SWAROVSKI

Internationaal evenement in de Swarovski Kristallwelten

Kristal - geïnspireerd door Afrika

Wattens, Oostenrijk (ots) - Het Afrikaanse topmodel Alek Wek was het glitterend hoogtepunt van de spectaculaire show die door Swarovski werd georganiseerd voor de presentatie van haar herfst-/wintercollectie 2004: 'Out of Africa'. Speciaal voor deze avond werden de Swarovski Kristallwelten, gecreëerd door de Oostenrijkse multimedia-kunstenaar Andrè Heller, omgetoverd tot een op Afrika geïnspireerde droomwereld. Meer dan 180 internationale mode- en designjournalisten, evenals gasten uit de cultuur- en zakenwereld, waren getuige van een wervelende show die het begin markeerde van een nieuwe richting in de merkenstrategie van Swarovski.

'Onze thematische collecties en nieuwe producten staan voor universele waarden en emoties zoals schoonheid en levensvreugd. Maar we blijven ook steunen op de traditionele sterke punten van ons bedrijf: vernieuwing, creativiteit en de permanente drang naar perfectie', aldus Robert Buchbauer, lid van de Raad van Bestuur, die samen met zijn collega-raadslid Markus Langes-Swarovski als gastheer optrad van dit internationale evenement te Wattens in Tirol.

Emotie, tijdgeest en vernieuwing zullen de toon zetten van de toekomstige halfjaarlijkse collecties. De collectie Herfst/Winter 2004 haalt haar inspiratie uit de exotische schoonheid en diversiteit van het Afrikaanse continent. Het is een spannende range van 'mix & match' sieraden, mode-accessoires, kristallen decoraties en accessoires voor woningdecoratie, waarbij geslepen kristal wordt gecombineerd met typische natuurmaterialen zoals buffelhoorn, parelmoer, donkere houtsoorten en leder.

Geïnspireerd door de natuur

De collectie 'Out of Africa' weerspiegelt een belangrijke traditie binnen het bedrijf Swarovski, waarvan de naam vanouds verbonden is met de productie van kristallen juwelen. Kristal van Swarovski wordt vanouds gebruikt door ontwerpers en couturiers over de hele wereld. Maar voor Daniel Swarovski, die het bedrijf in 1895 oprichtte, was respect voor de natuur een wezenlijk aspect van zijn bedrijfsfilosofie. De natuur is een permanente inspiratiebron gebleven voor nieuwe creaties. De populaire productlijn van kristallen dierfiguren, die midden jaren zeventig werd geïntroduceerd, was de eerste waarmee Swarovski rechtstreeks contact zocht met de consument. Sindsdien is de business-unit Consumer Goods sterker en sterker geworden. Inmiddels hebben de dierfiguren gezelschap gekregen van een omvangrijk gamma aan decoratieve en functionele kristalobjecten, evenals sieraden, horloges en mode-accessoires. Deze herfst/winter in het teken van 'Out of Africa'.

Contact:
Swarovski International Holding AG
Frau Simone Feix
Postfach
General Wille Strasse 88
8706 Feldmeilen
Tel. +41/1/925'77'39
E-Mail: simone.feix@swarovski.com

Bij dit persbericht is een foto verkrijgbaar via het ANP fotonetwerk en de digitale beeldbank. Deze is op te vragen bij ANP Pers Support.

28 mei 04 11:56