SWAROVSKI
Internationaal evenement in de Swarovski Kristallwelten
Kristal - geïnspireerd door Afrika
Wattens, Oostenrijk (ots) - Het Afrikaanse topmodel Alek Wek was
het glitterend hoogtepunt van de spectaculaire show die door Swarovski
werd georganiseerd voor de presentatie van haar
herfst-/wintercollectie 2004: 'Out of Africa'. Speciaal voor deze
avond werden de Swarovski Kristallwelten, gecreëerd door de
Oostenrijkse multimedia-kunstenaar Andrè Heller, omgetoverd tot een op
Afrika geïnspireerde droomwereld. Meer dan 180 internationale mode- en
designjournalisten, evenals gasten uit de cultuur- en zakenwereld,
waren getuige van een wervelende show die het begin markeerde van een
nieuwe richting in de merkenstrategie van Swarovski.
'Onze thematische collecties en nieuwe producten staan voor
universele waarden en emoties zoals schoonheid en levensvreugd. Maar
we blijven ook steunen op de traditionele sterke punten van ons
bedrijf: vernieuwing, creativiteit en de permanente drang naar
perfectie', aldus Robert Buchbauer, lid van de Raad van Bestuur, die
samen met zijn collega-raadslid Markus Langes-Swarovski als gastheer
optrad van dit internationale evenement te Wattens in Tirol.
Emotie, tijdgeest en vernieuwing zullen de toon zetten van de
toekomstige halfjaarlijkse collecties. De collectie Herfst/Winter 2004
haalt haar inspiratie uit de exotische schoonheid en diversiteit van
het Afrikaanse continent. Het is een spannende range van 'mix & match'
sieraden, mode-accessoires, kristallen decoraties en accessoires voor
woningdecoratie, waarbij geslepen kristal wordt gecombineerd met
typische natuurmaterialen zoals buffelhoorn, parelmoer, donkere
houtsoorten en leder.
Geïnspireerd door de natuur
De collectie 'Out of Africa' weerspiegelt een belangrijke traditie
binnen het bedrijf Swarovski, waarvan de naam vanouds verbonden is met
de productie van kristallen juwelen. Kristal van Swarovski wordt
vanouds gebruikt door ontwerpers en couturiers over de hele wereld.
Maar voor Daniel Swarovski, die het bedrijf in 1895 oprichtte, was
respect voor de natuur een wezenlijk aspect van zijn
bedrijfsfilosofie. De natuur is een permanente inspiratiebron gebleven
voor nieuwe creaties. De populaire productlijn van kristallen
dierfiguren, die midden jaren zeventig werd geïntroduceerd, was de
eerste waarmee Swarovski rechtstreeks contact zocht met de consument.
Sindsdien is de business-unit Consumer Goods sterker en sterker
geworden. Inmiddels hebben de dierfiguren gezelschap gekregen van een
omvangrijk gamma aan decoratieve en functionele kristalobjecten,
evenals sieraden, horloges en mode-accessoires. Deze herfst/winter in
het teken van 'Out of Africa'.
Contact:
Swarovski International Holding AG
Frau Simone Feix
Postfach
General Wille Strasse 88
8706 Feldmeilen
Tel. +41/1/925'77'39
E-Mail: simone.feix@swarovski.com
Bij dit persbericht is een foto verkrijgbaar via het ANP fotonetwerk
en de digitale beeldbank. Deze is op te vragen bij ANP Pers Support.
28 mei 04 11:56