12 mei 2004
Rode Kruis wint marketingprijs Esprix
Het was voor het eerst dat het Rode Kruis een prijs kreeg voor haar
marketingactiviteiten. De winnende mailing ziet eruit als een
bouwmarktkrant. Bij nadere bestudering blijkt dat het gaat om
hulpgoederen zoals tenten en dekens. De ontvanger kon met een donatie
deze hulpgoederen ´kopen´ voor het Rode Kruis. Voor deze krant (met
als thema Op = een ramp) die in het voorjaar 2004 verstuurd werd,
kreeg het Rode Kruis de Esprix in brons.
Verfrissend
De Esprix wordt toegekend aan bijzondere direct marketing-activiteiten
die uitblinken op het gebied van strategie, creatie én resultaat. Op
de actiekrant kwam ruim 557.000 aan giften binnen. Citaat uit het
juryrapport: "Verfrissende uiting van het Rode Kruis. Knap om een
maand na een andere mailing nog zoveel geld op te halen." De mailing
werd verzorgd door DialogKHY.
Het Nederlandse Rode Kruis