Ingezonden persbericht


Persbericht

Checkpoint Meto een van hoofdspelers op Official ECR Europe Conference & Marketplace in Brussel

Checkpoint stand van 200m2 staat in het teken van RFID

Nieuwegein, 18 mei 2004 - Checkpoint Meto, wereldwijd toonaangevend leverancier op het gebied van identificatie- en dervingbeheeroplossingen, speelt een prominente rol op de aanstaande 'Official ECR Europe Conference & Marketplace'. Deze conferentie wordt georganiseerd door ECR Europe van 24 tot en met 26 mei in Brussels Expo. ECR Europe is een organisatie die op internationaal niveau 'Efficient Consumer Response' of een betere dienstverlening aan de klant nastreeft door de promotie van samenwerking tussen retailers en fabrikanten. Het thema van de conferentie luidt dan ook "Shared Learning, Better Shopping".

De 200m2 grote stand van Checkpoint Meto bevindt zich aan de ingang van de "Marketplace" en vertoont dezelfde technologische hoogstandjes die voor het eerst waren te zien tijdens het RFID Summit van eind april in Barcelona. Dit keer worden de RFID-toepassingen gedemonstreerd in een virtuele supply chain. Bezoekers kunnen kennismaken met verschillende toepassingen vanaf de fabriek tot aan de kassa. Checkpoint Meto verzorgt demonstraties en tours op de stand in verschillende talen.

Rondetafel & paneldiscussie

Uniek dit jaar is een rondetafel over het implementeren van RFID met CEO's afkomstig uit de retail en markt van consumentengoederen waaronder Wal-Mart, Metro en Procter & Gamble. Daarnaast wordt een paneldiscussie gehouden over RFID waaraan Steve Coffey, Checkpoint's Europese Business Development Manager op het gebied van RFID deelneemt tezamen met onder andere Accenture, IBM en Chep.

Badges en bezoekersregistratie

Als hoofdsponsor van het evenement verzorgt Checkpoint de badges en is tevens verantwoordelijk voor het bezoekersregistratiesysteem, zodat bezoekers ervaring op kunnen doen met de RFID UHF technologie. Dit is dezelfde technologie die wordt gebruikt in de supply chain, dus niet op artikelniveau.

Gevarieerde agenda

De driedaagse agenda van ECR Europe is interessant, gevarieerd en met een breed gamma aan aandachtsgebieden en activiteiten. De 'Marketplace' is er één van; hier kunnen bedrijven hun producten en diensten tonen, zoveel mogelijk kennis en ervaringen uitwisselen met collega's en de nieuwste ontwikkelingen uit de industrie oppikken dankzij de vele exposanten. ECR Europe verwacht rond de 3000 bezoekers.

Voor meer informatie zie http://www.checkpointeurope.com of http://conference.ecrnet.org/ecrfolder/index.cfm.

Over Checkpoint Meto

Checkpoint Meto - onderdeel van het Amerikaanse Checkpoint Systems, Inc. - is een internationale organisatie, die gespecialiseerd is in productidentificatie en in dervingreductie voor de retailindustrie en zijn supply chain. De oplossingen van Checkpoint bieden klanten verhoogde efficiëntie vanaf het moment van productie tot en met het moment van verkoop en verbetert de winkelervaring van de consument. Checkpoint is beursgenoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en heeft meer dan 4000 werknemers wereldwijd, directe verkoop in 30 landen en distributeurs in 50 landen. Checkpoint is wereldwijd marktleider op het gebied van RF (Radio Frequency)-technologie, produceert jaarlijks miljarden RF-labels en installeert tienduizenden RF-terminals. Het uitgebreide productportfolio bestaat onder meer uit: digitale RF/EAS (elektronische artikelbeveiliging)- en RFID (Radio Frequente IDentificatie)-systemen, RF-bronbeveiliging, barcode en etiketteringsystemen - inclusief een wereldwijd netwerk van 31 servicebureaus - en retailverkoopsystemen. Checkpoint ondersteunt bovendien pionierend academisch onderzoek naar consumententrends en derving via de jaarlijkse publicatie van de 'European Retail Theft Barometer', een uitbreiding op haar consultancy aan veel van 's werelds toonaangevende retailmerken. Meer informatie via de Europese website: