Ingezonden persbericht

HCCnet en HCC starten test met digitale hulpdienst

AMSTERDAM, 20040526 -- HCCnet gaat samen met HCC, de vereniging van computergebruikers, met een uniek loket antwoord geven op alle vragen over pc's, internet en randapparatuur.


Per 1 juni start HCCnet een test van haar nieuwe hulpdiensten, waarmee alle computergebruikers telefonisch, online en thuis ondersteund kunnen worden. Het aantal mensen dat gebruik maakt van een pc, internet of een digitale camera, is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Kennis over de technische mogelijkheden van deze apparatuur is niet altijd aanwezig. Veel gebruikers moeten daarom de hulp van derden inschakelen bij het oplossen van problemen met de pc, het internet of randapparatuur.

De helpdesks van internetproviders worden overspoeld met vragen, maar beantwoorden slechts de vragen over internet. Is er een probleem met de pc, dan is de gebruiker aangewezen op de pc-leverancier. Daar moet nu verandering in komen met de introductie van één loket voor alle vragen. Als de test naar wens verloopt, vindt de introductie van de nieuwe diensten op 1 september plaats.

Directeur HCCnet, Lodewijk Severein: "De nieuwe diensten moeten een vergelijkbare rol gaan vervullen als de grootste autohulpdienst, maar dan op de digitale snelweg. Immers: bijna iedereen kan autorijden, maar veel automobilisten hebben geen verstand van de techniek van hun auto. Hetzelfde geldt voor pc's, internet en andere digitale apparaten. HCC en HCCnet willen daar een oplossing voor bieden. HCC heeft de kennis van haar 200.000 leden gebundeld en die kennis wil de vereniging van computergebruikers nu toegankelijk maken. HCCnet heeft de ervaring met het ondersteunen van gebruikers: volgens de providertest van de Consumentenbond behoort de helpdesk van HCCnet tot de top drie van Nederland."




Ingezonden persbericht