Ingezonden persbericht


SAS introduceert nieuwe oplossing
voor marketingautomatisering

-- SAS introduceert eerste in de reeks van SAS®9 Customer Intelligence-oplossingen --

Huizen 24 mei 2004 SAS, leverancier van business-intelligence-oplossingen, introduceert de eerste customer-intelligence softwareoplossing op het nieuwe SAS 9 platform: SAS Marketing Automation 4. SAS Marketing Automation is onderdeel van de SAS Customer Intelligence suite, een reeks geïntegreerde oplossingen waarmee organisaties hun klanten beter kunnen begrijpen en die kennis over klanten op de juiste manier kunnen toepassen. Daarnaast kunnen organisaties de waarde van hun sales- en marketingactiviteiten meten. Marketeers kunnen hun klanten zo beter analyseren, segmenteren, profileren en benaderen. Dit resulteert in succesvollere marketingcampagnes en hogere winstmogelijkheden bij klanten.

SAS heeft veel ervaring met customer-intelligence software mede dankzij de sterke analytische capaciteiten van het bedrijf , zegt Bob Blumstein, directeur research voor analytische CRM en marketingapplicaties bij IDC Research. SAS Marketing Automation 4 is nu veel gebruikersvriendelijker waardoor marketeers zelf campagnes kunnen ontwikkelen en analyseren en zodoende de waarde en het profijt van hun inspanningen kunnen verhogen.

SAS Marketing Automation 4

Forrester Research heeft op 5 maart jongstleden de nieuwe versie van de SAS Marketing Automation oplossing geanalyseerd. De oplossing was dermate belangrijk dat Forrester-analisten Elana Anderson en Eric Schmitt in hun rapport SAS Shakes up Marketing Automation opmerkten dat SAS Marketing Automation 4 SAS de potentie geeft om de markt van marketingautomatiseringsoftware op zijn kop te zetten en een leiderschapspositie in te nemen. (zie rapport op: http://www.sas.com/solutions/crm/market.html)

Het marketingproces beheren

SAS stuurde software-engineers en psychologen naar klanten om marketeers te volgen en om het businessproces van een marketingcampagne van start tot finish te onderzoeken. Met deze observaties als fundament ontwikkelde SAS een volledig vernieuwde gebruikersinterface. De nieuwe versie biedt enorme verbeteringen in integratie, datamanagement, security en nieuwe gebruikersinterfaces. Een korte opsomming van de verbeteringen:


· Nieuwe gebruikersinterfaces specifiek ontwikkeld voor marketeers , analisten, beheerders, business users en management, etc.


· Ingebouwde analysemogelijkheden voor businessgebruikers zodat zij eenvoudig gebruik kunnen maken van SAS campagneanalyses.


· Mogelijkheid om beschikbare data in businesstermen te definiëren zodat marketeers kunnen rapporteren zonder de IT-afdeling te hoeven inschakelen.


· Integratie van data door de gehele organisatie vanaf elke bron met eenvoudiger datatoegang.


· Centrale controle en besturing van metadata, business-rules, datamanagement en autorisatie


· Nieuwe enterprise-class infrastructuur waardoor IT-bestedingen dalen.


· Consolideert een overzicht van alle campagnes om te waarborgen dat alle campagneactiviteiten zijn uitgevoerd.

Krachtige tools voor marketeers

Ondernemingen in vele branches, waaronder de financiële dienstverlening, zoeken naar efficiënte en effectieve manieren om hun klanten beter te begrijpen, zegt Bryan Foss, customer solutions insight executive bij IBM. SAS vervult een leidende technologische rol in de ondersteuning van financiële instellingen en andere bedrijven zodat zij meer leren over de behoeften van hun klanten. IBM helpt klanten die kennis toe te passen en ervan te profiteren. De combinatie van SAS- en IBM-technologie, dienstverlening en intellectueel eigendom versnelt de marketingtransformatie en helpt ondernemingen hun klantervaringen beter te managen.

Over SAS

SAS levert een nieuwe generatie business-intelligence software en dienstverlening die werkelijke enterprise-informatie leveren. SAS-oplossingen zijn in gebruik bij meer dan 40.000 sites waaronder 90 procent van de Fortune 500 bedrijven en ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van profijtelijke relaties met klanten en leveranciers. Onze oplossingen zorgen voor betere, accuratere en ter zake kundige besluiten. SAS is de enige leverancier die vooraanstaande datawarehouses, analysetools en traditionele BI-applicaties volledig integreert zodat grote hoeveelheden gegevens worden getransformeerd tot werkelijke informatie. Voor bijna drie decennia levert SAS zijn mondiaal opererende klanten The Power to Know®. Bezoek ons op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de redactie:

SAS Institute

Hussein Ibrahim

Tel. 035 699 6947

E-mail: hussein.ibrahim(at)snl.sas.com

Potters PR

Monique Potters

Tel. 0345 501 595

Mobiel: 06 28 88 96 32

E-mail: monique(at)potterspr.nl