Ingezonden persbericht


Persbericht

Staffware snijdt in de afwikkelingskosten van verzekeringsclaims

Nieuwe Claims Management-oplossing verbetert de doelmatigheid van de processen, de klantenservice en draagt zorg voor een soepele afwikkeling

Alkmaar, 25 mei 2004 Staffware, een toonaangevende leverancier van software voor Business Process Management, komt met Staffware Claims Management, een op BPM gebaseerde oplossing voor de afwikkeling van claims bij verzekeringsmaatschappijen. De afwikkeling van claims is veruit de grootste kostenpost voor verzekeraars. Omdat vaak 85 procent van de operationele kosten gaat zitten in het afwerken van claims, zijn verzekeringsmaatschappijen genoodzaakt te zoeken naar mogelijkheden om kosten en tijd te besparen. Staffware Claims Management is ontwikkeld om aan die wens tegemoet te komen. Dat wordt gerealiseerd door het automatiseren van processen die nu nog handmatig worden uitgevoerd, waardoor een betere beheersing en controle van de claimafwikkeling wordt bereikt.

Staffware heeft in dit marktsegment in de loop van de jaren een grote ervaring opgedaan, onder meer bij klanten als Allianz Ireland, Fortis, HBOS, MapFre en Zurich Financial. De Claims Management-oplossing die Staffware biedt is een combinatie van de toonaangevende BPM-technologie en het nieuwe Claims Management Framework - een serie vaststaande en voor hergebruik geschikte best practice onderdelen van de procesvoortgang. De toepassing kan snel en eenvoudig worden geïmplementeerd en verbetert het afwikkelen van claims door betrokkenen, applicaties en hulpmiddelen in de afwikkelingsketen tot één gestroomlijnd proces te reduceren.

Deze annoncering komt kort na het uitkomen van een onderzoek van Gartner (Claims Management An Insurance BPM Model), dat verslag doet van een groeiende belangstelling voor BPM-technologie onder verzekeraars.

Staffware Claims Management automatiseert en beheert alle stappen in het afwikkelingsproces, vanaf de eerste melding van schade tot de finale afronding van de claim. De toepassing levert verzekeraars een paar belangrijke voordelen. De klantenservice verbetert en de productiviteit neemt toe dankzij een optimale automatisering van het afwikkelingsproces. Door het automatiseren van bepaalde routinematige en administratieve taken, kunnen claimspecialisten zich beter met meerwaardige, klantgerichte activiteiten bezig houden. Daarnaast zorgt het gelijktijdig uitvoeren van meerdere taken voor het stroomlijnen van het proces en het terugdringen van de tijdsduur die gemoeid is met de afwikkeling. De Staffware-oplossing is webgebaseerd, waardoor tussenpersonen en klanten online nieuwe claims kunnen indienen, of de voortgang van bestaande claims kunnen volgen.

MapFre Seguros Generales, een van de grootste verzekeraars van Europa, is de eerste klant van de Staffware Claim Management-oplossing. De directeur technologie bij de verzekeraar dicht de Staffware-toepassing een sleutelrol toe: "Dankzij de implementatie van ons claimsysteem op Staffware kunnen we onze klanten een serviceniveau garanderen dat totnogtoe niet mogelijk was."

Britt Measures, VP Solutions Marketing Financial Services bij Staffware, zegt: "Onze Claims Management-oplossing is een antwoord op reële problemen bij verzekeraars. We hebben daarbij gebruik gemaakt van onze ervaringen bij MapFre en andere verzekeraars om een oplossing te bieden voor de problemen die onze klanten in de dagelijkse praktijk tegenkomen. Daarom kunnen we er vertrouwen in hebben dat we een oplossing bieden die een onmiddellijk positieve invloed heeft in dit marktsegment en die significante voordelen in zich herbergt in een tijd waar concurrentie en marktdruk steeds toenemen."

Over Staffware Plc

Staffware heeft het hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk, vestigingen in 17 landen en ongeveer 370 medewerkers. De onderneming is winstgevend, schuldenvrij, heeft een notering aan de effectenbeurs van Londen en is onder bedrijven die uitsluitend BPM-oplossingen aanbieden wereldwijd de marktleider. Volgens de DTI R&D Scoreboard 2003 investeert Staffware met 18,1 procent van de omzet wereldwijd het meest aan onderzoek en ontwikkeling. Het gemiddelde bij ICT-dienstverleners in de sector ligt op circa 10 procent.

Staffware's kennis van BPM stoelt op een ervaring van meer dan 16 jaar in het automatiseren en beheersen van bedrijfsprocessen, waardoor de interactie van mensen en processen altijd centraal is blijven staan in de filosofie. Anders dan de meerderheid van andere aanbieders heeft Staffware een goed begrip en uniek inzicht in de complexe interactie van mens-tot-mens, mens-tot-applicatie en applicatie-tot-applicatie waaruit zakelijke processen bestaan.

De Staffware Process Suite bestaat uit een complete set hulpmiddelen voor het creëren, aanpassen en stroomlijnen van interne en externe processen van een organisatie. Met behulp van Staffware wordt een Independent Process Layer in het leven geroepen dat het bedrijfsproces scheidt van de onderliggende IT/dataomgeving. Zo wordt een snelle ontwikkeling of verandering van het bedrijfsproces mogelijk. De Staffware Process Suite is een open en op standaarden gebaseerde oplossing die een naadloze integratie en samenwerking met bestaande IT-infrastructuren en hun applicaties verzekert.

Staffware Benelux B.V.
Frits Bussemaker, Marketing and Alliance Manager
Robijnstraat 76
1812 RB Alkmaar
t: +31 (0)72 512 07 28
e: fbussemaker@staffware.nl

Meer informatie voor de pers en beeldmateriaal:

Lubbers & De Jong B.V.
Peter Keijzer
Keizersgracht 219
1016 DV Amsterdam
t: +31 (0)20 421 05 65
e.: peter@l-dj.nl