( BW)(NY-ESTEE-LAUDER)(EL) The Estee Lauder Companies en Sean John
bereiken overeenkomst om nieuwe parfumlijn te ontwikkelen en op de
markt te brengen

    Redactie Business
    MULTIMEDIA BESCHIKBAAR:
    http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=4645931

    NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 21 mei 2004--

         Hip modehuis gesticht door visionair op het vlak van
   entertainment, Sean Combs, gaat partnerschap voor meerdere jaren
           aan met vooraanstaand parfum- en cosmeticabedrijf

    The Estee Lauder Companies Inc. (NYSE:EL) maakten vandaag de
ondertekening bekend van een wereldwijde licentieovereenkomst met Sean
John, de maker van eigentijdse kleding, gesticht door Sean "P. Diddy"
Combs. De exclusieve meerjarenovereenkomst, die vandaag ingaat,
bepaalt dat The Estee Lauder Companies een nieuwe lijn van parfums
zullen creëren en op de markt brengen onder de naam Sean John. De
voorwaarden werden niet onthuld. William P. Lauder, Chief Operating
Officer van The Estee Lauder Companies, zei over de deal, "Dit is een
uitzonderlijke kans om samen te werken met één van de snelst groeiende
en meest dynamische jonge modemerken op de markt, en met een man die
een fenomenale reputatie heeft opgebouwd als smaakmaker in muziek,
mode en zaken. Wij kijken ernaar uit met hem en het Sean John-team
samen te werken terwijl zij hun visie en creativiteit loslaten op
parfum."

    "Mensen drukken zichzelf op vele manieren uit - via hun muziek,
via de manier waarop ze zich kleden, en ook via het parfum dat ze
kiezen. Daarom was de beslissing om een parfum te maken voor mij iets
zeer natuurlijks," aldus de heer Combs. "Een Sean John-geur creëren
voor het nieuwe Amerika heeft vele parallellen met de manier waarop
wij kleren ontwerpen of prachtige muziek opnemen. Wij kijken ernaar
uit de mogelijkheden te verkennen met The Estee Lauder Companies. Het
is fantastisch te kunnen werken met een groep die zo veel
deskundigheid, ervaring en middelen aan dit project kan bijdragen."

    De ontwikkeling van de nieuwe parfumlijn zal onder toezicht staan
van John Demsey, President van M-A-C. Hij zal zich toeleggen op de
ontwikkeling van Sean John, terwijl hij zijn plichten bij M-A-C blijft
vervullen. De heer Demsey, één van de meest gerespecteerde senior
executives van de schoonheidsindustrie, staat bekend om het aanpassen
en bepalen van trends, en om zijn creativiteit en de manier waarop hij
de jonge klant aanvoelt. "Sean Combs is de Great Gatsby van deze
tijd," zei Demsey. "Ik kijk ernaar uit dit project aan te voeren en
samen te werken met Sean, een visionair wiens uitzonderlijke intuïtie
ervoor zorgt dat mensen alles wat hij creëert willen zien, dragen en
beluisteren."

    "Toen Sean Combs en ik met het bedrijf begonnen was onze
langetermijnvisie een lifestylemerk in het leven roepen," zei Jeffrey
Tweedy, Executive Vice President van Sean John. "Een partnerschap met
Estee Lauder is de volgende logische stap in de ontwikkeling van een
wereldwijd lifestylemerk."

    Sean John heeft snel een reputatie opgebouwd voor goed gemaakte,
gesofistikeerde, modieuze kleding die een stedelijke gevoeligheid en
stijl weerspiegelen. Het is één van de snelst groeiende en meest
invloedrijke modehuizen op de markt geworden, en wordt verkocht in
winkels als Federated and May Company-winkels, Carson-Pirie-Scott,
Burdines en Belks. De lijn kreeg gunstige kritieken van
tijdschriftuitgevers, onder wie Anna Wintour van Vogue, en werd drie
maal genomineerd voor de Menswear Award van de Council of Fashion
Designers of America, waaronder in 2004, en twee maal voor diens Perry
Ellis Menswear Award.

    De heer Combs, die wordt geprezen om zijn visie, creativiteit en
'street smarts', is de fenomenaal succesvolle platenproducer,
opnameartiest en acteur, en de CEO en stichter van Bad Boy Worldwide
Entertainment Group. Hij heeft vorm gegeven aan de carrières van vele
populaire hiphop- en rapartiesten en bracht ondertussen vier eigen
platen uit, waaronder "No Way Out", waarmee hij een Grammy Award in de
wacht sleepte. Hij deed ook mee aan de films "Made" en "Monster's
Ball" en staat momenteel op de planken in Broadway als Walter Lee
Younger, in de revival van het stuk "Raisin in the Sun" van Lorraine
Hansberry. In zijn vele liefdadige activiteiten ligt de nadruk op
onderwijsprogramma's en initiatieven voor de jeugd in de binnenstad.

    Sean John, een particulier bedrijf, werd opgericht door
muziekicoon en -producer Sean "P. Diddy" Combs en maakte zijn
modedebuut met een collectie sportkleding voor mannen voor het seizoen
lente 1999. Met een jaaromzet in de Amerikaanse detailhandel van meer
dan 350 miljoen USD wordt de eigentijdse lijn van sportkleding voor
mannen verkocht in de betere warenhuizen en gespecialiseerde winkels
over het hele land, en in geselecteerde detailhandels over de hele
wereld.

    The Estee Lauder Companies is één van 's werelds grootste
fabrikanten en verkopers van kwalitatief hoogstaande huidverzorgings-,
make-up-, parfum- en haarverzorgingsproducten. De producten van het
bedrijf worden in meer dan 130 landen en gebieden verkocht onder
bekende merknamen, waaronder Estee Lauder, Clinique, Prescriptives,
Origins, M-A-C, La Mer, Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, jane, Donna
Karan, Aveda, Stila, Jo Malone, Bumble and bumble, kate spade beauty,
Darphin, Michael Kors en Rodan & Fields.

    De uitspraken over de toekomst in dit persbericht, inclusief die
welke woorden bevatten als "zal/zullen" en de uitspraken in de
citaten, houden risico's en onzekerheden in. Factoren die ervoor
kunnen zorgen dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van
die uitspraken over de toekomst, omvatten de volgende zaken:

(1) verhoogde concurrentiële activiteit van bedrijven in de sector
    huidverzorging, make-up, parfum en haarverzorging, waarvan sommige
    meer middelen hebben dan het bedrijf;

(2) de mogelijkheid van het bedrijf om nieuwe producten te
    ontwikkelen, te produceren en op de markt te brengen waarvan de
    toekomstige exploitatieresultaten mogelijk afhankelijk zijn;

(3) consolidaties, herstructureringen, faillissementen en
    reorganisaties in de detailhandelssector die leiden tot een daling
    van het aantal winkels waar de producten van het bedrijf verkocht
    worden, een stijging in de eigendomsconcentratie binnen de
    detailhandelssector, eigendom van detailhandelaars door
    concurrenten van het bedrijf, en eigendom van concurrenten door de
    klanten van het bedrijf die detailhandelaars zijn;

(4) verschuivingen in de voorkeuren van klanten over waar en hoe zij
    winkelen voor de soorten producten en diensten die het bedrijf
    verkoopt;

(5) sociale, politieke en economische risico's voor de buitenlandse en
    binnenlandse productie-, distributie- en detailhandelsactiviteiten
    van het bedrijf, inclusief veranderingen in buitenlandse
    investeringen en handelsbeleid en -reglementen van de gastlanden
    en van de Verenigde Staten;

(6) veranderingen in de wetten, reglementen en beleidslijnen die de
    activiteiten van het bedrijf beïnvloeden, inclusief veranderingen
    in boekhoudnormen, belastingwetten en -reglementen, handelsregels
    en douanereglementen, en het resultaat en de kosten van juridische
    en regelgevende procedures;

(7) schommelingen in vreemde munten die de exploitatieresultaten van
    het bedrijf en de waarde van zijn buitenlandse activa beïnvloeden,
    de relatieve prijzen waaraan het bedrijf en zijn buitenlandse
    concurrenten producten verkopen op dezelfde markten en de
    exploitatie- en productiekosten van het bedrijf buiten de
    Verenigde Staten;

(8) veranderingen in de internationale of plaatselijke economische
    omstandigheden die mogelijk invloed hebben op het koopgedrag van
    de consument, de bereidheid van consument om te reizen, de
    financiële sterkte van de klanten van het bedrijf, de kostprijs en
    beschikbaarheid van kapitaal dat het bedrijf mogelijk nodig heeft
    voor nieuwe uitrusting, vestigingen of overnames, en de
    veronderstellingen die aan de basis liggen van de cruciale
    boekhoudkundige schattingen van het bedrijf;

(9) vertragingen in verzendingen, vermindering van inventaris en
    verhoogde productiekosten als gevolg van verstoringen van de
    activiteiten in één van de vestigingen die, als gevolg van
    consolidaties in de productievestigingen van het bedrijf, nu bijna
    de hele voorraad van een bepaald type van product van het bedrijf
    produceren (d.w.z. 'focus factories');

(10) prijzen en beschikbaarheid van vastgoed, die invloed kunnen
    hebben de mogelijkheid van het bedrijf om het aantal
    detailhandelslocaties waarin de producten van het bedrijf worden
    verkocht, te verhogen, en de kosten die gepaard gaan met onze
    andere vestigingen;

(11) veranderingen in productmix aan producten die minder winstgevend
    zijn;

(12) de mogelijkheid van het bedrijf om nieuwe informatie- en
    distributietechnologieën te verwerven of te ontwikkelen, tijdig en
    binnen de ramingen van het bedrijf;

(13) de mogelijkheid van het bedrijf om kansen voor grotere
    efficiëntie, zoals globalisatie, te benutten, en om overgenomen
    bedrijven te integreren en daaruit waarde te realiseren; en

(14) gevolgen die toe te schrijven zijn aan de gebeurtenissen die op
    dit ogenblik plaatsvinden in het Midden-Oosten, inclusief meer
    aanvallen, vergeldingsacties en de dreiging van verdere aanvallen
    of vergeldingsacties.

MULTIMEDIA BESCHIKBAAR:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=4645931

    --30--DB/ny*

    CONTACT: The Estee Lauder Companies Inc., New York
             Relaties met de media:
             Sally Susman, 212-572-4430
             of
             Nathalie Moar, 212-965-6331
             of
             Relaties met beleggers:
             Dennis D'Andrea, 212-572-4384
             of
             Sean John
             Paul Witt, 212-730-0096 toestelnr. 1134