Op voorstel van de Vlaamse minister van Onderwijs en
Vorming Marleen VANDERPOORTEN keurde de Vlaamse regering
het ontwerpbestek voor ontwikkeling en implementatie van
business games in het basis- en secundair onderwijs in
Vlaanderen goed.
Om de implementatie van de eindterm 'ondernemerschap' in
het basis- en secundair onderwijs te ondersteunen, laat
minister Vanderpoorten business games ontwikkelen die
jongeren van 10 tot 14 jaar via simulaties laat kennis
maken met hun ondernemingszin.
Voor de leerkrachten zijn de business games een handig
hulpmiddel om het ondernemerschap op een speelse manier
te vertalen naar de leefwereld van jonge tieners.
Jongeren krijgen door zelf te denken en te doen een beter
beeld van wat ondernemen is en van de vaardigheden die
het vergt.
De business games maken spelenderwijs duidelijk welke
impact een ondernomen actie kan hebben en welke factoren
van belang zijn voor een geslaagde onderneming. Het
evalueren van initiatieven, omgaan met kritische
succesfactoren, valkuilen,. alle ingrediënten om onze
jonge ondernemers het spel zoals de groten te laten
spelen, zijn aanwezig.
De business games richten zich op 10- tot 14-jarigen als
voorbereiding om vanaf de tweede graad van het secundair
onderwijs op een creatieve wijze zelf te werken aan de
ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van projecten
gericht op ondernemersvaardigheden.
persinfo : Jo De Ro, woordvoerder van
minister Vanderpoorten - tel. 02 553 99 11
e-mail: persdienst.vanderpoorten@vlaanderen.be
De persconferenties van de Vlaamse regering kunnen worden
beluisterd op: www.vlaanderen.be/persconferenties
---
Vlaamse overheid