iris bloem, is het logo geworden van het populaire getrouwheidsprogramma `Privilege' van de luchtvaartmaatschappij.

Samen met SN Brussels Airlines mogen ook de beroemde Brusselse mode-ontwerper Olivier Strelli, de internationale `Brusselse atletiekwedstrijd' Memoral Ivo Van Damme, het culturele project `Kunstberg op zondag' en de bekende Brusselse zitmeubelproducent Decosit zich `Ambassadeurs 2004 van het Brussels Toerisme' noemen.

Over SN Brussels Airlines :

SN Brussels Airlines is de Belgische full-service luchtvaartmaatschappij die gebaseerd is in Brussel en een netwerk van Europese, Afrikaanse en Amerikaanse vluchten aanbiedt. De maatschappij, die meer dan 2.000 mensen tewerkstelt, garandeert meer dan 285 stipte vluchten naar 53 Europese en 15 Afrikaanse steden. Er worden in partnership met American Airlines rechtstreekse vluchten naar Chicago en New York (vanaf 16 mei) aangeboden en mits een overstap ook naar een hele reeks andere Amerikaanse steden. SN Brussels Airlines heeft partnerships met luchtvaartmaatschappijen van wereldklasse. SN biedt ook een dagelijkse hogesnelheidstrein `Thalys' service aan tussen Brussel / Zaventem luchthaven en het Paris Nord treinstation.