Ingezonden persbericht


Persbericht Nederlands Film Festival

Utrecht, 13 mei 2004

Tiscali hoofdsponsor van het Nederlands Film Festival

Tiscali, het Europese internetcommunicatiebedrijf, is vanaf 2004 de nieuwe hoofdsponsor van het festival. Tiscali is daarmee de derde hoofdsponsor, naast Publieke Omroep en Utrechts Nieuwsblad/Amersfoortse Courant.

De sponsorovereenkomst tussen Tiscali en het Nederlands Film Festival behelst onder meer de adoptie van het Gouden Kalf voor de Tiscali Publieksprijs. De speelfilms in de officiële competitie van het festival dingen mee naar dit Gouden Kalf. Winnaar is de regisseur van de film met de hoogste waardering van de festivalbezoeker.

Tiscali is een van de grootste en snelst groeiende internetcommunicatiebedrijven in Europa. De ondersteuning van het filmfestival past naadloos binnen de strategie van Tiscali om de functie van internet binnen de filmwereld verder te versterken. Tiscali ziet een belangrijke toekomst in de combinatie van verschillende mediatypen. De samenstelling van de hoofdsponsors van dit festival weerspiegelt deze visie.

Het 24e Nederlands Film Festival vindt plaats van 22 september tot en met 1 oktober 2004.

Einde persbericht

www.filmfestival.nl