Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, 24 mei 2004

QualiGO breidt partner netwerk verder uit

Vandaag is zoekmachine Sharelook.nl in samenwerking met QualiGO in

Nederland gestart met het vertonen van gesponsorde zoekresultaten op basis van Cost-per-Click. QualiGO is een van Nederlands volledige pay-per-click zoekdiensten, waarbij voor iedereen de mogelijkheid wordt geboden om middels een positieveiling de eerste positie in de zoekresultaten te bereiken. Sharelook is een van oorsprong Duits bedrijf met activiteiten in België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Liechtenstein, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland en Spanje.

Verder kondigt QualiGO aan dat diverse lopende overeenkomsten zijn

verlengd, waar onder de samenwerking met Zoekhulp.nl. Arno de Kruijf van

Zoekhulp.nl: We hebben de samenwerking verlengd omdat de resultaten en de samenwerking boven verwachting zijn geweest .

Bart van Engeland van QualiGO Nederland: Met de verlenging van de samenwerking en deze verdere uitbreiding van het netwerk, wordt het voor adverteerders erg interessant om met één systeem op een groot aantal zoekmachines en portals vertoond te worden. Het bereik van het QualiGO netwerk is inmiddels ruim 45% van internettend Nederland op maandbasis. .

Het partnernetwerk van QualiGO bestaat nu uit o.a.: Track.nl, Chello, Zoekhulp.nl, Vindex, Ilse, Linkotheek, Sharelook en andere zoekdiensten en portals.

Hoe werkt het systeem?

QualiGO biedt de mogelijkheid om de positie in de zoekresultaten van de

QualiGO partnersites zelf te bepalen, door deel te nemen aan een

positieveiling. Per zoekterm is het mogelijk aan te geven wat het bod per bezoeker is. Met dit bod wordt bepaald wat de positie in de ranking zal

zijn: een hoger bod per bezoeker levert een hogere positie op.

Het geboden bedrag per bezoeker wordt pas verrekend indien een bezoeker daadwerkelijk heeft doorgeklikt naar de site. Dit zal pas gebeuren na het bestuderen van titel en omschrijving, dus volledig Pay-per-Click. De adverteerder bepaalt zelf het budget waarvoor bezoekers worden verkregen. Dit betekent dat met een budget van bijvoorbeeld 100 Euro en een bod per bezoeker (prijs per klik) van 0,20 Euro dus 500 zeer geïnteresseerde bezoekers worden verkregen: deze bezoekers hebben actief gezocht op

relevante zoektermen én vervolgens doorgeklikt op de gepresenteerde

aanmelding.

Kwaliteit van gesponsorde links

De aanbieder kan zelf de titel en omschrijving weergeven en deze dienen met de inhoud van de website overeen te komen. Een redactioneel team van QualiGO beoordeelt vervolgens vooraf alle aanmeldingen op relevantie. Pas als een website relevante informatie heeft voor de gebruiker, wordt het bod voor een bepaalde zoekterm geactiveerd en wordt het resultaat zichtbaar op de genoemde zoekmachines en portals. Daarmee wordt dus juist extra aandacht besteed aan de kwaliteit van de aangemelde websites om de gebruiker van zoekmachines exact te bieden waar naar gezocht wordt.

Over QualiGO

QualiGO is een van oorsprong Duitse organisatie, gevestigd in Konstanz aan het Bodenmeer tegen de Zwitserse grens. Inmiddels werken in totaal 35 mensen in Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Op dit moment internationaal ca. 2,6 miljoen posities al door middel van positieveiling tot stand gekomen voor ruim 5600 verschillende organisaties.

Meer informatie (