Persbericht
14-daagse stickercampagne van het Rode Kruis
breekt opnieuw record
Ook dit jaar organiseerde het Rode Kruis zijn 14-daagse
stickerverkoop. De campagne sluit af met een opbrengst van 2,81
miljoen euro. In vergelijking met vorig recordjaar is dat een stijging
van 10 %. De opbrengst gaat zoals steeds naar de plaatselijke
hulpacties, de aankoop van materiaal en de opleiding van
vrijwilligers.
Honderden vrijwilligers verkochten de afgelopen weken stickers op
kruispunten, aan grootwarenhuizen, op parkings of deur-aan-deur. Het
doel was fondsen te werven voor de plaatselijke werking.
De hulpverlening van het Rode Kruis moet immers efficiënt zijn en
blijven. De ziekenwagens en het hulpmateriaal worden regelmatig
vervangen en vernieuwd. Dat geldt ook voor het uitleenmateriaal zoals
krukken, rolstoelen en bedden. Want hulp bieden doe je niet met goede
wil alleen. Een doeltreffende hulpverlening en een degelijke opleiding
kosten veel geld.
De ingezamelde 2,81 miljoen euro zijn daarom meer dan welkom. In naam
van alle 269 rodekruisafdelingen dankt het Rode Kruis de bevolking
voor haar steun. Dankzij de stickerverkoop kunnen de
rodekruisvrijwilligers diezelfde bevolking weer een jaar lang trouw
ten dienste staan.
Mechelen, 14 mei 2004
Rode Kruis Vlaanderen