2MARK-IT INTRODUCEERT MARKETING RESOURCE MANAGEMENT SOFTWARE (MRM)
APRIMO
Optimale coördinatie marketingprocessen en inzicht in marketing-ROI met
nieuwe software
Zaltbommel, 25 mei 2004 2MARK-IT brengt sinds deze maand de wereldwijd
toonaangevende Marketing Resource Management (MRM)-oplossingen van het
Amerikaanse Aprimo in Nederland op de markt. Met MRM, een nieuwe
categorie software, van Aprimo realiseren bedrijven verrassende
marketingresultaten. Ondernemingen kunnen hun totale marketingprocessen
automatiseren en optimaliseren - van de strategische planning en het
financieel management tot de uitvoering en coördinatie van de
marketingcommunicatieactiviteiten. Ondernemers verbeteren de efficiency
en effectiviteit van hun marketinginspanningen aantoonbaar en hebben
steeds inzicht in het resultaat.
"Bedrijven besteden tussen vijf en dertig procent van hun inkomsten aan
marketing, maar zijn meestal niet in staat exact te meten wat die
investering hen heeft opgeleverd. Ook weten ze niet of ze de zaken
helemaal op de juiste manier aanpakken. Daarbij is het coördineren van
marketingactiviteiten steeds complexer geworden met het toenemen van het
aantal communicatiekanalen en de verdergaande globalisering, en laten
klanten zich steeds veel moeilijker sturen", zegt Ad-Jan van Rooij,
Managing Partner van 2MARK-IT.
Gartner: Aprimo beste MRM-aanbod
Volgens onderzoekbureau Gartner steekt Aprimo met kop en schouders uit
boven andere aanbieders van MRM software. Het erkende Aprimo onlangs
voor het tweede achtereenvolgende jaar als de enige echte marktleider in
MRM, op basis van de brede functionaliteit van de software en de grote
toepassingservaring van Aprimo. Gartner verwacht dat het gebruik van
MRM-software, dat momenteel nog in de kinderschoenen staat, in de
komende jaren flink zal toenemen.
Resultaten steeds in beeld
MRM gaat veel verder dan Customer Relationship Management (CRM), dat
vooral gericht is op activiteiten als verkoop en services. MRM is
volledig gefocust op marketing en maakt daarbij gebruik van de
informatie uit CRM- en andere operationele bedrijfssystemen, zoals die
voor de financiële administratie, Enterprise Resource Management (ERP)
en Sales Force Automation (SFA), waarmee het nauw samenwerkt. MRM is
juist de sturende kracht achter alle CRM- en andere
verkoopondersteunende acties.
Met MRM zijn bedrijven in staat al hun marketing- en verkoopinspanningen
integraal, organisatiebreed en tot in detail uit te werken en te
controleren. Vooraf wordt nauwkeurig de voor een marketingcampagne
benodigde inzet van mensen en financiële middelen bepaald. De resultaten
van alle activiteiten kunnen op de voet worden gevolgd en de plannen
kunnen worden bijgesteld als ontwikkelingen daar om vragen. Aan het
einde van een project weet de onderneming precies wat de Return On
Investment is.
Verschillende leidende organisaties hebben de efficiency en
effectiviteit van hun marketingprocessen al aanzienlijk verbeterd met de
MRM-software van Aprimo. De doorlooptijden van marketingprogramma's zijn
sterk verkort en de efficiency is vergroot door een betere uitwerking en
ondersteuning van het projectmanagement. Een groot deel van het
marketingbudget is tijdens de rit anders ingezet door verbeterd,
realtime financieel inzicht. Op basis van bedrijfsbrede, accurate en
gedetailleerde klantinformatie en een zeer doelgerichte benadering
leveren acties een extreem hoge response op. Door een betere
classificatie, coördinatie en afhandeling van leads stijgt de
lead-acceptatie spectaculair en nemen de verwerkingstijden fors af.
Makkelijk inzetbaar
De MRM-software van Aprimo is opgebouwd uit modules die volledig
onafhankelijk en geïntegreerd toepasbaar zijn. De kerncomponenten zijn:
planning & financial management, production management, customer
dialogue management en lead management. De software is webgebaseerd en
daarmee makkelijk inzetbaar in elke organisatie en
gebruikersvriendelijk. Doordat de MRM-software van Aprimo gebruikmaakt
van de XML-standaard, werkt deze op ieder automatiseringsplatform.
Over Aprimo
Het Amerikaanse Aprimo werd opgericht in 1998. Het snelgroeiende bedrijf
biedt een intuïtief automatiseringsplatform dat bedrijven helpt hun
steeds complexere marketingprocessen te stroomlijnen. Aprimo bedient
klanten in meer dan 22 landen, verspreid over Noord-Amerika, Europa en
Azië. Daartoe behoren onder meer Bank of America, AOL, Ernst & Young,
Hewlett Packard, J.D. Edwards, Merrill Lynch en Pfizer. Het hoofdkantoor
van Aprimo is gevestigd in Indianapolis (VS). Aprimo heeft verschillende
kantoren in Noord-Amerika en een Europese vestiging in Londen (VK). Meer
informatie op: www.aprimo.com.
Over 2MARK-IT
Op basis van diepgaande marketing- en verkoopkennis en jarenlange
ervaring stelt 2MARK-IT bedrijven in staat de verkoopresultaten
systematisch te verbeteren. Het bedrijf levert niet alleen advies, maar
biedt ook praktische ondersteuning bij de uitvoering van plannen en
activiteiten. 2MARK-IT ontwikkelde daartoe verschillende vernieuwende
methodes, bijvoorbeeld voor lead-management, sales-enablement,
channel-management en brokering. De dienstverlening van 2MARK-IT is
vooral gericht op B2B-georiënteerde bedrijven. Voor meer informatie:
www.2mark-it.nl.
Seminar 17 juni
Op 17 juni aanstaande organiseert 2MARK-IT een seminar waarin twee
toonaangevende internationale opdrachtgevers vertellen over de concrete
voordelen van het gebruik van MRM-toepassingen in hun organisaties. Voor
meer informatie zie de contactgegevens hieronder.
*****