Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Burn out is een modeklacht

Amsterdam, 12 mei 2004 Psychiater-provocateur Bram Bakker noemt burn out een modeklacht. Hij zegt dat deze week in Carp. Het is óf onzin, óf een depressie. Burn out is vaak een excuus voor mensen die ontevreden zijn over hun werk of op een andere manier op een dood spoor zitten.

Bakker voorspelt dat over vijf jaar niemand nog iets over deze modeklacht hoort. Hij neemt de problemen wel serieus, maar gelooft niet in werk als de oorzaak daarvan. Des te meer ligt het aan persoonlijke omstandigheden of karakter. De Amsterdamse psychiater heeft een eenvoudige oplossing: Vraag honderd euro per consult, laat de mensen dat zelf betalen en je zult zien dat de behoefte aan een kletspraatje snel afneemt.

Verder in dit nummer:


- De rol van Ballast Nedam bij het bouwen van peperdure voetbalstadions voor het EK in Portugal. Tien nieuwe sportcomplexen, 5 miljard euro kosten.


- Zijn MBA ers arrogante winstjagers met intermenselijke bloedarmoede , of zijn zij de leiders van de toekomst met softskills?


- Carps spoedcursus voor neohoveniers: blitzkrieg van zandvlakte naar vijfsterrentuin.

Carp

Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals tot 37 jaar en wordt verspreid in een oplage van 142.000. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 25.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 36 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####