Ingezonden persbericht


Cargolux stijgt met Axios naar ongekende hoogten

AMSTERDAM, 12 mei 2004. Door de aanschaf van nieuwe Helpdesk en IT-Service Management software kunnen de IT-systemen van CHAMP Cargo Systems (CCS) ongekende hoogten bereiken.

CHAMP Cargo Systems verzorgt de IT-diensten voor de in Luxemburg gevestigde vervoerder Cargolux Airlines. Zij heeft voor assyst gekozen, de prijswinnende oplossing van Axios Systems (www.axiossystems.com), en zal dit in eerste instantie gebruiken voor Incident, Problem, Change, Configuration en Asset Management.

"We proberen continue de effectiviteit van onze IT-systemen te verbeteren en dat is een goede manier om dit te bereiken," zegt Bryan Pearce, Manager IT Helpdesk.

Cargolux, eigenaar van 13 serie 747-400 Jumbo vliegtuigen en van 75 vestigingen wereldwijd, heeft Champ Cargo Systems begin dit jaar opgericht als een aparte IT-faciliteiten organisatie. Ook al blijft Cargolux haar belangrijkste klant, CHAMP Cargo Systems zal ook eCHAMP®, haar 'state-of-the-art' Cargo Handling en Management Planning applicatie, blijven leveren en ondersteunen bij een groot aantal andere luchtvaart-maatschappijen over de gehele wereld.

"We hebben aantal andere ITSM-oplossingen bekeken, " voegt Bryan toe. "Elk heeft haar eigen voordelen en nadelen, echter assyst is een 'out-of-the-box' oplossing die meer mogelijkheden en grotere funtionaliteit biedt." Een andere factor is dat assyst volledig voldoet aan de 'IT Information Library (ITIL)', de internationaal geaccepteerde richtlijn voor 'Best Practice' in IT-Service Management.

Cargolux gebruikte voorheen een zelf ontwikkelde helpdesktool, maar besloot toch te kijken naar een geïntegreerde, direct inzetbare oplossing, nadat zij had geconstateerd dat de tool niet tegemoet kon komen aan haar groeiende behoeften.

Alisa Symeonides, Sales en Marketing Directeur van Axios Systems, voegt toe:

" Een stroom van recentelijk afgesloten overeenkomsten betekent dat wij met vliegende vaart Europa veroveren en deze overeenkomst is bijzonder toepasselijk in die strategie. We kijken uit naar het samenwerken met CSS en Cargolux, om te helpen bij het leveren van nog betere service voor haar klanten."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië. -----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --