Gemeente Den Helder

13-05-2004
Vergaderingen week 21

Maandag 17 mei: commissie Stadsontwikkeling- en beheer (SOB) Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Mer-procedure Oude Rijkswerf;

- voortgang bouw Doggerswijk;

- eindrapport Adviesgroep Waddenzeebeleid Ruimte voor de Wadden;
- brief van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg met een voorstel de Stelling van Den Helder als beschermd stadsgezicht aan te wijzen.

Dinsdag 18 mei: commissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en veiligheid
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- presentatie C2000;

- notitie voortgang veranderproces;

- 6e tussenrapportage Inhaalslag Gebruiksvergunningen;
- de rol die de commissie kan spelen met betrekking tot kaderstelling.

Woensdag 19 mei: Monumentencommissie. Aanvang 10.00 uur in kamer 2.24 van de afdeling Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1 (voormalig Belastingkantoor)
Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
- berichten rondom het project Stadshart;

- berichten rondom Stelling van Den Helder;
- berichten uit het Qualityteam Oude Rijkswerf Willemsoord;
- Historische paragraaf over de algemene Begraafplaats aan de Kerkhoflaan;

- Historische paragraaf over De Nollen.

Woensdag 19 mei: commissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- beleidsnota Wet werk en bijstand (inclusief overzicht financiële consequenties van de gevolgen van handhaving 120% (armoedeval); dit stuk dient als leeswijzer bij de voorstellen tot de vaststelling van de volgende verordeningen, die ook tijdens deze vergadering besproken worden: Reïntegratieverordening, Afstemmingsverordening, Toeslagenverordening, Verordening Handhaving bijstand van de gemeente Den Helder, Cliëntenparticipatieverordening WWB van de gemeente Den Helder, Verordening Boeten inburgering Nieuwkomers, en Verordening bijzondere bijstand 2004 van de gemeente Den Helder;
- voorstel tot het beschikbaar stellen van middelen uit de reserve verslavingszorg voor de extra incidentele kosten die door de stichting Triton moeten worden gemaakt in verband met de huisvesting van het project Begeleid Wonen in een tweetal panden aan de Hulkstraat;
- stand van zaken Multicultureel Centrum;

- financiering Wijksteunpunt Centrum;

- voortgang Foyer.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en vinden plaats in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen. Een print van de agendas kunt u afhalen bij het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend van 08.00 tot 17.00 uur, donderdags tot 19.30 uur.