Campina kiest Ordina voor internationale vernieuwing en beheer
kantoorautomatisering
ICT-dienstverlener Ordina gaat voor de internationale
zuivelonderneming Campina in Nederland, België, Duitsland en diverse
andere landen binnen en buiten Europa de kantoorautomatisering
vernieuwen. Bovendien zal Ordina per 1 januari 2005 het beheer van de
kantoorautomatisering van Campina verzorgen. Daartoe hebben beide
partijen op dinsdag 25 mei een overeenkomst gesloten voor een periode
van drie jaar.
Ordina gaat wereldwijd bij Campina de kantoorautomatisering vernieuwen
en standaardiseren, voor wat betreft hardware en software. Het gaat in
totaal om 3.300 werkplekken. De migratie en het beheer en onderhoud
door Ordina dragen in belangrijke mate bij aan verdere modernisering,
harmonisatie en standaardisatie van Campinas kantoorautomatisering.
Door de regie voor het beheer van de kantooromgeving in de deskundige
handen van één partner te leggen, is Campina verzekerd van
hoogwaardige service tegen transparante en marktconforme tarieven,
waar ook ter wereld. Voor het beheer buiten de Benelux heeft Ordina
een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Hewlett Packard voor de
hardware en technische ondersteuning in de landen waar Ordina niet
lokaal actief is.
Over Campina
Campina (www.campina.com) is een internationale coöperatieve
onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en
distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en
hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische
industrie. Campina telt ongeveer 6.900 werknemers en heeft een
jaaromzet van ongeveer EUR 3,7 miljard. De onderneming bezet in Europa
topposities in de markten waarin ze actief is met consumentenmerken
als Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast opereert Campina wereldwijd
met haar groep Industriële Producten. Deze ingrediëntengroep, met de
divisie DMV International, is een succesvolle partner voor de
voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie. Campina speelt
voortdurend in op kansen om haar leidende posities verder te
versterken in de markten waar ze actief is. Internationale groei,
innovatie, harmonisatie, kostenbeheersing en kwaliteit zijn de
strategische pijlers, als het gaat om het succesvol zijn in haar
missie: het tot waarde brengen van melk.
Over Ordina
Ordina is met haar jaaromzet van EUR 345 miljoen (2003) een van de
grootste beursgenoteerde dienstverleners in de Nederlandse markt voor
Informatie en Communicatie Technologie en management consultancy.
Ordina profileert zich nadrukkelijk als partner van de klant. Met
onderscheidende business proposities en superieure vakkennis wil
Ordina waarde toevoegen aan de business van klanten. Ordina is cross
industry actief op de gebieden Enterprise Solutions, System
Integration & Development, Application Management, Technical
Automation en Infrastructure Solutions. Kennis en kunde voor branche
specifieke oplossingen zijn geconcentreerd in de sectoren Finance,
Public, Trade,Transport & Industry (TTI) en Utilities, Telecom & Media
(UTM). Ordina is opgericht in 1973 en telt ruim 3.500 medewerkers. Het
aandeel Ordina N.V. is genoteerd aan de Euronext Amsterdam.
Ordina Beheer NV