Waterschap Hunze en Aa's


EUROPESE AANBESTEDING INTEGRAAL HOOFDPOSTSYSTEEM 2005.

Het Waterschap Hunze en Aa's heeft op 17 mei 2004 een Europese aanbesteding voor diensten in verband met software uitgeschreven. De opdracht omvat het ontwerpen, leveren, configureren, implementeren en gebruiksklaar opleveren van een applicatie voor een nieuw intergaal hoofdpostsysteem.

Ten behoeve van het operationeel procesbeheer (grondwater, oppervlaktewater en afvalwater) wil het waterschap in 2005 beschikken over één nieuw integraal hoofdpostsysteem voor alle locaties. Met behulp van dit nieuwe integrale hoofdpostsysteem wil het Waterschap Hunze en Aa's "procesbeheer op afstand" mogelijk maken en de procesdata inwinnen van al haar van procesbesturingssystemen voorziene objecten. Medewerkers met uiteenlopende functies zullen dit systeem gebruiken waarbij elke medewerker vanaf een willekeurige werkplek eenvoudig de voor zijn of haar taak relevante informatie kan opvragen en bedieningsbehandelingen kan doen.
Dat betekent dat de huidige hoofdpostsystemen en de lokale beeldscherm-bedieningsystemen in 2005 moeten worden vervangen door één nieuw integraal hoofdpostsysteem.

Voor nadere informatie zie de bijgaande Europese bekendmaking. Aanbestedingsstukken kunnen tot uiterlijk 10 juni 2004 worden aangevraagd.

Adres voor het aanvraag van nadere inlichtingen en aanvragen voor deelneming: Dijkgraaf Public Affairs & Advies, t.a.v. mevr. drs. H.Dijkgraaf, Leeuwerikstraat 40, 8916 CE Leeuwarden, tel. 058-2132696.
E-mail adres: dijkgraaf-paa@planet.nl

25/05/2004 S101 Europese Gemeenschappen, met GATT-deelname - Dienstopdracht - Niet- openbare procedure

I. II. III. IV. VI.
NL-Veendam: Diensten in verband met software 2004/S 101-081247 AANKONDIGING VAN OPDRACHT Diensten

De opdracht valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (WHO): Ja. AFDELING I: AANBESTEDENDE DIENST
I.1) Officiële naam en adres van de aanbestedende dienst: Waterschap Hunze en Aa's, Att: de heer H. Postma, Aquapark 5, Postbus 195, NL-9640 AD Veendam. Tel.: 05 98-69 32 06. Fax: 05 98-69 38 93. E-mail: h.postma@hunzeenaas.nl. URL: www.hunzeenaas.nl. I.2) Adres waar nadere inlichtingen verkrijgbaar zijn: Dijkgraaf Public Affairs & Advies, Att: mevrouw drs. H. Dijkgraaf, Leeuwerikstraat 40, NL-8916 CE Leeuwarden. Tel.: 31-(0)58-213 26 96. Fax: 31-(0)58-216 13 80. E-mail: dijkgraaf-paa@planet.nl. I.3) Adres waar bescheiden verkrijgbaar zijn: Dijkgraaf Public Affairs & Advies, Att: mevrouw drs. H. Dijkgraaf, Leeuwerikstraat 40, NL-8916 CE Leeuwarden. Tel.: 31-(0)58-213 26 96. Fax: 31-(0)58-216 13 80. E-mail: dijkgraaf-paa@planet.nl. I.4) Adres voor indiening van offertes/aanvragen tot deelneming: Dijkgraaf Public Affairs & Advies, Att: mevrouw drs. H. Dijkgraaf, Leeuwerikstraat 40, NL-8916 CE Leeuwarden. Tel.: 31-(0)58-213 26 96. Fax: 31-(0)58-216 13 80. E-mail: dijkgraaf-paa@planet.nl. I.5) Type van aanbestedende dienst: Publiekrechtelijke instelling. AFDELING II: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1) Beschrijving
II.1.1) Aard van de opdracht voor de uitvoering van werken: II.1.2) Aard van de opdracht voor leveringen: II.1.3) Aard van de opdracht voor dienstverlening Categorie van diensten: 1A. II.1.4) Raamcontract: Neen.
II.1.5) Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming: EU- aanbesteding Hunze en Aa's integraal hoofdpostsysteem. II.1.6) Beschrijving/voorwerp van de opdracht: Het sluiten van een overeenkomst voor het ontwerpen, leveren, configureren, implementeren en gebruiksklaar opleveren van een applicatie voor een nieuw integraal hoofdpostsysteem voor operationeel zuiveringsbeheer en operationeel peilbeheer. Hierbij dient gebruik gemaakt te worden van op de markt beschikbare standaarden en standaardsoftware, alsmede van verregaande standaardisatie door ontwikkeling en toepassing van herbruikbare projectspecifieke standaardoplossingen. Opdrachtgever overweegt opdrachtnemer ook verantwoordelijk te laten zijn voor service en onderhoud van het nieuwe integrale hoofdpostsysteem. II.1.7) Plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten: NL-Veendam. II.1.8) Nomenclatuur
II.1.8.1) CPV­classificatie (Common Procurement Vocabulary): 72260000 - N024. II.1.8.2) Andere relevante nomenclatuur (CPA/NACE/CPC): II.1.9) Verdeling in percelen: Neen.
II.1.10) Worden varianten in aanmerking genomen: Ja. II.2) Hoeveelheid of omvang van de opdracht II.2.1) Globale hoeveelheid of omvang: Het integraal hoofdpostsysteem dient minimaal 30

