Nederlandse Spoorwegen

Persbericht
Utrecht, 13 mei 2004

Andere tijden en andere route voor ICE en CityNightLine

Wegens werkzaamheden bij Zevenaar voor de Betuweroute op zaterdag 15 mei rijden ICE-International Amsterdam - Köln - Frankfurt/M(-Basel) en de nachttrein CityNightLine naar Zürich en München op andere tijden en via een andere route. Ze overschrijden de grens met Duitsland niet bij Zevenaar, maar bij Venlo. De stops in Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf vervallen. In plaats daarvan wordt gestopt in 's-Hertogenbosch en Venlo. ICE-International vertrekt bovendien ongeveer 25 minuten eerder dan normaal uit Amsterdam Centraal, Duivendrecht en Utrecht Centraal.

Reisadviezen NAAR Duitsland:
Reizigers per ICE International moeten er rekening mee houden dat de vertrektijden uit Amsterdam Centraal, Duivendrecht en Utrecht Centraal zo'n 25 minuten vervroegd zijn (behalve ICE 223, Amsterdam Centraal v. 19.07). Reizigers die in Arnhem willen instappen, moeten tijdig naar 's-Hertogenbosch of Venlo reizen. Voor Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf kan worden overgestapt in Mönchengladbach. Reizigers die met CityNightLine vanaf Arnhem vertrekken, moeten tijdig naar 's-Hertogenbosch of Venlo reizen.

Reisadviezen UIT Duitsland:
Alle omgeleide ICE International-treinen uit Basel, Frankfurt en Köln komen 30 minuten later aan in Utrecht Centraal, Duivendrecht en Amsterdam Centraal. Voor CityNightLine geldt deze omleiding op zaterdagochtend 15 mei EN zondagochtend 16 mei. Reizigers uit Düsseldorf, Duisburg, Oberhausen naar Nederland reizen via Venlo. Reizigers met bestemming Arnhem stappen over in Venlo of 's-Hertogenbosch.

Extra reistijd:
Heen een half uur (Arnhem: anderhalf uur) en terug een half uur tot een uur.

Meer informatie?
Voor meer informatie kunnen reizigers terecht op www.nsinternationaal.nl , bij NS Internationaal Teleservice. 0900-9296 ( E 0,35 p.m.) en de verkoopbalies NS Internationaal * * * * *
|Noot aan| |Meer informatie: NS Persvoorlichting 030-2357070          |
|de      | |                                                          |
|redactie| |                                                          |
---- --