2MARK-IT INTRODUCEERT MARKETING RESOURCE MANAGEMENT SOFTWARE (MRM) APRIMO

Optimale coördinatie marketingprocessen en inzicht in marketing-ROI met nieuwe software

Zaltbommel, 25 mei 2004 ­ 2MARK-IT brengt sinds deze maand de wereldwijd toonaangevende Marketing Resource Management (MRM)-oplossingen van het Amerikaanse Aprimo in Nederland op de markt. Met MRM, een nieuwe categorie software, van Aprimo realiseren bedrijven verrassende marketingresultaten. Ondernemingen kunnen hun totale marketingprocessen automatiseren en optimaliseren - van de strategische planning en het financieel management tot de uitvoering en coördinatie van de marketingcommunicatieactiviteiten. Ondernemers verbeteren de efficiency en effectiviteit van hun marketinginspanningen aantoonbaar en hebben steeds inzicht in het resultaat.

"Bedrijven besteden tussen vijf en dertig procent van hun inkomsten aan marketing, maar zijn meestal niet in staat exact te meten wat die investering hen heeft opgeleverd. Ook weten ze niet of ze de zaken helemaal op de juiste manier aanpakken. Daarbij is het coördineren van marketingactiviteiten steeds complexer geworden met het toenemen van het aantal communicatiekanalen en de verdergaande globalisering, en laten klanten zich steeds veel moeilijker sturen", zegt Ad-Jan van Rooij, Managing Partner van 2MARK-IT.

Gartner: Aprimo beste MRM-aanbod
Volgens onderzoekbureau Gartner steekt Aprimo met kop en schouders uit boven andere aanbieders van MRM software. Het erkende Aprimo onlangs voor het tweede achtereenvolgende jaar als de enige echte marktleider in MRM, op basis van de brede functionaliteit van de software en de grote toepassingservaring van Aprimo. Gartner verwacht dat het gebruik van MRM-software, dat momenteel nog in de kinderschoenen staat, in de komende jaren flink zal toenemen.

Resultaten steeds in beeld
MRM gaat veel verder dan Customer Relationship Management (CRM), dat vooral gericht is op activiteiten als verkoop en services. MRM is volledig gefocust op marketing en maakt daarbij gebruik van de informatie uit CRM- en andere operationele bedrijfssystemen, zoals die voor de financiële administratie, Enterprise Resource Management (ERP) en Sales Force Automation (SFA), waarmee het nauw samenwerkt. MRM is juist de sturende kracht achter alle CRM- en andere verkoopondersteunende acties.

Met MRM zijn bedrijven in staat al hun marketing- en verkoopinspanningen integraal, organisatiebreed en tot in detail uit te werken en te controleren. Vooraf wordt nauwkeurig de voor een marketingcampagne benodigde inzet van mensen en financiële middelen bepaald. De resultaten van alle activiteiten kunnen op de voet worden gevolgd en de plannen kunnen worden bijgesteld als ontwikkelingen daar om vragen. Aan het einde van een project weet de onderneming precies wat de Return On Investment is.

Verschillende leidende organisaties hebben de efficiency en effectiviteit van hun marketingprocessen al aanzienlijk verbeterd met de MRM-software van Aprimo. De doorlooptijden van marketingprogramma's zijn sterk verkort en de efficiency is vergroot door een betere uitwerking en ondersteuning van het projectmanagement. Een groot deel van het marketingbudget is tijdens de rit anders ingezet door verbeterd, realtime financieel inzicht. Op basis van bedrijfsbrede, accurate en gedetailleerde klantinformatie en een zeer doelgerichte benadering leveren acties een extreem hoge response op. Door een betere classificatie, coördinatie en afhandeling van leads stijgt de lead-acceptatie spectaculair en nemen de verwerkingstijden fors af.

Makkelijk inzetbaar
De MRM-software van Aprimo is opgebouwd uit modules die volledig onafhankelijk en geïntegreerd toepasbaar zijn. De kerncomponenten zijn: planning & financial management, production management, customer dialogue management en lead management. De software is webgebaseerd en daarmee makkelijk inzetbaar in elke organisatie en gebruikersvriendelijk. Doordat de MRM-software van Aprimo gebruikmaakt van de XML-standaard, werkt deze op ieder automatiseringsplatform.

Over Aprimo
Het Amerikaanse Aprimo werd opgericht in 1998. Het snelgroeiende bedrijf biedt een intuïtief automatiseringsplatform dat bedrijven helpt hun steeds complexere marketingprocessen te stroomlijnen. Aprimo bedient klanten in meer dan 22 landen, verspreid over Noord-Amerika, Europa en Azië. Daartoe behoren onder meer Bank of America, AOL, Ernst & Young, Hewlett Packard, J.D. Edwards, Merrill Lynch en Pfizer. Het hoofdkantoor van Aprimo is gevestigd in Indianapolis (VS). Aprimo heeft verschillende kantoren in Noord-Amerika en een Europese vestiging in Londen (VK). Meer informatie op: www.aprimo.com.

Over 2MARK-IT
Op basis van diepgaande marketing- en verkoopkennis en jarenlange ervaring stelt 2MARK-IT bedrijven in staat de verkoopresultaten systematisch te verbeteren. Het bedrijf levert niet alleen advies, maar biedt ook praktische ondersteuning bij de uitvoering van plannen en activiteiten. 2MARK-IT ontwikkelde daartoe verschillende vernieuwende methodes, bijvoorbeeld voor lead-management, sales-enablement, channel-management en brokering. De dienstverlening van 2MARK-IT is vooral gericht op B2B-georiënteerde bedrijven. Voor meer informatie: www.2mark-it.nl.

Seminar 17 juni
Op 17 juni aanstaande organiseert 2MARK-IT een seminar waarin twee toonaangevende internationale opdrachtgevers vertellen over de concrete voordelen van het gebruik van MRM-toepassingen in hun organisaties. Voor meer informatie zie de contactgegevens hieronder.


*****