gelijktijdige gebruikers te bedienen bij het visualiseren van zowel actuele als historische informatie en bedienen van 11 afvalwaterzuiveringen, 107 onderstations voor afvalwatertransport, 186 onderstations voor oppervlaktewaterkwantiteit, inclusief metingen voor oppervlaktewaterkwaliteit en 50 meetstations. Daarnaast verzorgt het systeem de doormelding van storingen en/of alarmen, bestaande uit oorspronkelijke en/of samengestelde en/of gegroepeerde meldingen aan dienstdoend personeel, te bevatten op basis van classificatie en tijdstip van optreden. Het systeem ontsluit de in het integraal hoofdpostsysteem aanwezige gegevens voor minimaal drie externe databasesystemen en accepteert setpoints uit externe systemen automatisch. Bij uitleg van het systeem dient rekening te worden gehouden met een toekomstige uitbreiding van 25%. De exacte omvang van het werk dient inschrijver zelfstandig te bepalen op basis van het Programma van Eisen (PvE), inclusief de daarbijbehorende bijlagen. Dit PvE wordt verstrekt aan die gegadigden die geselecteerd zijn om offerte uit te brengen. II.2.2) Opties. Tijdstip waarop zij kunnen worden uitgeoefend: Opdrachtgever overweegt opdrachtnemer ook verantwoordelijk te laten zijn voor service en onderhoud van het nieuwe integrale hoofdpostsysteem.
II.3) Duur of uitvoeringstermijn van de opdracht: Vanaf: 1.1.2005 - Tot: 31.12.2005. AFDELING III: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INFORMATIE
III.1) Voorwaarden met betrekking tot de opdracht III.1.1) Verlangde borgsommen en waarborgen: Bij de gunning kan van de opdrachtnemer als zekerheidstelling een garantie/borg van een in één der lidstaten van de EU gevestigde en te goeder naam en faam bekendstaande financiële instelling worden gevraagd ter waarde van een nader in de offerteaanvraag te noemen percentage van de opdrachtsom incl. BTW. III.1.2) Belangrijkste financierings- en betalingsvoorwaarden en/of verwijzing naar de voorschriften dienaangaande: Zie offerteaanvraag. III.1.3) Rechtsvorm die de combinatie van aannemers, leveranciers of dienstverleners, waaraan de opdracht wordt gegund, moet hebben: In het kader van deze aanbesteding kan een combinatie van rechtspersonen zich aanmelden als één gegadigde. Slechts één lid van de combinatie kan zich als "hoofdaannemer" (gegadigde) melden. Pas bij de definitieve gunning kan een bepaalde rechtsvorm geëist worden. III.2) Voorwaarden voor deelneming
III.2.1) Inlichtingen betreffende de eigen situatie van de aannemers/leveranciers/dienstverleners en inlichtingen en formaliteiten die nodig zijn voor de beoordeling van de minimaal vereiste economische, financiële en technische capaciteit: Onder andere de volgende gegevens, genoemd in de artikelen 29 t/m 32 moeten worden aangeleverd: Gegevens met betrekking tot de eigen onderneming: diverse bedrijfsgegevens, een bedrijfsprofiel, inclusief organisatiestructuur, inschrijving KvK; Referenties op grond van artikel 32, lid 2, sub b, van de richtlijn Diensten; Verklaring o.g.v. artikel 29, richtlijn Diensten; Financiële situatie:

