Gemeente Cranendonck



1. Uitgifte 8 vrije sector kavels aan de Sint Barbaraweg te Budel-Dorplein

2. Uitgifte appartementen voor senioren in gebouw De Baronie in Maarheeze

3. Sluiting gemeentehuis, LIAC en zwembad

4. Commissievergaderingen

5. Afvalstoffenheffing

6. Burgemeester Meinema legt stoeptegel

7. De buurt: dat ben je zelf

---

12 mei 2004

Uitgifte 8 vrije sector kavels aan de Sint Barbaraweg in Budel-Dorplein
In Budel-Dorplein is onder regie van de Gemeente Cranendonck een plan voor woningbouw ontwikkeld. Aan de St. Barbaraweg worden acht vrije sector kavels uitgegeven voor vrijstaande en
twee-onder-een-kap-woningen. De kavels variëren van 383 tot 839 m². De grondprijs bedraagt 198,00 per m² bouwgrond, exclusief 19% BTW en exclusief notaris- en overdrachtskosten. Op de hoek van de Stationsweg St. Barbaraweg worden vier aaneen gebouwde woningen voor senioren gerealiseerd door een projectontwikkelaar. De seniorenwoningen worden waarschijnlijk eind 2004 uitgegeven.

Beeldkwaliteitplan
De locatie St. Barbaraweg heeft zowel ruimtelijk als landschappelijk bijzondere kwaliteiten. Om een goede afronding van de St. Barbaraweg te bereiken en eenheid en samenhang in de nieuw te bouwen woningen te krijgen, is een beeldkwaliteitplan opgesteld. Hierin zijn richtlijnen opgenomen voor met name de verschijningsvorm, dakvorm, detailleringen en kleur- en materiaalgebruik van de woningen. Op deze manier wordt er voor gezorgd dat elke woning het beste tot zijn recht komt en er een mooie buurt ontstaat. Het beeldkwaliteitplan vormt de basis voor de begeleiding en toetsing van de bouwvergunningaanvragen door de gemeente en de welstandscommissie. Goedkeuring door de welstandscommissie is een van de voorwaarden voor verkoop van de kavels.

Informatie en informatieavond
Informatie over de kavels, de uitgifte en de verkoopvoorwaarden is verkrijgbaar bij de Publieksbalie van het gemeentehuis. Het beeldkwaliteitplan ligt ter inzage. Op dinsdag 8 juni 2004 om 19.30 uur wordt een informatieavond gehouden in gemeenschapscentrum De Schakel, St. Barbaraweg 1 in Budel-Dorplein. Op deze avond worden ook het beeldkwaliteitplan voor de St. Barbaraweg en de gevolgen voor de verkoop toegelicht.

Inschrijven
De kavels worden uitgegeven volgens de inschrijvingsprocedure voor bouwgrond en projectwoningen in de gemeente Cranendonck. Op grond van deze procedure kan iedereen zich één keer inschrijven voor dit project, waarbij geldt dat:

* bij gehuwden, geregistreerde partners en samenwonenden de oudste als enige kan inschrijven;

* de inschrijver zelf vijf jaar in de woning gaat wonen en dat hij als koper van de grond, bij doorverkoop, verplicht is de door de gemeente opgelegde boeteclausules in de koopovereenkomst op te nemen.

Bij inschrijving moet een geldig paspoort of ander legitimatiebewijs worden overlegd of een kopie hiervan. Personen die de laatste vijf jaar een projectwoning of bouwkavel van of via de gemeente hebben gekocht komen niet voor dit project in aanmerking.

Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt 45,38, over te maken op banknummer 2850.01.531 van de BNG t.n.v. gemeente Cranendonck, onder vermelding van loting St. Barbaraweg en de naam van de inschrijver. Contant betalen aan de publieksbalie van het gemeentehuis is ook mogelijk. Het inschrijfgeld moet uiterlijk op vrijdag 18 juni 2004 zijn ontvangen.

Inschrijftermijn
U kunt zich tot en met vrijdag 18 juni 2004 inschrijven aan de balie van het gemeentehuis of er voor zorgen dat op 18 juni 2004 een volledig ingevuld inschrijfformulier door de gemeente Cranendonck is ontvangen. Elke inschrijver ontvangt van de gemeente een kopie van het inschrijfformulier met daarop de datum van ontvangst, een paraaf en het stempel van de gemeente.

