Ingezonden persbericht


Den Haag/Amsterdam, 12 mei 2004

T-Mobile geeft startschot voor UEFA EURO 2004 campagne

T-Mobile Netherlands geeft vandaag in de Amsterdam Arena het startschot voor een omvangrijke campagne in het kader van het Europees Kampioenschap Voetbal dat over exact een maand van start gaat in Portugal. Als hoofdsponsor van UEFA EURO 2004 is T-Mobile als geen ander in staat om Nederlandse voetbalfans dicht bij Oranje te brengen. T-Mobile heeft daarvoor een reeks speciale diensten en acties ontwikkeld, waarbij gebruik gemaakt wordt van exclusieve UEFA content, zoals foto's en video's van de belangrijkste wedstrijdmomenten. Bovendien kunnen PrePaid klanten meedoen aan een actie die bij elke Oranjetreffer bij T-Mobile ¤ 1,- extra beltegoed oplevert. In de aanloop naar EURO 2004 zal T-Mobile Netherlands alvast in de stemming brengen.

Pim van der Feltz, Marketing Directeur van T-Mobile Netherlands: 'We staan aan het begin van een bijzondere sportzomer. De komende maanden vinden drie van de belangrijkste sportevenementen plaats en T-Mobile is daar in alle gevallen prominent bij aanwezig. Allereerst als hoofdsponsor van UEFA EURO 2004 in Portugal, vervolgens met het T-Mobile Team in de Tour de France en tenslotte als partner in sport van NOC*NSF bij de Olympische Spelen in Athene. T-Mobile is daarbij veel meer dan zomaar een sponsor. In heel Europa biedt T-Mobile International haar klanten de mogelijkheid om de sportevenementen op de voet te volgen. Vaak met exclusieve content, zodat T-Mobile klanten echt op de eerste rij zitten. Natuurlijk dragen deze bijzondere sponsoringprojecten bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van T-Mobile, maar het stelt ons vooral in staat om samen met onze klanten deze topevenementen mee te maken. Sportfans willen topwedstrijden beleven alsof ze er zelf bij zijn. Dat kan met onze speciale diensten. Veel mensen zullen in deze sportzomer kennismaken met de voordelen van het laatste nieuws en foto's en videofragmenten direct op hun mobiele toestel.'

T-Mobile volgt Oranje met exclusieve EK beelden

De sportzomer begint met UEFA EURO 2004. T-Mobile zal er voor zorgen dat sportfans de wedstrijden kunnen volgen alsof ze er zelf bij zijn: je moet zelf in het Nederlands Elftal spelen om dichterbij Oranje te komen dan met T-Mobile. Klanten kunnen op een zeer eenvoudige manier en tegen geringe kosten volledig op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen. Met enkele unieke diensten kunnen klanten het EK en in het bijzonder de prestatie van Oranje op de voet volgen. Het is mogelijk om alle hoogtepunten van EURO 2004 in tekst, als foto of videofragment op je mobiele toestel te ontvangen. Er kan worden gekozen voor alle informatie over Oranje, maar ook voor alle informatie over een specifieke wedstrijd, bijvoorbeeld de finale.

Als hoofdsponsor kan T-Mobile exclusieve UEFA content aanbieden. Daardoor is het mogelijk exclusieve foto's of videofragmenten te ontvangen van alle hoogtepunten van een wedstrijd of van Oranje tijdens het gehele toernooi. Wie bijvoorbeeld foto's van alle hoogtepunten van Oranje gedurende heel EURO 2004 wil ontvangen, kan zich opgeven via SMS. De aanmeldkosten bedragen eenmalig ¤ 4,50. De SMSjes en MMSjes die de klant daarna ontvangt zijn dus geheel gratis. Meer informatie is te vinden op www.t-mobile.nl/euro2004.

Elke Oranjetreffer levert bij T-Mobile ¤ 1,- extra beltegoed op

Wie tot en met 11 juni 2004 een T-Mobile PrePaid-pakket aanschaft en zich voor 12 juni 2004 aanmeldt door een SMS met de tekst GOAL AAN te sturen naar 1234, ontvangt ¤ 1,- extra beltegoed voor elk Oranjedoelpunt tijdens EURO 2004. Bestaande T-Mobile PrePaid-gebruikers kunnen ook extra beltegoed verdienen. Zij moeten daartoe tussen 3 mei en 12 juni 2004 eenmalig hun beltegoed opwaarderen met een beltegoedbon van ¤ 20,- (opwaarderen via de Girofoon, een BTG-pakket en andere beltegoedbonnen is niet geldig) en zich voor 12 juni aanmelden door een SMS met de tekst GOAL AAN te sturen naar 1234. Het extra beltegoed geldt voor elk Oranje doelpunt tijdens EURO 2004 in de reguliere speeltijd en de verlenging. Penalty's na verlenging tellen dus niet mee. T-Mobile streeft ernaar het beltegoed binnen 24 uur na een wedstrijd op te waarderen. Per aansluiting kan de klant zich één keer aanmelden.

T-Mobile introduceert ter gelegenheid van UEFA EURO 2004 een serie speciale beltegoedbonnen met exclusieve afbeeldingen van spelers van het Nederlands Elftal.

T-Mobile Penalty Trophy

Op dit moment vinden in heel Nederland de voorrondes plaats voor de T-Mobile Penalty Trophy. De finale van dit evenement voor de beste jeugdige talenten van Nederland vindt op zaterdag 5 juni plaats in het Olympisch Stadion in Amsterdam. De winnaars kunnen het Nederlands Elftal gaan bewonderen tijdens een van de voorrondewedstrijden in Portugal. T-Mobile heeft bovendien een mobiel strafschopgebied ontwikkeld. Dit wordt in de komende weken op verschillende plaatsen in Nederland uitgerold om vast te stellen of Nederland echt geen talent heeft om penalty's te nemen. De beste schutters maken ook kans op een reis naar UEFA EURO 2004.

T-Mobile in Nederland

T-Mobile heeft in Nederland 2,1 miljoen klanten (maart 2004) en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile Netherlands is partner in sport van NOC*NSF en ondersteunt daarmee het Nederlands Olympisch Team op weg naar de Olympische Zomerspelen in Athene. T-Mobile International is hoofdsponsor van Euro 2004 in Portugal.

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Herbert Brinkman
Woordvoerder
Mobiel: 06 2409 5001
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl