Ingezonden persbericht


Reuters breidt datascope-divisie verder uit met nieuwe medewerkers

Amsterdam, 12 mei 2004 - Reuters (LSE: RTR), wereldwijd informatieleverancier, breidt de Reuters DataScope-divisie uit met een aantal nieuwe leidinggevende medewerkers. De uitbreiding past in de plannen van Reuters om verder te investeren in bedrijfsoplossingen. Reuters DataScope is onderdeel van de Enterprise-divisie van Reuters en levert prijsgegevens, historische en referentiedata aan klanten. Tijdens de presentatie van de voorlopige resultaten van Reuters in februari 2004 benadrukte CEO Tom Glocer de omzetgroei van DataScope van 50 procent in 2003.

Kevin Bradshaw, Global Head of Reuters DataScope, zegt: "Wij zijn erg tevreden over de manier waarop de activiteiten van Reuters DataScope zich ontwikkelen, en over de uitbreiding van ons team in de afgelopen maanden. We hebben het Reuters DataScope-team binnen een korte periode sterk uitgebreid om verdere groei in het marktaandeel in de mid- en back-office-datamarkt te kunnen realiseren."

Reuters is tevens gestart met een rebranding-traject voor de verschillende back-office-productlijnen om zo de verkoop te stimuleren. Kelly Lavelle, Marketing Director bij Reuters DataScope en tot voor kort nog werkzaam bij IDC, zegt: "We zijn bijna klaar met het samenvoegen van de branding-activiteiten om deze producten onder de vlag van de Reuters DataScope-productfamilie te brengen. Producten die voorheen onder de namen van DataScope en EJV werden verkocht, zijn samengevoegd met het oog op verdere productconsolidatie en ontwikkelingsplannen."

Naast uitbreiding in de directe verkoop en van de operationele teams heeft Reuters ook teams samengesteld voor allianties met derden en voor customer service.

Het nieuwe team voor allianties richt zich op softwareleveranciers, distributeurs en fondsenbeheerders. Het team bestaat uit:

Caroline O'Shaughnessy, Third-Party Channel Director. O'Shaughnessy geeft leiding aan de Europese activiteiten op het gebied van samenwerking met derden. Zij heeft tien jaar ervaring opgebouwd op dit terrein in functies bij FT Interactive en Telekurs.

Tim Rice, Business Development Manager. Rice wordt verantwoordelijk voor de activiteiten in Noord-Amerika. Rice was tot voor kort Vice-President Fixed Income van Moneyline Telerate. Hij werkte tevens bij Tradeweb en startte eind jaren tachtig van de vorige eeuw de Business Development Group van Interactive Data.

Glen Strier, Third-Party Account Manager. Strier was werkzaam bij Reuters als Account Manager en heeft uitgebreide ervaring in beleggingsfondsen door functies bij Putnam Investments en Scudder Kemper Investments.

Het Europese team voor direct sales werd uitgebreid met:

Alistair Tye, Business Development Manager. Tye is afkomstig van FT Interactive Data (Europe). Hij startte zijn loopbaan bij Lloyd's Insurance en werkte in investor relations. Hij trad in 1999 in dienst bij FT Interactieve Data (Europe).

Pierre Poux, Sales Manager. Poux werkte tot voor kort als Deputy General Manager & Head of Sales bij Fininfo, waar hij verschillende sales- en operationele functies vervulde. Hij werkte daarvoor bij Groupe Euronext.

De operationele teams werden uitgebreid met:

Gary Barr, Global Head of Reuters DataScope Operations. Barr heeft de ontwikkelings- en datadivisie van DataScope uitgebreid. Daarin past ook de benoeming van Chris Bannocks.

Chris Bannocks, Global Head of Product Implementation. Bannocks richt zich sterk op de kwaliteit van nieuwe producten, waarbij communicatie met de klant een centrale rol speelt. Bannocks was eerder werkzaam in projectmanagement- en lijnfuncties bij verschillende bedrijven, waaronder Credit Suisse Forst Boston. Hij werkte tot voor kort bij Spirit Solutions, een consultancybedrijf dat door Bannocks was opgericht en zich richtte op het marktsegment voor referentiedata.

Naast deze nieuwe medewerkers benoemde Reuters DataScope tevens een gespecialiseerd supportteam dat zich exclusief richt op de Reuters DataScope-productlijn.

Reuters DataScope is een complete oplossing voor mid- en back-office-activiteiten en speelt in op eisen op het gebied van prijsbepaling en referentiedata. DataScope levert data op het gebied van aandelen, obligaties, geldmarkten en futures. Klanten kunnen daarbij kiezen voor een webgebaseerde oplossing of een eigen relationele database die eindedagsprijzen, bedrijfsactiviteiten en onderling gerelateerde gegevens biedt.

Reuters
Reuters (www.about.reuters.com), wereldwijd leverancier van informatie, biedt professionals essentiële informatie op maat op het gebied van financiën, media en het bedrijfsleven. De betrouwbare informatie ondersteunt beslissers in de gehele wereld. De reputatie van Reuters is gebaseerd op snelheid, accuratesse en onafhankelijkheid. Reuters heeft 15.500 werknemers in 92 landen, waartoe een nieuwsstaf van circa 2.400 werknemers in 197 bureaus behoort, die 130 landen bedient. Reuters is hiermee de grootste multimedia-nieuwsorganisatie in de wereld. In 2003 behaalde het bedrijf een omzet van 3,2 miljard Britse pond.