--------------------------------------------------------------------------
Actis vergroot bereikbaarheid organisaties met introductie OfficeAttendant
                                 en Nomad                                 
--------------------------------------------------------------------------


Schiphol-Rijk, 26-05-2004

Schiphol-Rijk, 26 mei 2004 ? Actis, leverancier van kennis en oplossingen op het gebied van tele- en datacommunicatie, heeft twee oplossingen geïntroduceerd die de telefonische bereikbaarheid van organisaties aanzienlijk vergroten: OfficeAttendant en Nomad. Met OfficeAttendant hebben telefonistes direct inzicht in de bereikbaarheid van een medewerker; met Nomad kunnen medewerkers zelf aangeven of zij aan- of afwezig zijn, mobiel bereikbaar of in vergadering.

"Klanten stellen steeds hogere eisen aan organisaties als het gaat om bereikbaarheid," aldus Jan Peter Kalksma, algemeen directeur van Actis. "Tegelijkertijd neemt de mobiliteit van medewerkers toe: zij zijn vaak in vergadering, onderweg naar klanten, werken parttime of een dag vanuit huis. Dit maakt het moeilijker voor de telefoniste om het overzicht te bewaren. Omdat we deze problemen steeds vaker tegenkwamen bij onze klanten hebben we twee softwareapplicaties ontwikkeld die de bereikbaarheid van de organisatie verhogen."
OfficeAttendant is een applicatie voor telefonistes die het gemak van een telefoontoestel combineert met de informatievoorziening van een Windowsapplicatie. Met OfficeAttendant kan de telefoniste in één oogopslag zien of een medewerker vrij is of bezet. Dankzij telefoonboeken met interne en externe contactpersonen kan zij telefoontjes met één muisklik doorverbinden. Via een koppeling met Outlook kan zij ook een terugbelverzoek mailen waarin automatisch het nummer van de beller en het tijdstip waarop is gebeld al zijn ingevuld.
Dankzij Nomad zijn zelfs de meest mobiele medewerkers nu uitstekend bereikbaar. Zij kunnen zelf bereikbaarheidsprofielen activeren waarmee ze aangeven of zij aan- of afwezig zijn, mobiel bereikbaar, in vergadering, op vakantie of een ander, zelf te definiëren profiel. Dit kan via hun vaste telefoontoestel, het internet, of vanaf elke telefoon in de wereld via een interactive voice response (IVR) systeem. Telefoontjes naar het directe nummer van de medewerker worden direct en automatisch omgeleid naar de juiste bestemming. Omdat de telefoniste inzicht heeft in de bereikbaarheidsprofielen, kan zij relaties die via het algemene nummer bellen, accuraat en snel verder helpen. Collega's kunnen op hun eigen PC zien of een medewerker bereikbaar is.
(Embedded image moved to file: pic17307.pcx)
Screenshot uit Office Attendant, geïntegreerd met Nomad: de iconen geven duidelijk weer wat de status is van medewerkers.
--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over Actis:
Actis is sinds 1996 leverancier van kennis en oplossingen op het gebied van tele- en datacommunicatie, met daarin een belangrijke rol voor IP-telefonie. De dertig medewerkers zijn gespecialiseerd in de integratie van spraak ? en datacommunicatie en beschikken over uitgebreide ervaring en expertise. Actis heeft een eigen ontwikkelingsafdeling voor maatwerkapplicaties. Actis biedt via een eigen opleidingsinstituut, de Actis Academy, een scala aan trainingen op het gebied van data- en telecommunicatie aan. Belangrijke productpartners van Actis zijn Nortel Networks en EADS Telecom.
Meer informatie:
Actis
Jan Peter Kalksma
T: +31 20 316 21 23
E: jkalksma@actis.nl
Voor journalisten:
NewsEngine PR
Ezra van Tiel
T: +31 20 567 21 70
E: ezra.vantiel@newsenginepr.com
Ref.:ABS0007-1B6D1E