Ingezonden persbericht


ProClarity realiseert omzetgroei van 15 procent in fiscaal jaar 2004

Succes onderstreept door 'Cool Vendor' Award

's-Hertogenbosch, 24 mei 2004 - ProClarity, leverancier van analytische softwareoplossingen voor beslissingsondersteuning in bedrijven, heeft in het fiscale jaar 2004, dat eindigde op 31 maart 2004, een omzetstijging van 15 procent gerealiseerd. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 1.600 klanten in 80 landen en groeit sterk als gevolg van de uitbreiding van zijn internationale activiteiten. De prestaties van ProClarity zijn door Gartner beloond met een 'Cool Vendor'Award. Dit blijkt uit het Gartner-rapport 'Cool Vendors in BI, BAM and Data Warehousing 2004'.

Het Gartner-rapport belicht zeven leveranciers die innovatieve business intelligence-oplossingen (BI), software voor business activity monitoring (BAM) of data warehousing-producten aanbieden. Volgens Gartner is een 'Cool Vendor' een leverancier die technologie of oplossingen aanbiedt, die innovatief zijn, impact (zullen) hebben op de manier van zakendoen en in de afgelopen zes maanden de interesse van Gartner hebben gewekt.

"We beschouwen de 'Cool Vendor' Award van Gartner als een erkenning van onze strategie en activiteiten", zegt Clay Young, Vice-President Strategic Marketing van ProClarity. "We zijn ervan overtuigd dat het ProClarity Analytics Platform businessanalisten en besluitvormers binnen bedrijven unieke voordelen biedt door ze te voorzien van up-to-date inzicht in de bedrijfsactiviteiten. Onze diepgaande analyse van bedrijfsprocessen, interactieve mogelijkheden en praktische functionaliteit vormt de basis voor efficiëntere besluitvorming en verbeterde bedrijfsactiviteiten. Het is geweldig om, met zoveel concurrenten in de business intelligence-markt, op basis van onze BI-prestaties tot de top te worden gerekend."

Het ProClarity® Analytics Platform biedt een componentgebaseerde aanpak voor de bouw van BI-applicaties op maat. De complete functionaliteit is beschikbaar via Application Programming Interfaces (API's). Op basis van een webgebaseerde, uit diverse lagen bestaande Component Object Model-architectuur ondersteunt het ProClarity Analytics Platform online analytic processing (OLAP) via de desktop, web- en rich-clients, met gemeenschappelijke analysefunctionaliteit.

###

Over de 'Cool Vendor' Award van Gartner
De lijst met 'Cool Vendors' van Gartner is geen uitputtende lijst van leveranciers op elk technologisch gebied, maar is juist samengesteld om interessante, nieuwe en innovatieve leveranciers, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet op basis van zijn onderzoek, aangaande geschiktheid voor verkoop of voor een bepaald doel.

Over ProClarity Corporation
ProClarity levert analytische softwareoplossingen die de snelheid vergroten waarmee bedrijven gefundeerde beslissingen nemen en op basis daarvan de bedrijfsprestaties verbeteren. ProClarity levert sinds 1995 innovatieve analyseoplossingen aan Global 3000-bedrijven. ProClarity verzekert ze van een maximale ROI op technologie-investeringen en van oplossingen op maat voor bedrijfs- en beslissingsprocessen. Het hoofdkantoor van ProClarity staat in Boise, Idaho (VS), en het bedrijf heeft regionale verkoop- en servicekantoren in Europa en Azië. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. ProClarity ondersteunt momenteel ruim 1.600 klanten wereldwijd. De analyseoplossingen van ProClarity helpen bedrijven als ABN AMRO, AT&T, GE Capital, Reuters, Reckitt Benckiser, Kerry Foods, Siemens, Scottish & NewCastle Retail en Telewest bij het meten, voorspellen en optimaliseren van hun bedrijfsprestaties door het faciliteren van betere samenwerking en accurater beslissingen.