BOVAG

BOVAG maakt afspraken met service-providers

18 May 2004

BOVAG heeft vandaag met drie service-providers, te weten RDC Datacentrum, A2SP en VWE een zogenoemde Service Level Agreement (SLA) ondertekend. In deze overeenkomst staan afspraken over de dienstverlening van de providers die zogenoemde RDW-diensten leveren. Concreet gaat het over APK, de Online Registratie Bedrijfsvoorraad (ORB), Tenaamstelling Voertuigen (TV) en afmelden tachograaf/begrenzer.

Omdat deze diensten erg belangrijk zijn voor de bedrijfsvoering van duizenden leden heeft BOVAG zich sterk gemaakt om de condities waaronder de diensten worden verleend op papier te zetten. Iedereen weet nu waar hij aan toe is en waar partijen elkaar op kunnen aanspreken, aldus Herme Bruin, directeur verenigingsbeleid bij BOVAG en verantwoordelijk voor de SLAs.
In de overeenkomst staat bijvoorbeeld dat de responstijd bij APK-afmeldingen maximaal tien seconden mag zijn. Lange wachttijden bij APK-afmeldingen kunnen dus niet. Ook moeten de service-providers de leden voorzien van actuele Nederlandstalige documentatie. Een storing met hoge prioriteit moet binnen twee uur opgelost zijn. Overigens worden er in de SLA ook nadrukkelijk eisen aan de leden gesteld. Denk daarbij bijvoorbeeld aan voldoende kennis van het personeel en een internetverbinding met voldoende bandbreedte, aldus Bruin. De SLA bevat ook sancties indien een provider tekort schiet. Leden kunnen een financiële compensatie claimen in een dergelijke situatie bij de provider. Dit kan vanaf 1 januari 2005. Dit is een zaak tussen het BOVAG-lid en de provider, maar BOVAG zal hierop toezicht houden. Leden van de BOVAG-afdelingen NDA, ABA en TDA vinden uitgebreide informatie op de BOVAG-afdelingssites.

Vanaf 19 mei is een foto van de ondertekening beschikbaar via het secretariaat van de BOVAG-persdienst, 030 - 659 53 40 of via e-mail, pers@bovag.nl