Ingezonden persbericht


Persbericht

Telecom Direct Almere kiest voor IP-telefonie-hosting-concept van Newtel Essence en Priority Telecom

IP-telefonie-oplossing van Avaya biedt full-service contact center meer flexibliteit

14 mei 2004, Vianen/Almere - Multimedia-contact center Telecom Direct Almere onderdeel van de United Services Groep neemt een IP-telefonienetwerk (IPT) in gebruik op basis van hosting van het complete platform in een co-locatie. Newtel Essence verzorgt samen met Priority Telecom het volledige technische beheer van de redundant uitgevoerde IPT-infrastructuur, die is gebaseerd op de IPT-oplossingen van Avaya, Genesys en NICE.

Telecom Direct is één van de eerste bedrijven die IPT op basis van het hosting-model inzet. Dit model biedt verschillende voordelen. Zo biedt de co-locatie optimale condities op het gebied van technisch beheer, toegangsbeveiliging, airconditioning, brandbeveiliging en noodstroomvoorziening en kan Telecom Direct veel flexibeler opereren. Bij uitbreiding van de activiteiten of het in gebruik nemen van een nieuwe locatie dient slechts een IP verbinding aangelegd en telefoontoestellen aangesloten te worden.

Telecom Direct koos voor Avaya-IPT van Newtel Essence na een oriëntatie op de mogelijkheden die convergente communicatie biedt voor multimedia-contact centers. Telecom Direct profileert zich als een innovatief full-service contact center, dat graag voorop loopt , zegt Cokky Bosman, directeur van Telecom Direct. Door IPT in combinatie met het hosting model in te zetten, zijn we in staat onze klanten meer flexibiliteit en zekerheid te bieden, onder meer door contact center-diensten op basis van in- of co-sourcing aan te bieden inclusief de hard- en software en waarbij we werkelijk één virtueel contact center vormen. Daarmee versterken we ons onderscheidend vermogen in een zeer dynamische markt, die nog steeds groeit.

Het nieuwe systeem op basis van Avaya, Genesys en NICE-oplossingen is naar verwachting eind juni 2004 operationeel. Dan zijn alle verbindingen tussen de kantoorlocaties van Telecom Direct en het datacenter volledig gebaseerd op IP en zijn vanaf dat moment telefoonlijnen niet meer nodig. Binnen de infrastructuur wordt gebruik gemaakt van gedeelde IP-netwerken waarbij Quality of Service ondersteund wordt. Een en ander levert Telecom Direct niet alleen meer flexibiliteit op, maar leidt ook tot ingrijpende kostenbesparingen.

Telecom Direct koos voor de oplossing van Newtel Essence na een grondige oriëntatie onder aanbieders. Cokky Bosman: Daarbij bleek de benadering van Newtel Essence het beste aan te sluiten bij onze ideeën. Newtel Essence en Telecom Direct spreken dezelfde taal, waarbij Newtel Essence steeds een goed begrip van onze processen en eisen en wensen ten toon spreidde. Newtel Essence is een nuchtere, deskundige partner gebleken waar we vertrouwen in hebben. Dat vertrouwen is ook nodig tegen de achtergrond van onze activiteiten, die een sterk bedrijfskritisch karakter hebben. Dan is zekerheid over continuïteit en betrouwbaarheid een vereiste.

+++

Over Newtel Essence

Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met kun klanten of businesspartners willen optimaliseren. Met de behoeften van deze klanten of businesspartners inclusief de daarbijbehorende contactmomenten als uitgangspunt, combineert Newtel Essence in zijn Klant Contact Management-oplossingen zowel Informatie als (Tele)Communicatie Technologie. Voor een opdrachtgever betekent dit dat een klant of businesspartner met de opdrachtgever kan communiceren op de wijze en het tijdstip dat hij/zij kiest zonder dat het gebruik van communicatiekanalen of een combinatie daarvan resulteert in inefficiënties, een onvolledig klantenbeeld en/of een lagere kwaliteit van de dienstverlening. Medewerkers van de opdrachtgever krijgen tijd- en locatieonafhankelijk toegang tot een integraal relatiedossier en de benodigde communicatiekanalen.

Newtel Essence ondersteunt opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, FileNET, NICE en Siebel Systems.

Over Telecom Direct

Telecom Direct is een full-service multimedia-contact center dat met circa 240 medewerkers een dwarsdoorsnede van de Nederlandse markt voorziet van innovatieve contact center-diensten. Telecom Direct is onderdeel van de beursgenoteerde United Services Group. Het bedrijf verzorgt de totale dienstverlening op het gebied van telefonische verkoop, personeelswerving, informatieverstrekking, klachten- en e-mailresponsebehandeling, training en direct mail-acties.

Jose Baas Marketing Communications Manager Newtel Essence P.O. Box 112, 4130 EC Vianen Mijlweg 7, 4131 PJ Vianen, The Netherlands t: +31 (0)347 881152 f: +31 (0)347 881100 e: jbaas@newtelessence.com i: www.newtelessence.com Newtel Essence B.V. consists of the following subsidiaries: NewTel BC Solutions B.V., NewTel BC Systems B.V. and NewTel BC Services B.V.