Ingezonden persbericht

Field Services en Mobiele communicatie in de praktijk

WOERDEN, 20040429 -- Op 12 mei a.s. organiseert het Mobility Platform een werkconferentie over mobiele datacommunicatie in Field Services. Het thema is niet nieuw en over het onderwerp is al veel gezegd en geschreven. Daarom organiseert het Mobility Platform een werkconferentie, waar u aan de hand van bestaande praktijkcases kunt zien, hoe uw collega's hun buitendienst hebben geautomatiseerd. Hoe hebben zij zich voorbereid; wat betekent dit voor hun bedrijfsprocessen en hun buitendienstmedewerkers? En belangrijker nog: hoe hebben zij dat traject uiteindelijk ervaren en hoe verdienen zij deze investering terug?!


Doelgroep:
* Directie
* ICT Managers
* Hoofd Technische Dienst
* Hoofd Inkoop
* Service Managers

werkzaam in de volgende marktsectoren:
* Beveiliging
* Installatie van machines
* Installatie en Bouw
* Nutsbedrijven
* Telecom
* Parkeerdiensten
* Wegenbouw
* Reinigingsdiensten

Programma
09.30 - 10.00 Ontvangst en registratie - bezoek informatiemarkt
10.00 - 10.15 Welkom en inleiding Dagvoorzitter Geert Jan Bruinier, Project Manager Mobility Platform

3 Praktijkcases over de implementatie van mobiele datacommunicatie:

10.15 - 10.45 Mobiele surveillanten, grenzeloos communiceren met Falkai.Door: R. Knaap, Manager Business Development bij Falck Security
10.45 - 11.15 De onderhoudsmonteur als mobiele professional.
Door: Ing. J.J. Huitink, Hoofd Informatisering en Kwaliteit bij Inhome Geas
11.15 - 11.45 Project IVC: Innovation Vending Communication, de mobiele datacommunicatie ervaringen van Maas International. Door: R. van de Bogaard, Maas Automaten
11.45 - 12.15 ROI: de business case van buitendienst automatisering.Door: ir. E. van Zegveld, Managing Consultant bij Verdonck Klooster & Associates.
12.15 - 12.30 Afsluiting door de dagvoorzitter
12.30- 14.00 Netwerklunch op de informatiemarkt. De lunch wordt verzorgd door gastheer Alcatel.

Mobility Platform
Het Mobility Platform is opgericht om de markt voor mobiele ICT-oplossingen substantieel te vergroten door het inzetten van gerichte marketing- en communicatieactiviteiten en het vergroten van de kennis over mobiele ICT-oplossingen. Het Mobility Platform richt zich op de Nederlandse zakelijke markt als themagericht en pro-actief communicatieplatform.

Mobiel kantoor
Management:
Draadloze toepassingen die de productiviteit van medewerkers binnen het kantoor en onderweg verhogen. Tevens gericht op executive management dat gebruik wil maken van het comfort en de directe beschikbaarheid van communicatie. Richt zich met name op verticale toepassingen als Personal Information Management (PIM - agenda en e-mail functionaliteit).

Field Service:
Richt zich op de ondersteuning van medewerkers wiens primaire bezigheid zich buiten het kantoor bevindt. Dit betreft enerzijds dienstverlenende functies in de zorg, onderhoud, inspectie en anderzijds verkoop en vertegenwoordigers functies. De toepassingen zijn veelal specifiek en voorzien in een draadloze koppeling tussen (internet-enabled) backoffices en mobiele devices.




Ingezonden persbericht