Ingezonden persbericht


Persbericht

26 mei 2004

Europa aan de buis gekluisterd

~ thuisbioscopen en multimediasystemen houden Europeanen drie van de vier weekenden in de huiskamer ~

Ooit werd Europa beschouwd als een cultuurgierig continent, tegenwoordig brengt meer dan driekwart van de Europeanen meer tijd binnenshuis door dan een jaar geleden.

Dat is het resultaat van een onderzoek* uitgevoerd door CTX. Hieruit blijkt dat meer dan 60% van de Britse, Spaanse, Italiaanse en Nederlandse respondenten heeft aangegeven dat zij minstens drie weekeinden per maand thuisblijven. Daarnaast zegt 90% van de respondenten dat DVD kijken met vrienden, chatten via internet of het spelen van computerspelletjes deze trend van thuisblijven verder heeft aangemoedigd.

De monitorenspecialist zegt dat lagere prijzen, ontwikkelingen in de home entertainment technologie en de toenemende beschikbaarheid van multifunctionele apparaten ook een achterliggende oorzaak is van de stijgende hoeveelheid tijd die binnenshuis wordt doorgebracht.

"Mensen hoeven niet langer het comfort van hun eigen huis te missen om te kunnen genieten van kwaliteitsentertainment en een interactieve sfeer," zegt Marlies Smeenk, European marketing manager bij CTX. "Home entertainment wordt tegenwoordig gezien als een sociale activiteit en wordt vaak verkozen boven andere mogelijkheden, zoals uitgaan. Bovendien bieden multifunctionele apparaten, ter ondersteuning van deze groeiende trend, een praktische en esthetische oplossing."

De groei van interactieve televisie, de verbetering van thuisprojectoren en de toenemende beschikbaarheid van digitale televisie hebben ervoor gezorgd dat mensen meer tijd binnenshuis doorbrengen. Daarnaast zijn ook sport- en internationale evenementen van invloed, zoals Euro 2004 en de olympische spelen. Volgens UEFA-experts zal Euro 2004 miljoenen kijkers trekken. Ook speelt de beschikbaarheid van films en muziek OEop aanvraag¹ door middel van breedband een grote rol.

"2003 was het jaar dat producenten de home entertainment technologie hebben omarmd en het alles-in-één concept standaard hebben geïntegreerd in PC¹s en Mac¹s, zoals webcams en tv-mogelijkheden. In 2004 kunnen we een grote doorbraak verwachten van deze nieuwe multimediatoepassingen," vervolgt Smeenk.

Voor meer informatie over CTX Europa, zie www.ctxeurope.com


* CTX European lifestyle onderzoek, 2004

(316 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CTX
CTX is één van de grootste fabrikanten ter wereld op het gebied van plasmaschermen, CRT-monitors, LCD-schermen en LCD-projectoren. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven. Daarnaast heeft het bedrijf een vestiging in Groot-Brittannië (Watford) en lokale CTX vertegenwoordigers in Duitsland (Bremen), Italië (Milaan) en Spanje (Madrid). CTX biedt kwaliteitsproducten voor een betaalbare prijs.

Dankzij de uitstekende R&D, productie en kwaliteitsgaranties weet CTX haar positie als beeldschermspecialist al 23 jaar te handhaven.

In de afgelopen jaren heeft CTX vele prijzen gekregen van vooraanstaande tijdschriften in de VS, Azië en Europa, waaronder PC Magazine Italy - Beste koop, Computer Idee Nederland - Testwinnaar, PCW UK - Keuze van de redactie, Chip Germany - Testwinnaar.

Voor verdere persinformatie, een testproduct of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met: Lilian van Tongerlo bij LEWIS Communicatie BV: Tel: +31 (0) 40 235 46 00 Fax: +31 (0) 40 235 46 01 E-mail: lilianv@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Marlies Smeenk, European marketing manager bij CTX Europe: Tel: +31 (0) 40 290 97 52 Fax: +31 (0) 40 290 97 39 E-mail: marlies@ctxnl.com http://www.ctxeurope.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---