13-5-2004
Route V50 is Volvo's nieuwste film
Regisseur Stephen Frears, bekend van de Hollywood-films Dangerous
Liaisons en High Fidelity, heeft speciaal voor Volvo de korte film
Route V50 gemaakt. In deze internetfilm spelen acteur Robert Downey
Jr. en de nieuwe Volvo V50 sportswagon de hoofdrollen.
De film is een integraal onderdeel van de internationale V50
promotiecampagne die ontwikkeld is door MVBMS Fuel Europe in
Amsterdam. Toen de nieuwe Volvo S40 geïntroduceerd werd, ging Volvo
Car Corporation een soortgelijke samenwerking aan met regisseur Spike
Jonze. Dat resulteerde in de opvallende campagne Het Mysterie van
Dalarö, waarmee Volvo Cars veel aandacht voor de nieuwe S40 heeft
weten te genereren.
Vervolg op Mystery van Dalarö
Communications Manager Marjolijn van den Heuvel vertelt waarom Volvo
voor de internetfilm als onalledaagse promotievorm kiest. Mensen
worden tegenwoordig overspoeld door reclameboodschappen. We moeten dan
ook nieuwe manieren vinden om de aandacht van de kijker vast te houden
en hem te betrekken bij Volvo. Het internet biedt veel mogelijkheden
om op een originele manier de Volvo's S40 & V50 onder de aandacht te
brengen. Dat dit een goede keuze was, is gebleken: Het Mysterie van
Dalarö werd in zes weken tijd maar liefst ruim 165.000 keer op de
Volvo-site bezocht. Bovendien hebben zich zeer veel potentiële klanten
voor de nieuwe S40 gemeld via de speciale website. Deze trend lijkt
zich voor de V50 sportswagon voort te zetten.
Andere doelgroep
Van den Heuvel: De Volvo V50 is een andere auto dan de Volvo S40 en
daarom is er ook voor een ander soort film gekozen. De V50 doelgroep
staat op een punt in het leven, waarop allerlei beslissingen moeten
worden genomen: verder gaan of blijven waar je bent? Dagen ze zichzelf
uit of niet? Wij stimuleren ze om vooruit te gaan met de Route V50."
AutoRai