Ingezonden persbericht
INFORMATICA-KLANTEN ENTHOUSIAST OVER KOSTENREDUCTIE EN VERSNELDE
INZETBAARHEID DOOR INTEGRATION
COMPETENCY CENTER MODEL (ICC)
Analisten voorspellen dat meer dan 50 procent van alle grote ondernemingen
wereldwijd in 2005 een gecentraliseerd ICC zal hebben
Nieuwegein, 27 mei 2004 - - Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), een
toonaangevende aanbieder van data integratie en business intelligence
software, kondigt vandaag aan dat een groeiend aantal van haar klanten
overstapt naar een nieuw, meer gecentraliseerd model voor data integratie,
Integration Competency Center (ICC) genaamd. Bedrijven die gebruikmaken van
een ICC zien zowel een spectaculaire versnelling van de inzetbaarheid als
een kostenreductie van strategische integratieprojecten. Dit realiseert men
door het implementeren van consistente "best practices" en standaarden
binnen verschillende projecten en het hergebruik van processen ter
optimalisering van interne IT-services.
Informatica-klanten die al een ICC hebben geïmplementeerd of volop bezig
zijn met het opzetten van een ICC zijn onder andere het Amerikaanse Rode
Kruis, Best Buy, Credit Suisse First Boston, Eli Lilly, Federal Express,
Guidant, Ingram Micro, Intuit, Pfizer, Staples, Toyota Motor Sales, T. Rowe
Price, VeriSign en Waste Management. In een rapport van 15 december 2003
voorspelde Gartner dat tegen het eind van 2005 meer dan de helft van alle
grote ondernemingen (met een omzet van meer van 1 miljard dollar) een
centraal ICC zal hebben, een stijging met circa 30 procent ten opzichte van
2003 (0,7 waarschijnlijkheid)."¹
"Bij Best Buy hebben we ons ten doel gesteld om van integratie een
kerncompetentie te maken waarmee we concurrentievoordeel kunnen realiseren,"
aldus John Schmidt, vice president of integration van Best Buy.
"Informatieomgevingen worden steeds complexer. Een ICC geeft ons de
mogelijkheid om integratie binnen al onze business units door te ontwikkelen
op het gebied van methodologieën, vaardigheden en standaarden. Bovendien
kunnen we het intellectuele kapitaal in stand houden dat besloten ligt in
onze systemen, data, applicaties en processen."
Met een ICC-benadering voor het ontwikkelen van best practices en
vaardigheden op het gebied van integratie die binnen de hele onderneming
kunnen worden ingezet, kan zelfs 35 procent hergebruik van
ontwikkelingswerkzaamheden binnen 10 projecten een bedrijf gemiddeld bijna 2
miljoen dollar aan directe kosten besparen, plus gemiddeld ongeveer 1.000
dagen werk.
"Wij zien de grootste efficiencyverbeteringen als gevolg van ons ICC in het
sneller opstarten van nieuwe projecten," zegt Kevin Fleet, director of data
warehousing and business intelligence van Pfizer. "We kunnen een nieuw
project effectiever plannen en binnen kortere tijd waarde voor de
onderneming genereren. Bovendien zien we verbeterde efficiency binnen ons
support proces, omdat we processen en technologieën hebben
gestandaardiseerd."
Zakelijke voordelen achter het opzetten van een ICC zijn onder andere de
mogelijkheid om integratie in te zetten als concurrentiemiddel, het sneller
voltooien van integratieprojecten, het integreren van systemen na fusies en
overnames, het verbeteren van de kwaliteit van data binnen de onderneming en
het verlagen van de onderhoudskosten voor complexe integratieomgevingen.
"Informatica is een groot voorstander van de ICC-benadering. We hebben veel
ervaring met het helpen van klanten bij het implementeren van het model dat
het best aansluit bij hun behoeften," aldus Girish Pancha, executive vice
president of products van Informatica. "Bovendien voldoet het
Informatica-platform aan de eisen die aan een ICC-benadering worden gesteld,
aangezien het is ontworpen voor maximaal hergebruik van integratieprocessen
en het bieden van krachtige metadata mogelijkheden voor het visualiseren en
beheersen van de informatiestroom binnen een IT-organisatie."
Over Informatica
Informatica Corporation (NASDAQ: INFA) is een toonaangevende aanbieder van
data integratie software. Dankzij de producten van Informatica kunnen
bedrijven hun gegevens ontsluiten, integreren, visualiseren en controleren.
Daardoor presteert het bedrijf beter en wordt de winstgevendheid verbeterd.
De supplychain wordt gestroomlijnd en er kan pro-actief worden ingespeeld op
naleving van de desbetreffende (overheids)voorschriften. Meer dan 2.000
bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Informatica als oplossing voor
al hun behoeften op het gebied van data integratie. Kijk voor meer
informatie op www.informatica.com/nl
Voor meer informatie over Informatica kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
T: +31 (0) 20 - 530 43 49
E-mail: liesbethk@text100.nl
Informatica
Maaike Hilbrand
Marketing Manager Benelux
T +31 (0) 30-608 67 00
M +31 (0) 6-51553760
E-mail: mhilbrand@informatica.com
###
Opmerking: Informatica is een gedeponeerd handelsmerk van Informatica
Corporation in de Verenigde Staten en in andere rechtsgebieden over de hele
wereld. Alle overige bedrijfs- en productnamen kunnen handelsnamen of
handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars zijn.
¹ "Predicts 2004: Integration Registries Will Be Required",
onderzoeksverslag, J. Thompson, Gartner.