SUPPORTSOFT INC.

SupportSoft wint vooraanstaande Europese telecom-klant: ...

SupportSoft wint vooraanstaande Europese telecom-klant: Royal KPN Nederland (KPN)

REDWOOD CITY, Californië, May 18/PRNewswire/ --


- DSL-serviceprovider kiest drie producten van SupportSoft voor serviceautomatisering

SupportSoft, Inc. (Nasdaq: SPRT), een van de belangrijkste leveranciers van Real-Time Service Management (RTSM(TM))-software, kondigde vandaag aan dat de vooraanstaande leverancier van telecommunicatiediensten in Nederland, Royal KPN Nederland (KPN) heeft besloten haar standaardisering uit te voeren met behulp van de Service Automation Suite (TM) for Broadband van SupportSoft, een softwareplatform dat het serviceproviders wereldwijd mogelijk maakt om op de best mogelijke wijze hun dienstverlening te beheren en automatiseren: betrouwbaar, constant en rendabel.

De Service Automation Suite for Broadband van SupportSoft is ontworpen om KPN te helpen bij het leveren van real-time diensten en ondersteuning aan meer dan 746.000 DSL-klanten. KPN heeft ook de SmartAccess-softwareoplossing van SupportSoft gekocht. Deze software kan automatisch de installatie van een hoge-snelheid data-aansluiting vergemakkelijken met behulp van gestandaardiseerde CPE (Customer Premises Equipment)-configuratietechnologie. Tenslotte heeft KPN de Knowledge Center Suite (TM) van SupportSoft gekozen om snelle en individuele oplossingen te leveren voor 'hoe moet ik'-problemen via geautomatiseerde teksten die met één klik van de muis beschikbaar zijn via een service- en ondersteuningskennisbank.

KPN heeft de meest uitgebreide lokale toegangscapaciteit, verkoopvertegenwoordiging en merknaambekendheid van alle telecommunicatiebedrijven in Nederland, een land met meer dan zestien miljoen inwoners. KPN is ook klant bij IP Globalnet, een belangrijke leverancier van klantcontactcenters en wederverkoper van SupportSoft in Europa. Eerder dit jaar heeft KPN met succes een door SupportSoft/IP Globalnet gezamenlijk ontwikkeld CPE-integratiesoftware-framework (1) proef gedraaid.

'KPN verwacht een sterke groei in breedband in 2004 en 2005. We hebben de Service Automation Suite for Broadband van SupportSoft gekozen om onze klantenservice op efficiënte wijze te helpen tegemoet te komen aan de groeiende vraag, ' zei Pim Deenekamp, de projectmanager voor klanten zelfhulp van KPN. 'Op grond van onze succesvolle ervaring met het proefprogramma dat we onlangs hebben uitgevoerd met SupportSoft en IP Globalnet, hebben we alle vertrouwen dat we ons doel zullen bereiken.'

'KPN heeft haar vooraanstaande positie op het gebied van telecommunicatie in Nederland en op andere plaatsen in Europa bewezen en zal dus zeker profiteren van een blijvende klantentrouw bij de vernieuwing van de service,' zei Walter Janssen, directeur bedrijfsontwikkeling bij IP Globalnet. 'Het doet ons genoegen om met hen te kunnen werken en te helpen op succesvolle wijze de voordelen van de Service Automation Suite for Broadband van SupportSoft aan hun groeiende breedbandklantenbestand te presenteren.'

Het doet ons genoegen KPN te kunnen toevoegen aan de groep Europese digitale serviceproviders die SupportSoft-oplossingen hebben gekozen om hun klantenservice uit te breiden en te automatiseren,' zei Radha Basu, de voorzitter en algemeen directeur van SupportSoft. 'Aangezien de groei in breedband in Europa zich uitbreidt, begrijpen op de toekomst gerichte providers dat klantenondersteuning de sleutel kan zijn tot het concurrerend verwerven en behouden van klanten. Als partner van IP Globalnet bevindt SupportSoft zich in de juiste positie om belangrijke Europese telecommunicatiebedrijven, waaronder KPN, te helpen van deze trend gebruik te maken.'

