Ingezonden persbericht

Telecomsite.nl als gids in ondoorzichtige telefoniemarkt

Lancering onafhankelijke informatiebron voor consumenten en zakelijke gebruikers

HARDERWIJK, 20040526 -- Op de Nederlandse markt zijn inmiddels meer dan twintig alternatieve vaste-telefonieaanbieders actief op een uitermate ondoorzichtige markt. Voordeel is voor gebruikers slechts met moeite te behalen. Voortaan brengt Telecomsite.nl licht in de duisternis en worden consumenten en zakelijke gebruikers bijgestaan bij het vinden van de beste aanbieder op het gebied van vaste telefonie. De beste aanbieder wordt gekozen per specifieke situatie, zodat gebruikers te allen tijde het meest voordelig telefoneren


Telecomsite.nl is een onafhankelijke onderneming, die streeft naar een transparante markt voor vaste telefonie. Op de site vinden de bezoekers praktische informatie en worden zij geholpen bij het afsluiten van een passend telefonieabonnement bij een zogeheten carrier-selectaanbieder. Telecomsite.nl streeft ernaar een zo compleet en actueel beeld te geven van de huidige telefoniemarkt. De klanten beslissen uiteindelijk bij welke aanbieder zij zich aanmelden.

Rutger Post, medeoprichter Telecomsite.nl: "Al in een vroegtijdig stadium constateerden wij dat er veel onduidelijkheid bestaat op de huidige telefoniemarkt. Bijzonder spijtig, aangezien de consument aanmerkelijke voordelen kan behalen als de tijd wordt genomen om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Die tijdrovende bezigheid nemen wij uit handen." Via de zogeheten BelWizard, die uniek is in Nederland en gebruikmaakt van intelligente belprofielen, wordt een gepersonaliseerde lijst met aanbieders opgesteld. "Wij pretenderen geenszins op dit gebied de enige dienstverlener in Nederland te zijn. Wél onderscheiden wij ons overduidelijk met de geavanceerde BelWizard, de heldere informatieverstrekking en de actualiteit van de verstrekte informatie. Dit alles wordt gecombineerd met een uniek beoordelingssysteem, waarbij aanbieders worden getoetst op een aantal kwaliteitskenmerken en de uitkomsten hiervan overzichtelijk zijn gevisualiseerd", aldus Roy de Feber, die Telecomsite.nl samen met Post heeft opgericht.

Oog voor de maatschappij
Telecomsite.nl voelt een maatschappelijke betrokkenheid. Daarom wordt nauw samengewerkt met de stichting SOS-Kinderdorpen. SOS-Kinderdorpen is een niet-overheidsgebonden particuliere kinderhulporganisatie, die zich al 55 jaar wereldwijd inzet voor de opvang van kinderen die er helemaal alleen voor staan, ongeacht hun nationaliteit, geloof of huidskleur. Voor via Telecomsite.nl afgesloten diensten ontvangt Telecomsite.nl een provisiebedrag van de carrier-selectaanbieder. Daarvan wordt tien procent gedoneerd aan SOS-Kinderdorpen. Indirect dragen bezoekers dus ook bij aan een betere toekomst voor hulpbehoevende kinderen over de gehele wereld. Een fijne gedachte.

Voordeel voor ondernemingen
Ondernemingen kunnen eveneens gebruik maken van de diensten van Telecomsite.nl en daarmee hun telefoniekosten minimaliseren. Het zakelijke karakter vraagt echter een andere benadering dan bij consumenten het geval is. Veelal is er sprake van een relatief ingewikkelde telefoniearchitectuur en dito facturering. Naast het gebruik van de BelWizard, kan een van de adviseurs de huidige telefonie-uitgaven analyseren, en gezamenlijk met de klant de aanvullende wensen inventariseren. Na deze inventarisatie worden verschillende belscenario's en -adviezen opgesteld. Uiteraard geheel onafhankelijk. Uiteindelijk kiezen ook ondernemingen zelf of zij overstappen. Vooral bij zakelijke belgedrag kunnen aanzienlijke kostenbesparingen worden gerealiseerd.




Ingezonden persbericht