Ordina Beheer NV



Campina kiest Ordina voor internationale vernieuwing en beheer kantoorautomatisering

ICT-dienstverlener Ordina gaat voor de internationale zuivelonderneming Campina in Nederland, België, Duitsland en diverse andere landen binnen en buiten Europa de kantoorautomatisering vernieuwen. Bovendien zal Ordina per 1 januari 2005 het beheer van de kantoorautomatisering van Campina verzorgen. Daartoe hebben beide partijen op dinsdag 25 mei een overeenkomst gesloten voor een periode van drie jaar.

Ordina gaat wereldwijd bij Campina de kantoorautomatisering vernieuwen en standaardiseren, voor wat betreft hardware en software. Het gaat in totaal om 3.300 werkplekken. De migratie en het beheer en onderhoud door Ordina dragen in belangrijke mate bij aan verdere modernisering, harmonisatie en standaardisatie van Campinas kantoorautomatisering. Door de regie voor het beheer van de kantooromgeving in de deskundige handen van één partner te leggen, is Campina verzekerd van hoogwaardige service tegen transparante en marktconforme tarieven, waar ook ter wereld. Voor het beheer buiten de Benelux heeft Ordina een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Hewlett Packard voor de hardware en technische ondersteuning in de landen waar Ordina niet lokaal actief is.

Over Campina
Campina (www.campina.com) is een internationale coöperatieve onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. Campina telt ongeveer 6.900 werknemers en heeft een jaaromzet van ongeveer EUR 3,7 miljard. De onderneming bezet in Europa topposities in de markten waarin ze actief is met consumentenmerken als Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast opereert Campina wereldwijd met haar groep Industriële Producten. Deze ingrediëntengroep, met de divisie DMV International, is een succesvolle partner voor de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie. Campina speelt voortdurend in op kansen om haar leidende posities verder te versterken in de markten waar ze actief is. Internationale groei, innovatie, harmonisatie, kostenbeheersing en kwaliteit zijn de strategische pijlers, als het gaat om het succesvol zijn in haar missie: het tot waarde brengen van melk.

Over Ordina
Ordina is met haar jaaromzet van EUR 345 miljoen (2003) een van de grootste beursgenoteerde dienstverleners in de Nederlandse markt voor Informatie en Communicatie Technologie en management consultancy. Ordina profileert zich nadrukkelijk als partner van de klant. Met onderscheidende business proposities en superieure vakkennis wil Ordina waarde toevoegen aan de business van klanten. Ordina is cross industry actief op de gebieden Enterprise Solutions, System Integration & Development, Application Management, Technical Automation en Infrastructure Solutions. Kennis en kunde voor branche specifieke oplossingen zijn geconcentreerd in de sectoren Finance, Public, Trade,Transport & Industry (TTI) en Utilities, Telecom & Media (UTM). Ordina is opgericht in 1973 en telt ruim 3.500 medewerkers. Het aandeel Ordina N.V. is genoteerd aan de Euronext Amsterdam.