Ingezonden persbericht


Persbericht

CASEMA BEDIENT KLANTEN OPTIMAAL MET ORACLE E-BUSINESS SUITE

Grote kabelexploitant consolideert processen om dienstverlening aan 1,3 miljoen abonnees te verbeteren

De Meern, 11 mei 2004 ­ Casema, met 1,3 miljoen abonnees één van de grootste kabelexploitanten in Nederland, gaat Oracle E-Business Suite inzetten om haar ontwikkeling in de richting van een klantgeoriënteerde dienstverlener mogelijk te maken. De vereenvoudigde geïntegreerde infrastructuur vervangt een aantal losse oplossingen, waaronder SAP en Peoplesoft, en gaat Casema helpen haar processen efficiënter in te richten, waarbij de klant het middelpunt vormt van alle activiteiten en bovendien nieuwe diensten sneller op de markt gebracht worden.

Naar een slagvaardige telco
Casema ontwikkelt zich snel van een traditionele aanbieder van kabeltelevisie naar een pro-actieve dienstverlener die een totaalpakket aan elektronische diensten via de kabel biedt, zoals internet, pay-per view, alarmsystemen, thuis winkelen, IP telefonie en video on demand. Als gevolg van grootschalige ontwikkelingen op het gebied van liberalisatie op de telecom markt, wordt een klantgerichte aanpak de sleutel tot succes in deze sector, in Europa en in Nederland. Door haar dienstenportfolio sterk uit te breiden kan Casema blijven voorzien in de groeiende behoeften van klanten aan verschillende soorten elektronische communicatie om zo cross-selling mogelijkheden te creëren en de klanttevredenheid te verbeteren.

Een totaalbeeld van de klant
Met Oracle E-Business Suite, waarin specifieke modules voor de telecom sector zijn opgenomen, kunnen de 700 medewerkers van Casema de effectiviteit en efficiency van hun dagelijkse bedrijfsprocessen verbeteren, waardoor de klant optimaal bediend wordt. Het geïntegreerde pakket automatiseert alle processen op afdelingen als klantenservice, marketing, sales, klachtenafhandeling, bestellingen en facturatie ­ essentiële processen voor een succesvolle toekomst van Casema als dienstverlener. Doordat er één totaalbeeld van iedere individuele klant wordt gegeven, kan die op de meest passende wijze benaderd worden, zodat de service optimaal is en het rendement op marketing inspanningen zo hoog mogelijk. Hiermee worden kosten voor het werven en behouden van klanten aanzienlijk teruggedrongen.

"Wij werken heel hard aan onze toekomst als dienstverlener en een volledige transparante IT-omgeving is een absolute must om daadwerkelijk vorderingen in die richting te maken," aldus Jos Molenkamp, CEO van Casema. "We zijn ervan overtuigd dat Oracle¹s software ons het flexibele, open en gestandaardiseerde platform biedt dat we nodig hebben om onze operationele activiteiten en product marketing inspanningen zo goed mogelijk te beheren."

Johan Doruiter, Vice-president & Managing Director Oracle Nederland: "Casema¹s keuze voor Oracle E-Business Suite bevestigt nogmaals dat onze standaardoplossingen uitstekend aansluiten bij sectorspecifieke behoeften. We werken intensief samen met Casema om het systeem naadloos op hun snel veranderende bedrijfsprocessen aan te laten sluiten."

Over Casema
Casema is met 1,3 miljoen klanten één van de grootste kabelexploitanten in Nederland, het bedrijf is gevestigd in Den Haag. De afgelopen 30 jaar heeft Casema zich sterk gemaakt voor een aantal belangrijke technologische ontwikkelingen op het gebied van kabeltelevisie en is mede verantwoordelijk geweest voor de standaardisatie van de Europeese kabel-sector. Casema biedt een breed aanbod van elektronische diensten waaronder: Internet, digitale TV, zakelijke telefonie en datacommunicatie.