Rode Kruis Vlaanderen

Persbericht

14-daagse stickercampagne van het Rode Kruis breekt opnieuw record

Ook dit jaar organiseerde het Rode Kruis zijn 14-daagse stickerverkoop. De campagne sluit af met een opbrengst van 2,81 miljoen euro. In vergelijking met vorig recordjaar is dat een stijging van 10 %. De opbrengst gaat zoals steeds naar de plaatselijke hulpacties, de aankoop van materiaal en de opleiding van vrijwilligers.

Honderden vrijwilligers verkochten de afgelopen weken stickers op kruispunten, aan grootwarenhuizen, op parkings of deur-aan-deur. Het doel was fondsen te werven voor de plaatselijke werking.

De hulpverlening van het Rode Kruis moet immers efficiënt zijn en blijven. De ziekenwagens en het hulpmateriaal worden regelmatig vervangen en vernieuwd. Dat geldt ook voor het uitleenmateriaal zoals krukken, rolstoelen en bedden. Want hulp bieden doe je niet met goede wil alleen. Een doeltreffende hulpverlening en een degelijke opleiding kosten veel geld.

De ingezamelde 2,81 miljoen euro zijn daarom meer dan welkom. In naam van alle 269 rodekruisafdelingen dankt het Rode Kruis de bevolking voor haar steun. Dankzij de stickerverkoop kunnen de rodekruisvrijwilligers diezelfde bevolking weer een jaar lang trouw ten dienste staan.

Mechelen, 14 mei 2004