Rabobank Nederland

Rabobank is dé Adverteerder van het Jaar

Een reclamevakjury riep de Rabobank op 13 mei uit tot Adverteerder van het Jaar. Deze prestigieuze reclameprijs is de kroon op het nieuwe imago van de Rabobank. In het juryrapport prees de Stichting Adverteerdersprijs Nederland (SAN) de samenhangende communicatiestrategie. 'Sterk, slim, eigentijds, gedurfd, innovatief en aardig' waren de bewoordingen van de vakjury. Met behulp van Jochem de Bruin is de Rabobank erin geslaagd af te rekenen met 'het wat sullige imago', wat de bank jaren heeft achtervolgd. Naast de verkiezing tot Adverteerder van het jaar kreeg de commercial met Jochem de Bruin ook de eerste prijs in de categorie corporate communicatie.De commercial in het kort De Rabobank is een coöperatieve bank, eind 19e eeuw opgericht door boeren. Een bank met principes, waarbij het niet alleen om winst draait. Zo heeft de Rabobank geen aandeelhouders, maar leden die mogen meebeslissen over wat de bank doet. En dat heeft tot resultaten geleid. Zo is de Rabobank: ·de bank met de meeste kantoren en geldautomaten van Nederland ·de grootste hypotheekverstrekker van Nederland ·de beste zakenbank van Nederland ·de grootste internetbank van Europa ·de enige bank ter wereld met een Triple A-status'Jokkum da Broen' Nu is de Rabobank dus ook Adverteerder van het jaar. Wilt u nog één keer kijken naar de winnende commercial van 'Jokkum da Broen from Wrabbobenk'?