Federale regering Belgie
Managementfuncties in de federale overheidsdiensten
(2004-05-26)
Persbericht van de Ministerraad
Op voorstel van mevrouw Marie Arena, Minister van Ambtenarenzaken,
keurde de Ministerraad, in tweede lezing en na advies van de afdeling
wetgeving van de Raad van State, twee ontwerpen van koninklijk besluit
goed rond de aanduiding van de managementfuncties en staffuncties in
de federale overheidsdiensten.
Deze twee ontwerpen hebben tot doel om de nieuwe selectieprocedure van
managers en stafleden in de federale overheidsdiensten concreet uit te
voeren aan de hand van reglementaire teksten.
Voortaan zal slechts één enkele selectiecommissie belast zijn met de
hele selectieprocedure. Zij zal zowel de bestuurs- en organisatorische
competenties als de technische en specifieke competenties van de
kandidaten moeten beoordelen.
De commissie wordt als volgt samengesteld:
- de afgevaardigd bestuurder van SELOR of diens afgevaardigde, die zal
worden bijgestaan door een wettelijke tweetalige;
- 2 experts in management;
- 2 experts in human resources;
- 2 experts met ervaring of bijzondere kennis op het vlak waarvoor de
functie moet worden ingevuld;
- 4 ambtenaren van een niveau dat ten minste gelijk is aan het niveau
van de functie die moet worden ingevuld.
Secretariaat van de Minister van Ambtenarenzaken, Maatschappelijke
Integratie en Grootstedenbeleid
Wetstraat 51
1040 Brussel
de heer Mattias Derdeyn (N)
Tel.: 02/790.57.21
Fax: 02/790.56.99
mattias.derdeyn@p-o.be
Mevrouw Cécile Druart (F)
Tel.: 02/790.57.15
Fax: 02/790.58.99
cecile.druart@p-o.be
De Algemene Directie Externe Communicatie Kanselarij van de Eerste
Minister kan u bereiken op het volgende adres: cmr@premier.fed.be