- het overleggen van balansen of uittreksels van balansen van de onderneming(en) over de laatste drie afgesloten boekjaren (2001, 2002 en 2003);
- het overleggen van kengetallen inzake solvabiliteit, liquiditeit en rentabiliteit;
- een accountantsverklaring op grond van artikel 31, lid 1c, richtlijn Diensten, waaruit de jaaromzet uit de laatste drie boekjaren zowel absoluut als relatief blijkt voor het ontwikkelen en bouwen/uitvoeren van vergelijkbare integrale hoofdpostsystemen. Technische capaciteiten:
een verklaring, op feiten gebaseerd, dat er voldoende (gekwalificeerd) personeel, materieel, technische uitrusting enz. beschikbaar is (artikel 32, lid 2, a, c, d, e en f, richtlijn Diensten). Voor een volledig overzicht: zie het preselectiedocument. Het niet leveren of onvolledig leveren van het gevraagde, is reden voor uitsluiting van verdere deelname in de aanbestedingsprocedure. Conform artikel 34, van de richtlijn Diensten kan inschrijver gevraagd worden nadere inlichtingen te verstrekken.
III.2.1.1) Juridische situatie - verlangde bewijsstukken: Zie preselectiedocument voor volledig overzicht.
III.2.1.2) Economische en financiële draagkracht - verlangde bewijsstukken: Zie preselectiedocument voor volledig overzicht. III.2.1.3) Technische bekwaamheid - verlangde bewijsstukken: Zie preselectiedocument voor volledig overzicht.
III.3) Voorwaarden betreffende een opdracht voor dienstverlening III.3.1) De dienst mag uitsluitend door een bepaalde beroepsgroep worden

verleend: Neen.
III.3.2) Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de opdracht belast wordt: Ja. AFDELING IV: PROCEDURE
IV.1) Type van aanbestedingsprocedure: Niet-openbaar. IV.1.1) De gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen. IV.1.2) Rechtvaardiging voor het gebruik van een versnelde procedure: Niet van toepassing.
IV.1.3) Eerdere aankondigingen betreffende dezelfde opdracht IV.1.3.1) Enuntiatieve aankondiging betreffende dezelfde opdracht: IV.1.3.2) Andere voorafgaande aankondigingen:
IV.1.4) Aantal ondernemingen welke de aanbestedende dienst voornemens is uit te nodigen tot inschrijving: Minimum: 3 - Maximum: 5. IV.2) Gunningscriteria: Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op: Onderstaande criteria:

1: het maken van een schetsontwerp met presentatie;
2: het opstellen van een plan van aanpak voor de uitwerking van ontwerp en uitvoering met presentatie;
3: het opstellen van een plan van aanpak voor service en onderhoud met presentatie;
4: prijs, total cost of ownership en financiële en betalingsvoorwaarden;
5: mate waarin inschrijver instemt met het conceptcontract. In afnemende volgorde van voorkeur: Neen. IV.3) Administratieve inlichtingen
IV.3.1) Referentienummer van het dossier bij de aanbestedende dienst: EU- aanbesteding Hunze en Aa's integraal hoofdpostsysteem. IV.3.2) Bestekken en aanvullende stukken ­ voorwaarden voor verkrijging ervan: Verkrijgbaar tot: 10.6.2004.
Voorwaarden en wijze van betaling: Verkrijgbaar tot: 16:00 uur. IV.3.3) Uiterste termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 24.6.2004. Tijdstip: 12:00. IV.3.4) Verzending van uitnodigingen tot inschrijven aan geselecteerde gegadigden: Voorziene datum: 13.7.2004. IV.3.5) Taal of talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van de aanbieding of het verzoek tot deelneming: Nederlands. IV.3.6) Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn aanbieding gestand moet doen: 120 dagen (vanaf de uiterste datum voor ontvangst van de offertes). IV.3.7) Omstandigheden waarin de offertes worden geopend IV.3.7.1) Personen die bij de opening van de offertes worden toegelaten: De bijeenkomst is openbaar.
IV.3.7.2) Datum, tijdstip en plaats: 23.8.2004-12:00. Dijkgraaf Public Affairs & Advies, Leeuwerikstraat 40, NL-8916 CE Leeuwarden. AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.1) Vrijwillige publicatie: Neen.
VI.2) In voorkomend geval, aangeven of deze opdracht periodiek zal worden herhaald en wanneer naar verwachting nieuwe aankondigingen zullen worden bekendgemaakt:
VI.3) Deze opdracht heeft betrekking op een project/programma dat door de fondsen van de EU wordt gefinancierd: Neen. VI.4) Overige inlichtingen: Het preselectiedocument kan uitsluitend schriftelijk, bij voorkeur per fax en/of e-mail, onder vermelding van "aanvraag preselectiedocument EU-aanbesteding Hunze en Aa's integraal hoofdpostsysteem" aangevraagd worden bij Dijkgraaf Public Affairs & Advies te Leeuwarden. Het preselectiedocument kan tot 10.6.2004, 16:00 uur worden aangevraagd.

De deadline voor het indienen van vragen ligt op 10.6.2004, 16:00 uur. II.1.9) Verdeling in percelen: Inschrijving is alleen mogelijk voor de totale opdracht. II.3) Duur of uitvoeringstermijn van de opdracht: 12 maanden. IV.2) Gunningscriteria: Zie voor een volledig overzicht en de prioriteitsvolgorde de offerteaanvraag. IV.3.3) Uiterste termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 39 dagen vanaf verzending van de aankondiging.
VI.5) Datum van verzending van de aankondiging: 17.5.2004.