Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert eerste branchespecifieke gehoste CRM-systeem

Siebel Systems levert CRM OnDemand voor acht industriesectoren

SAN MATEO, California - 18 mei 2004-Siebel Systems introduceert, samen met partner IBM, Siebel CRM OnDemand-Industry Editions, het eerste gehoste CRM-systeem met geïntegreerde branchespecifieke mogelijkheden. Siebel CRM OnDemand-Industry Editions voorziet in kant-en-klare functionaliteiten voor de specifieke behoeften van acht verschillende industriesectoren, waardoor organisaties in staat worden gesteld gericht in te spelen op de unieke uitdagingen op het gebied van verkoop, service en marketing in hun eigen branche.

Deze zomer komen de eerste branchespecifieke uitvoeringen van Siebel CRM OnDemand op de markt - voor het verzekeringswezen, de high-tech industrie, de auto-industrie en de communicatie- en media-industrie. In het najaar volgen extra uitvoeringen voor de financiële dienstverlening, life sciences branche, productie en consumer goods branche.

"Met de introductie van dit nieuwe product bouwt Siebel Systems voort op de binnen het bedrijf aanwezige branchespecifieke deskundigheid. Het is de logische voortzetting van de on demand strategie. Siebel Systems gaat systemen verzorgen die op alle niveaus tegemoetkomen aan de branchespecifieke behoeften van het bedrijfsleven, van eenvoudige aanpassingen aan de gebruikersinterface, zoals het inrichten van sjablonen door middel van speciale velden en tabbladen, tot meer ingrijpende en technisch complexere uitbreidingen op het niveau van gegevens, bijvoorbeeld ter ondersteuning van branchespecifieke gegevens- en objectmodellen, en tot slot het beheer van complete analyseprocedures voor de optimalisering van bedrijfsprocessen," aldus Sheryl Kingstone, CRM-analyst bij de Yankee Group.

"De uitdagingen waar organisaties mee te maken hebben in het contact met de klanten, zijn per industriesector volkomen verschillend," zegt Mike Betzer, vice-president en algemeen manager OnDemand Products bij Siebel Systems. "Deze nieuwe producten betekenen voor organisaties van welke grootte dan ook een concreet en kosteneffectief antwoord op de specifieke problemen van hun eigen branche."

Nieuwe oplossingen op basis van de bestaande branchekennis van Siebel Systems
Sinds de introductie van de eerste branchespecifieke applicaties in 1998 heeft Siebel Systems CRM-oplossingen ontwikkeld voor 23 verschillende segmenten van het bedrijfsleven. "Wij leveren daadwerkelijke diepgang in onze branchespecifieke internet-oplossingen omdat we die volgens hetzelfde gegevensmodel en volgens dezelfde bedrijfslogica ontwikkelen die wij ook toepassen bij systemen die op locatie worden geïmplementeerd," zegt Kevin Nix, vice-president van de Industry Applications Group. "Meer dan 80 procent van de 2,36 miljoen gebruikers die wij op dit moment bedienen, werkt met een branchespecifieke applicatie van Siebel Systems. Als marktleider in branche-georiënteerde CRM-systemen, beschikken wij over de perfecte positie om diezelfde functionaliteit nu ook aan te kunnen bieden in gehoste CRM-oplossingen."

Brede functionaliteit afgestemd op concrete behoefte De gehoste systemen van Siebel CRM OnDemand-Industry Editions kunnen, al naar gelang de behoefte van de klant, als stand-alone systeem worden geïmplementeerd of worden geïntegreerd in een van de 23 branchespecifieke 'op locatie'-oplossingen van Siebel Systems. Alleen Siebel Systems levert deze unieke, hybride vorm van CRM-functionaliteit. Zo kunnen channel partners, externe verkoopafdelingen, verkoopkantoren of buitenlandse dochterondernemingen via Siebel CRM OnDemand-Industry Editions moeiteloos informatie uitwisselen met een op locatie geïmplementeerd Siebel CRM-systeem ter ondersteuning van binnen het totale netwerk uniforme, branchespecifieke bedrijfsprocessen. Voorbeelden hiervan zijn: in het verzekeringswezen ten aanzien van polisoffertes en -actualisering; en in de auto-industrie bij klantenservice en technisch onderhoud.

