MediaPlaza


DIT SEMINAR
Introductie
Seminar RFID in de praktijk Introductie

RFID in de praktijk

Seminar over de Business-aspecten van Radio Frequency Identification

Introductie

Woensdag 26 mei 2004
Media Plaza, Utrecht

Business-aspecten van Radio Frequency Identification

De beschikbaarheid van goedkope en goed werkende datacommunicatie-apparatuur heeft real-time tracking en tracing binnen de logistieke keten een grote impuls gegeven. Goederen kunnen tijdens distributie gevolgd worden via sensoren, barcodes, boordcomputers en bijvoorbeeld intelligente tags. Vooral de opkomst van deze intelligente tags (RFID tags) staat hevig in de belangstelling.

Grootschalige inzet van goedkopere intelligente tags zal er voor zorgen dat er meer informatie beschikbaar komt voor ondernemers. Ondernemers zullen tags plaatsen in o.a. vrachtwagens, palets, omdozen, dozen of zelfs individuele producten. In een wereld met miljarden tags zullen de huidige informatiesystemen en beschikbare user interfaces niet voldoende zijn om al die informatie te verwerken en presenteren. System integrators bedenken hiervoor vast wel oplossingen. Deze ontwikkelingen zet ondernemers wel aan het denken. En dat denken is hard nodig; er moet een toekomstvisie komen. Gaan Nederlandse ondernemers zelf een heldere toekomstvisie op RFID uitwerken of wachten we op de uitkomsten van de activiteiten van Wal-mart? Dit seminar geeft in ieder geval ruime input om een visie te ontwikkelen.

Deze workshop biedt directeuren en managers van middelgrote bedrijven inzicht in de mogelijkheden van RFID en een stimulans tot het starten van innovatie met ICT.

Branches en toepassingsgebieden:
o Boekhandelbranche
o Verpakkingsindustrie
o Fabrikanten
o Tracking & tracing
o Supply chain management
o Veiligheid