Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw initiatief Superbrands-organisatie

PRIMEUR VOOR NATIONALE COOLBRANDS© VERKIEZING

Amsterdam, 23 april 2004 -- Dit jaar worden voor het eerst de CoolBrands-verkiezing in Nederland georganiseerd. Doel van deze verkiezing is het achterhalen van de merken die momenteel als cool worden ervaren door het Nederlands publiek. CoolBrands© is een initiatief van Superbrands Nederland, dat ook de tweejaarlijkse Superbrands-verkiezing organiseert. Bijzonder aan CoolBrands is de actieve rol van het Nederlands publiek in de verkiezing.
Het publiek spreekt zich uit over een shortlist van merken, die tot stand is gekomen na een voorselectie door de CoolCouncil met marketing professionals, een studentenpanel en de zogenaamde Coolhunters onder leiding van professor Carl Rohde.
De publieksverkiezing wordt gehouden van 11 mei tot en met 15 september. Naast de algemene publieksverkiezing is er ook een deelverkiezing voor jongeren (tot en met 15 jaar) en voor marketing- en communicatieprofessionals.
Stemmen kan op een speciale website: www.CoolBrands.org. Daar kan de kiezer zijn of haar coolste merken aanvinken in ca. 10 productcategorieën, zoals; mode, wonen, auto's, verzorging en media. Eind van het jaar worden de uiteindelijke CoolBrands bekend gemaakt tijdens een speciale Award uitreiking.

/ / / /