Met Siebel CRM OnDemand-Insurance Edition kan een verzekeringsonderneming het uitgebreide conglomeraat van aangesloten en onafhankelijke assurantie-agenten toegang geven tot één centraal CRM-systeem en op die manier een systeembreed apparaat van verkoop- en service-efficiëntie opbouwen waar uiteindelijk ook de klant bij gebaat is. Voor het eerst kunnen de eigen medewerkers die verantwoordelijk zijn voor verkoop van polissen en afhandeling van claims, gebruikmaken van Siebel CRM OnDemand om potentiële klanten door te geven naar de bredere verkooporganisatie en hun locale CRM-systeem integreren in een centraal systeem voor verwerking van claims en polisbeheer. En ook voor de onafhankelijke assurantie-agent betekent de mogelijkheid van verbeterde samenwerking met diverse aanbieders een belangrijk voordeel bij acquisitie van nieuwe klanten en continuering van bestaande contracten.

"De expertise van Siebel Systems op het gebied van verzekeringen en de snelheid en eenvoud waarmee een gehoste CRM-oplossing kan worden geïmplementeerd, is voor onze branche een perfecte combinatie," aldus Dominique Mailloux, vice-president Total Benefits bij Sun Life Financial. "Dankzij de specifieke verzekeringsfunctionaliteit, zoals polis- en productinformatie, die in Siebel CRM OnDemand is geïntegreerd, hebben wij veel beter zicht op bestaande en potentiële klanten."

Op vergelijkbare wijze kunnen autofabrikanten die met Siebel Automotive werken, nu via Siebel CRM OnDemand-Automotive Edition internationale groeimarkten bedienen ter ondersteuning van algemene klantenservice en kunnen zij individuele gegevens beter volgen en communiceren. Bovendien kan de fabrikant het systeem ook openstellen voor onafhankelijke dealers, zodat gegevens over marketingcampagnes, potentiële klanten en andere relevante marktgegevens ook ter beschikking komen van deze dealers die tenslotte het directe contact met de klant verzorgen. Fabrikant en dealer hebben op die manier toegang tot de totale informatie die het bredere kader vormt van alle klantcontacten.

"Dit is een logische uitbreiding van de mogelijkheden van Siebel Automotive. Het geeft dealers de beschikking over een voordelig maar veelzijdig CRM-systeem, met als bijkomend voordeel dat de gegevens van de fabrikant geïntegreerd worden met de informatie in het eigen Dealer Management System van de individuele leverancier," zegt Patrik Riese, directeur CRM bij Saab Cars USA, Inc.}

Beschikbaarheid, prijzen en speciale aanbiedingen
Siebel CRM OnDemand-Industry Editions is de komende zomer verkrijgbaar voor de auto-industrie, de communicatie-industrie, het verzekeringswezen en de high-tech industrie, in het najaar gevolgd door uitvoeringen voor ondernemingen op het gebied van financiële dienstverlening, life sciences, productie en consumer goods. De systemen worden aangeboden voor een kostprijs van $100 per maand per gebruiker. Bij een jaarabonnement geldt een speciale kennismakingsprijs van $70 per maand per gebruiker. Meer informatie vindt u op .

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Met uitzondering van historische informatie heeft de inhoud van dit persbericht betrekking op situaties in de toekomst, waarbij sprake is van risico en onzekerheid.De toekomstige bedrijfsresultaten van Siebel Systems kunnen afwijken van de resultaten zoals omschreven of voorspeld in uitspraken die betrekking hebben op toekomstige situaties, op basis van factoren als, onder andere, de risico's die verbonden zijn aan klantenrelaties, waaronder de beschikbaarheid van producten en services van Siebel Systems, relaties met klanten, externe leveranciers en systeemsamenstellers, concentratie van inkomsten over een relatief klein aantal klanten, onvolkomenheden of technische gebreken in producten, het vermogen tot succesvolle omgang met groei, significante bijkomende concurrentie nu of in de toekomst en de behoefte aan voortgezette uitbreiding van productdistributie en aanbod van diensten.Verdere informatie over factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems zouden kunnen beïnvloeden, is te vinden in het Jaarrapport, formulier 10-K, het Kwartaalrapport, formulier 10-Q, en andere rapportages aan de Securities and Exchange Commission, beschikbaar op www.sec.gov .Siebel Systems gaat geen verplichtingen aan ten aanzien van actualisering van de informatie in dit persbericht. Siebel is een. al dan niet gedeponeerd, handelsmerk van Siebel Systems, Inc.Alle andere namen van producten en bedrijven zijn het eigendom van de respectieve eigenaars en worden uitsluitend vermeld om redenen van identificatie.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000