Ingezonden persbericht


INFORMATICA-KLANTEN ENTHOUSIAST OVER KOSTENREDUCTIE EN VERSNELDE

INZETBAARHEID DOOR INTEGRATION
COMPETENCY CENTER MODEL (ICC)

Analisten voorspellen dat meer dan 50 procent van alle grote ondernemingen wereldwijd in 2005 een gecentraliseerd ICC zal hebben

Nieuwegein, 27 mei 2004 - - Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), een toonaangevende aanbieder van data integratie en business intelligence software, kondigt vandaag aan dat een groeiend aantal van haar klanten overstapt naar een nieuw, meer gecentraliseerd model voor data integratie, Integration Competency Center (ICC) genaamd. Bedrijven die gebruikmaken van een ICC zien zowel een spectaculaire versnelling van de inzetbaarheid als een kostenreductie van strategische integratieprojecten. Dit realiseert men door het implementeren van consistente "best practices" en standaarden binnen verschillende projecten en het hergebruik van processen ter optimalisering van interne IT-services.
Informatica-klanten die al een ICC hebben geïmplementeerd of volop bezig zijn met het opzetten van een ICC zijn onder andere het Amerikaanse Rode Kruis, Best Buy, Credit Suisse First Boston, Eli Lilly, Federal Express, Guidant, Ingram Micro, Intuit, Pfizer, Staples, Toyota Motor Sales, T. Rowe Price, VeriSign en Waste Management. In een rapport van 15 december 2003 voorspelde Gartner dat tegen het eind van 2005 meer dan de helft van alle grote ondernemingen (met een omzet van meer van 1 miljard dollar) een centraal ICC zal hebben, een stijging met circa 30 procent ten opzichte van 2003 (0,7 waarschijnlijkheid)."¹
"Bij Best Buy hebben we ons ten doel gesteld om van integratie een kerncompetentie te maken waarmee we concurrentievoordeel kunnen realiseren," aldus John Schmidt, vice president of integration van Best Buy. "Informatieomgevingen worden steeds complexer. Een ICC geeft ons de mogelijkheid om integratie binnen al onze business units door te ontwikkelen op het gebied van methodologieën, vaardigheden en standaarden. Bovendien kunnen we het intellectuele kapitaal in stand houden dat besloten ligt in onze systemen, data, applicaties en processen."
Met een ICC-benadering voor het ontwikkelen van best practices en vaardigheden op het gebied van integratie die binnen de hele onderneming kunnen worden ingezet, kan zelfs 35 procent hergebruik van ontwikkelingswerkzaamheden binnen 10 projecten een bedrijf gemiddeld bijna 2 miljoen dollar aan directe kosten besparen, plus gemiddeld ongeveer 1.000 dagen werk.
"Wij zien de grootste efficiencyverbeteringen als gevolg van ons ICC in het sneller opstarten van nieuwe projecten," zegt Kevin Fleet, director of data warehousing and business intelligence van Pfizer. "We kunnen een nieuw project effectiever plannen en binnen kortere tijd waarde voor de onderneming genereren. Bovendien zien we verbeterde efficiency binnen ons support proces, omdat we processen en technologieën hebben gestandaardiseerd."
Zakelijke voordelen achter het opzetten van een ICC zijn onder andere de mogelijkheid om integratie in te zetten als concurrentiemiddel, het sneller voltooien van integratieprojecten, het integreren van systemen na fusies en overnames, het verbeteren van de kwaliteit van data binnen de onderneming en het verlagen van de onderhoudskosten voor complexe integratieomgevingen. "Informatica is een groot voorstander van de ICC-benadering. We hebben veel ervaring met het helpen van klanten bij het implementeren van het model dat het best aansluit bij hun behoeften," aldus Girish Pancha, executive vice president of products van Informatica. "Bovendien voldoet het Informatica-platform aan de eisen die aan een ICC-benadering worden gesteld, aangezien het is ontworpen voor maximaal hergebruik van integratieprocessen en het bieden van krachtige metadata mogelijkheden voor het visualiseren en beheersen van de informatiestroom binnen een IT-organisatie."

Over Informatica
Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is een toonaangevende aanbieder van data integratie software. Dankzij de producten van Informatica kunnen bedrijven hun gegevens ontsluiten, integreren, visualiseren en controleren. Daardoor presteert het bedrijf beter en wordt de winstgevendheid verbeterd. De supplychain wordt gestroomlijnd en er kan pro-actief worden ingespeeld op naleving van de desbetreffende (overheids)voorschriften. Meer dan 2.000 bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Informatica als oplossing voor al hun behoeften op het gebied van data integratie. Kijk voor meer informatie op www.informatica.com/nl

Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met: Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
T: +31 (0) 20 - 530 43 49
E-mail: liesbethk@text100.nl

Informatica
Maaike Hilbrand
Marketing Manager Benelux
T +31 (0) 30-608 67 00
M +31 (0) 6-51553760
E-mail: mhilbrand@informatica.com

###

Opmerking: Informatica is een gedeponeerd handelsmerk van Informatica Corporation in de Verenigde Staten en in andere rechtsgebieden over de hele wereld. Alle overige bedrijfs- en productnamen kunnen handelsnamen of handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars zijn.

¹ "Predicts 2004: Integration Registries Will Be Required", onderzoeksverslag, J. Thompson, Gartner.