Ingezonden persbericht


Persbericht 11 mei, 2004

Aexis kondigt beschikbaarheid van iET Enterprise v9.5 en iET ITSM v3.5 aan

Leusden, 11 mei 2004 - Aexis, toonaangevend leverancier & integrator van IT & Customer Service Management en Advanced Business Intelligence oplossingen heeft vandaag de lancering aangekondigd van de nieuwste versies van iET Enterprise v9.5 en iET ITSM v3.5 van iETSolutions LLC, een toonaangevende leverancier van IT & Customer Service Management oplossingen. Met de steeds veranderende en evoluerende markten heeft iETSolutions de functionaliteit in elke toepassing van de ITSM-suite uitgebreid en de workflow tussen de applicaties vergroot om kosten te verlagen, serviceniveaus te verbeteren en rendement van recources te optimaliseren.

iET Enterprise v9.5
Met iET Enterprise v9.5 breidt iETSolutions haar aanbod van innovatieve & vernieuwende oplossingen verder uit. Versie 9.5 biedt nieuwe mogelijkheden om het beheer van IT- & Customer Service Management voor een organisatie te verbeteren en te optimaliseren. Dit geschiedt door bedrijfsprocessen te automatiseren en `best practices' out-of-the-box aan te bieden.

Enkele nieuwe functionaliteiten in versie 9.5 zijn:
· Verbeterde gebruikersinterface voor de vertrouwde Windows-Client (WorkCenter) ­ Vernieuwde `look and feel', nieuwe iconen en grafische elementen, upgrade van boom- en menustructuur, op gebruikersniveau aan te passen werkbalken, intelligente menu's en MDI-tabs.
· Conditionele Query Formatting ­ Accentueren van query resultaten gebaseerd op bedrijfsregels.
· Exchange Server Gateway -- Integratie met Microsoft Exchange Server voor het synchroniseren van contacten, afspraken en taken.

· Single User Login met Integrated Security ­ Gebruikerverificatie via Microsoft Domain Security of LDAP.

Technische Informatie
iET Enterprise 9.5 ondersteunt Windows Server 2003, Internet Information Server (IIS) 6.0 en Crystal Reports 9. Oracle (8i en 9i)-ondersteuning is beschikbaar vanaf 31 mei 2004.

iET ITSM v3.5
De iET ITSM oplossing van iETSolutions automatiseert service gerelateerde bedrijfsprocessen en verstrekt een out-of-the-box oplossing die IT & Customer Service en Support optimaliseert. Gebaseerd op ITIL `best practices' stelt iET ITSM bedrijven in staat om doeltreffend Incidenten, Problemen, Wijzigingen en Service Level Agreements in klantendienst- en IT-organisaties te beheren en tegelijkertijd de bedrijfskosten te verlagen. Om `best practices' in een organisatie te implementeren, biedt iET ITSM v3.5 nieuwe functionaliteiten in Servicedesk / Incident-, Problem-, Change-, Action- en Administration management en Self-Service modules.

Enkele opvallende functiemogelijkheden:

· Een `single point of contact' voor alle serviceverzoeken, door deze mogelijkheden toe te voegen aan een geconsolideerde Service Desk.

· Service Level Management (SLM) Dashboard ­ Verschaft beknopte informatie over Service Level Agreements (SLA's), Operational Level Agreements (OLA's), Underpinning Contracts (UC's), plus informatie over Incidenten, Problemen en Wijzigingen.
· Vastleggen van duidelijk omlijnde geautomatiseerde processen voor het aanvragen, goedkeuren en implementeren van zowel geplande als niet-geplande Wijzigingen.

PinkVerifyTM
Zoals eerder aangekondigd, heeft de iET ITSM oplossing met succes het PinkVerifyTM certificeringproces voltooid. Dit proces is uitgevoerd door Pink Elephant, 's werelds toonaangevende leverancier van IT Service Management opleidingen en advies. Deze certificering, die een bevestiging vormt van de IT Infrastructure Library (ITIL) compabiliteit, bewijst dat iETSolutions de beste oplossingen voor IT Service Management heeft. Aexis heeft een belangrijke rol vervuld in het certificeringproces.

Over iETSolutions
iETSolutions (www.iet-solutions.com) ontwikkelt, commercialiseert en ondersteunt softwareapplicaties voor de IT & Customer Service Management markten. De oplossingen worden ontwikkeld om de wereldwijde Information Technology Infrastructure Library (ITIL) standaard te versterken en daarmee de service te stroomlijnen. Bedoeling van deze standaard bestaat erin de kosten te drukken, de rentabiliteit te verhogen en de klanttevredenheid verder op te voeren. Het iET Enterprise platform bestaat uit een sterk geïntegreerde, aanpasbare en schaalbare set van applicaties voor Klantenservice, IT Service Management en Verkoopautomatisering. De krachtige technologie van IETSolutions staat voor een unieke combinatie van flexibele productconfiguratie en de snelle ontplooiing naar Global 2000 ondernemingen wereldwijd. Meer dan 800 klanten in 26 landen wereldwijd maken gebruik van de aanpasbare en schaalbare applicatieset van iETSolutions, die worden geleverd door iETSolutions en haar wereldwijze netwerk van partners. iETSolutions, met hoofdkantoor in Framingham, Mass., heeft vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië en Noord-Amerika. De overige landen worden verzorgd door distributeurs en technologiepartners.

Over Aexis
Aexis is toonaangevend leverancier en integrator van management ondersteunende oplossingen, bestaande uit IT & Customer Service Management, Business Intelligence, Data Warehousing en OLAP. Deze oplossingen richten zicht tot de IT-managers, Help Desk managers, het algemene management, financiële managers, budgetcontroleurs, verkoop- en marketingmanagers en managers bedrijfsoperaties. Aexis is in de Benelux en Frankrijk vertegenwoordiger van iETSolutions en Applix. Aexis International vertegenwoordigt ook Geac, Kalido en Informatica. Aexis dat al meer dan 25 jaar actief is, heeft kantoren in Brussel, Parijs, Leusden (NL) en Luxemburg en telt meer dan 450 klanten die vertrouwen op de deskundigheid en ervaring van Aexis.

Informatie:
U kunt dit persbericht ook downloaden op www.aexis.com. Voor bijkomende informatie of voor illustratiemateriaal kunt u terecht bij:

Aexis
Corinne Derksen
Marketing IT & Customer Service Management Benelux Tel. +31 (0)33 432 1700
Fax. +31 (0)33 432 1521
E-mail: CDerksen@nl.aexis.com
Internet : www.aexis.com

©2004 Aexis. Alle rechten voorbehouden. Alle handelsmerken en bedrijfsnamen die hier werden vermeld, behoren toe aan hun respectievelijke eigenaars.


---- --