Gemeente Cranendonck
1. Uitgifte 8 vrije sector kavels aan de Sint Barbaraweg te
Budel-Dorplein
2. Uitgifte appartementen voor senioren in gebouw De Baronie in
Maarheeze
3. Sluiting gemeentehuis, LIAC en zwembad
4. Commissievergaderingen
5. Afvalstoffenheffing
6. Burgemeester Meinema legt stoeptegel
7. De buurt: dat ben je zelf
---
12 mei 2004
Uitgifte 8 vrije sector kavels aan de Sint Barbaraweg in
Budel-Dorplein
In Budel-Dorplein is onder regie van de Gemeente Cranendonck een plan
voor woningbouw ontwikkeld. Aan de St. Barbaraweg worden acht vrije
sector kavels uitgegeven voor vrijstaande en
twee-onder-een-kap-woningen. De kavels variëren van 383 tot 839 m². De
grondprijs bedraagt 198,00 per m² bouwgrond, exclusief 19% BTW en
exclusief notaris- en overdrachtskosten. Op de hoek van de Stationsweg
St. Barbaraweg worden vier aaneen gebouwde woningen voor senioren
gerealiseerd door een projectontwikkelaar. De seniorenwoningen worden
waarschijnlijk eind 2004 uitgegeven.
Beeldkwaliteitplan
De locatie St. Barbaraweg heeft zowel ruimtelijk als landschappelijk
bijzondere kwaliteiten. Om een goede afronding van de St. Barbaraweg
te bereiken en eenheid en samenhang in de nieuw te bouwen woningen te
krijgen, is een beeldkwaliteitplan opgesteld. Hierin zijn richtlijnen
opgenomen voor met name de verschijningsvorm, dakvorm, detailleringen
en kleur- en materiaalgebruik van de woningen. Op deze manier wordt er
voor gezorgd dat elke woning het beste tot zijn recht komt en er een
mooie buurt ontstaat. Het beeldkwaliteitplan vormt de basis voor de
begeleiding en toetsing van de bouwvergunningaanvragen door de
gemeente en de welstandscommissie. Goedkeuring door de
welstandscommissie is een van de voorwaarden voor verkoop van de
kavels.
Informatie en informatieavond
Informatie over de kavels, de uitgifte en de verkoopvoorwaarden is
verkrijgbaar bij de Publieksbalie van het gemeentehuis. Het
beeldkwaliteitplan ligt ter inzage. Op dinsdag 8 juni 2004 om 19.30
uur wordt een informatieavond gehouden in gemeenschapscentrum De
Schakel, St. Barbaraweg 1 in Budel-Dorplein. Op deze avond worden ook
het beeldkwaliteitplan voor de St. Barbaraweg en de gevolgen voor de
verkoop toegelicht.
Inschrijven
De kavels worden uitgegeven volgens de inschrijvingsprocedure voor
bouwgrond en projectwoningen in de gemeente Cranendonck. Op grond van
deze procedure kan iedereen zich één keer inschrijven voor dit
project, waarbij geldt dat:
* bij gehuwden, geregistreerde partners en samenwonenden de oudste
als enige kan inschrijven;
* de inschrijver zelf vijf jaar in de woning gaat wonen en dat hij
als koper van de grond, bij doorverkoop, verplicht is de door de
gemeente opgelegde boeteclausules in de koopovereenkomst op te
nemen.
Bij inschrijving moet een geldig paspoort of ander legitimatiebewijs
worden overlegd of een kopie hiervan. Personen die de laatste vijf
jaar een projectwoning of bouwkavel van of via de gemeente hebben
gekocht komen niet voor dit project in aanmerking.
Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt 45,38, over te maken op banknummer
2850.01.531 van de BNG t.n.v. gemeente Cranendonck, onder vermelding
van loting St. Barbaraweg en de naam van de inschrijver. Contant
betalen aan de publieksbalie van het gemeentehuis is ook mogelijk. Het
inschrijfgeld moet uiterlijk op vrijdag 18 juni 2004 zijn ontvangen.
Inschrijftermijn
U kunt zich tot en met vrijdag 18 juni 2004 inschrijven aan de balie
van het gemeentehuis of er voor zorgen dat op 18 juni 2004 een
volledig ingevuld inschrijfformulier door de gemeente Cranendonck is
ontvangen. Elke inschrijver ontvangt van de gemeente een kopie van het
inschrijfformulier met daarop de datum van ontvangst, een paraaf en
het stempel van de gemeente.
Loting
De acht kavels worden via loting toegewezen. Voorwaarden om mee te
mogen doen aan de loting zijn dat gegadigden voldoen aan de criteria,
tijdig zijn ingeschreven en dat het inschrijfgeld tijdig is ontvangen.
De loting vindt plaats op dinsdag 29 juni 2004 om 19.00 uur door
notaris mr. Th.H.J.M. op de Laak in gemeenschapscentrum De Schakel,
St. Barbaraweg 1 in Budel-Dorplein. Na de loting wordt de geldigheid
van de inschrijving van de kandidaten die zijn ingeloot nogmaals
gecontroleerd. Op volgorde van loting krijgen de gegadigden de
gelegenheid een optie te nemen op een kavel. Binnen een aangegeven
termijn moet de optie worden bevestigd met een koopovereenkomst,
anders wordt de kavel aan de volgende gegadigde aangeboden.
---
Uitgifte appartementen voor senioren in gebouw De Baronie in Maarheeze
In het centrum van Maarheeze, op de hoek van de Stationsstraat en de
Jhr. Mr. Smits van Oyenlaan, ontwikkelt In-Vesta Planontwikkeling B.V.
in nauwe samenwerking met de Gemeente Cranendonck het
appartementengebouw De Baronie. Het gebouw bestaat uit 15
appartementen waaronder twee penthouses. Op de begane grond zal een
supermarkt worden gevestigd. Onder het gebouw wordt exclusief voor de
bewoners een parkeerkelder gerealiseerd. Er komen verschillende typen
appartementen, in grootte variërend van 95 tot ruim 150 m² voor de
penthouses. Alle typen zijn ook geschikt voor 55 plussers. Op het
platte dak van de supermarkt komt een daktuin met sedumbeplanting.
Informatie
Informatie over de appartementen en de verkoopvoorwaarden is
verkrijgbaar bij Van Santvoort & Van Santvoort Makelaars B.V., Kromme
Steenweg 4, 5707 CC Helmond, telefoonnummer 0492 52 55 52. Informatie
over de uitgifte kunt u krijgen bij de publieksbalie van de Gemeente
Cranendonck. Hier zijn ook inschrijfformulieren verkrijgbaar.
Inschrijven
De appartementen worden uitgegeven volgens de inschrijvingsprocedure
voor bouwgrond en projectwoningen in de gemeente Cranendonck. Op grond
van deze procedure kan iedereen zich één keer inschrijven voor dit
project, waarbij geldt dat:
* de inschrijver op 19 mei 2004 minimaal 55 jaar oud moet zijn;
* bij gehuwden, geregistreerde partners en samenwonenden de oudste
als enige kan inschrijven;
* de inschrijver zelf vijf jaar in de woning gaat wonen en dat hij
als koper van het appartement, bij doorverkoop, verplicht is de
door de gemeente opgelegde boeteclausules in de koopovereenkomst
op te nemen. Bij inschrijving moet een geldig paspoort of ander
legitimatiebewijs worden overlegd of een kopie hiervan. Personen
die de laatste vijf jaar een projectwoning of bouwkavel van of via
de gemeente hebben gekocht komen niet voor dit project in
aanmerking.
Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt 45,38, over te maken op banknummer
2850.01.531 van de BNG t.n.v. gemeente Cranendonck, onder vermelding
van Loting De Baronie en de naam van de inschrijver. Contant betalen
aan de publieksbalie van het gemeentehuis is ook mogelijk. Het
inschrijfgeld moet uiterlijk op woensdag 16 juni 2004 zijn ontvangen.
Inschrijftermijn
U kunt zich tot en met woensdag 16 juni 2004 inschrijven aan de balie
van het gemeentehuis of er voor zorgen dat op 16 juni 2004 een
volledig ingevuld inschrijfformulier door de gemeente Cranendonck is
ontvangen. Elke inschrijver ontvangt van de gemeente een kopie van het
inschrijfformulier met daarop de datum van ontvangst, een paraaf en
een stempel van de gemeente.
Loting
De appartementen worden via loting toegewezen. Voorwaarden om mee te
mogen doen aan de loting zijn dat gegadigden voldoen aan de criteria,
tijdig zijn ingeschreven en dat het inschrijfgeld tijdig is ontvangen.
De loting vindt plaats op donderdag 24 juni 2004 om 19.00 uur door
notaris mr. Th.H.J.M. op de Laak in de Smeltkroes in Maarheeze. Na de
loting wordt de geldigheid van de inschrijving van de kandidaten die
zijn ingeloot nogmaals gecontroleerd. Op volgorde van loting krijgen
de gegadigden de gelegenheid een optie te nemen op een appartement.
Binnen een aangegeven termijn moet de optie worden bevestigd met een
koopovereenkomst, anders wordt de kavel aan de volgende gegadigde
aangeboden.