Informatie over IP Globalnet

IP Globalnet (www.ip-globalnet.com) levert diensten en technologieën die het organisaties mogelijk maken om op efficiënte wijze de groeiende, complexe stroom van multimedia-communicatie met hun klanten, leveranciers en bedrijfspartners te beheren. Met behulp van de Total Contact Solution van IP Globalnet kunnen klantcontacten geoptimaliseerd worden (korter, preciezer en een kleiner volume) wat op rendabele wijze tot verbeterde klanttevredenheid leidt. IP Globalnet is een technologiepartner van Avaya, M-Tech, SupportSoft en Calendra. Haar klanten zijn onder andere bedrijven als Belgacom, Bacob, Coca-Cola, Mannesmann, KPN, Fortis, Tractebel, Reuters, Ericsson, Bayer, Mobistar (France Telecom), Telenet, UPC, Scarlet, Belgacom France, ING, ABN-MRO, en Sabena. Het hoofdkwartier van IP Globalnet staat in Zaventem (België) met bijkantoren in Leuven en Hasselt.

Informatie over SupportSoft

SupportSoft is een van de belangrijkste leveranciers van Real-Time Service Management (RTSM(TM))-software ontworpen om technische bedrijfsondersteuning, klantenservice en IT-infrastructuurbeheer te versnellen en te automatiseren. Bedrijven die onze producten en diensten hebben aangekocht zijn onder andere: ADP, Bank of America, Cisco Systems, IBM, Procter & Gamble, Siebel Systems, Sony en Thomson Financial. Managed service-leveranciers die onze producten hebben gekocht om outsourced servic
aan bedrijven te leveren zijn onder andere: Accenture, ACS, CompuCom, CSC en IBM Global Services. Digitale serviceproviders die onze software in hun serviceaanbod hebben opgenomen zijn onder andere: Adelphia Communications, BellSouth, Charter Communications, Comcast Communications, Cox Communications, TeliaSonera en UPC. Kijk voor meer informatie op www.supportsoft.com

Dit persbericht bevat op de toekomst gebaseerde uitspraken, waaronder de verwachte voordelen van onze producten, de groei van breedband, het verwachte gebruik van onze producten door de genoemde klant en de implementatie door de genoemde wederverkoper. Op de toekomst gebaseerde uitspraken zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden die kunnen veroorzaken dat de werkelijke resultaten aanzienlijk verschillen van wat in deze op de toekomst gebaseerde uitspraken is gezegd, inclusief, maar niet beperkt tot: ons vermogen en het vermogen van onze klant om uitgebreide aanneming en aanvaarding van onze producten te bereiken; de compatibiliteit van onze software met hardware en software platforms die door onze klanten en hun klanten nu of in de toekomst gebruikt worden; systeemfouten die voor de klant een onderbreking kunnen veroorzaken in het gebruik van onze producten of diensten; het vermogen van onze software om de resultaten teweeg te brengen voor de klanten van onze klanten; de voortgezette samenwerking tussen SupportSoft en de wederverkoper, evenals andere risico's die van tijd tot tijd worden beschreven in onze bij de SEC gedeponeerde materialen. Verklaringen opgenomen in dit persbericht zijn gebaseerd op informatie die ten tijde van dit persbericht aan SupportSoft bekend was, en SupportSoft aanvaardt geen verplichtingen om de informatie in dit persbericht bij te stellen.

(1) Zie persbericht: SupportSoft and IP Globalnet Deliver CPE Integration Software Framework for DSL Providers gedateerd 29 maart, 2004.

Website: http://www.support.com

Source: SupportSoft Inc.

Media, Jennifer Massaro van SupportSoft, Inc., +1-650-556-8596, of jennifer.massaro@supportsoft.com

18 mei 04 14:02