Loting
De acht kavels worden via loting toegewezen. Voorwaarden om mee te mogen doen aan de loting zijn dat gegadigden voldoen aan de criteria, tijdig zijn ingeschreven en dat het inschrijfgeld tijdig is ontvangen. De loting vindt plaats op dinsdag 29 juni 2004 om 19.00 uur door notaris mr. Th.H.J.M. op de Laak in gemeenschapscentrum De Schakel, St. Barbaraweg 1 in Budel-Dorplein. Na de loting wordt de geldigheid van de inschrijving van de kandidaten die zijn ingeloot nogmaals gecontroleerd. Op volgorde van loting krijgen de gegadigden de gelegenheid een optie te nemen op een kavel. Binnen een aangegeven termijn moet de optie worden bevestigd met een koopovereenkomst, anders wordt de kavel aan de volgende gegadigde aangeboden.
---

Uitgifte appartementen voor senioren in gebouw De Baronie in Maarheeze In het centrum van Maarheeze, op de hoek van de Stationsstraat en de Jhr. Mr. Smits van Oyenlaan, ontwikkelt In-Vesta Planontwikkeling B.V. in nauwe samenwerking met de Gemeente Cranendonck het appartementengebouw De Baronie. Het gebouw bestaat uit 15 appartementen waaronder twee penthouses. Op de begane grond zal een supermarkt worden gevestigd. Onder het gebouw wordt exclusief voor de bewoners een parkeerkelder gerealiseerd. Er komen verschillende typen appartementen, in grootte variërend van 95 tot ruim 150 m² voor de penthouses. Alle typen zijn ook geschikt voor 55 plussers. Op het platte dak van de supermarkt komt een daktuin met sedumbeplanting.

Informatie
Informatie over de appartementen en de verkoopvoorwaarden is verkrijgbaar bij Van Santvoort & Van Santvoort Makelaars B.V., Kromme Steenweg 4, 5707 CC Helmond, telefoonnummer 0492 52 55 52. Informatie over de uitgifte kunt u krijgen bij de publieksbalie van de Gemeente Cranendonck. Hier zijn ook inschrijfformulieren verkrijgbaar.

Inschrijven
De appartementen worden uitgegeven volgens de inschrijvingsprocedure voor bouwgrond en projectwoningen in de gemeente Cranendonck. Op grond van deze procedure kan iedereen zich één keer inschrijven voor dit project, waarbij geldt dat:

* de inschrijver op 19 mei 2004 minimaal 55 jaar oud moet zijn;
* bij gehuwden, geregistreerde partners en samenwonenden de oudste als enige kan inschrijven;

* de inschrijver zelf vijf jaar in de woning gaat wonen en dat hij als koper van het appartement, bij doorverkoop, verplicht is de door de gemeente opgelegde boeteclausules in de koopovereenkomst op te nemen. Bij inschrijving moet een geldig paspoort of ander legitimatiebewijs worden overlegd of een kopie hiervan. Personen die de laatste vijf jaar een projectwoning of bouwkavel van of via de gemeente hebben gekocht komen niet voor dit project in aanmerking.

Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt 45,38, over te maken op banknummer 2850.01.531 van de BNG t.n.v. gemeente Cranendonck, onder vermelding van Loting De Baronie en de naam van de inschrijver. Contant betalen aan de publieksbalie van het gemeentehuis is ook mogelijk. Het inschrijfgeld moet uiterlijk op woensdag 16 juni 2004 zijn ontvangen.

Inschrijftermijn
U kunt zich tot en met woensdag 16 juni 2004 inschrijven aan de balie van het gemeentehuis of er voor zorgen dat op 16 juni 2004 een volledig ingevuld inschrijfformulier door de gemeente Cranendonck is ontvangen. Elke inschrijver ontvangt van de gemeente een kopie van het inschrijfformulier met daarop de datum van ontvangst, een paraaf en een stempel van de gemeente.

Loting
De appartementen worden via loting toegewezen. Voorwaarden om mee te mogen doen aan de loting zijn dat gegadigden voldoen aan de criteria, tijdig zijn ingeschreven en dat het inschrijfgeld tijdig is ontvangen. De loting vindt plaats op donderdag 24 juni 2004 om 19.00 uur door notaris mr. Th.H.J.M. op de Laak in de Smeltkroes in Maarheeze. Na de loting wordt de geldigheid van de inschrijving van de kandidaten die zijn ingeloot nogmaals gecontroleerd. Op volgorde van loting krijgen de gegadigden de gelegenheid een optie te nemen op een appartement. Binnen een aangegeven termijn moet de optie worden bevestigd met een koopovereenkomst, anders wordt de kavel aan de volgende gegadigde aangeboden.