Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Hypotheekbemiddelaar Gelink verguld

met laagste notering op folderranglijst

ENSCHEDE, vrijdag 28 mei 2004

Gelink Adviesgroep, de grootste onafhankelijke hypotheek- en kredietbemiddelaar in ons land, is verguld met de 1e plaats op de ranglijst van minst gelezen folders. De lijst werd gisteren bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de Gouden Deurmat op het zevende Nationale Congres Ongeadresseerd Reclamedrukwerk naar aanleiding van het jaarlijkse trendonderzoek 'Thuis Binnen Bereik'.

"Het feit dat zoveel mensen zich weten te herinneren dat wij een geldkrant huis-aan-huis verspreiden, is al een hele prestatie, of ze het nou wel of niet lezen", stelt Gelink-directeur Henk Oudman. "Natuurlijk gaan wij ervanuit dat niet iedereen geïnteresseerd is in deze informatie. Gemiddeld sluit een Nederlander één keer in de zeven jaar een nieuwe hypotheek af. Dat is dus veel minder spannend dan folders met aantrekkelijke aanbiedingen die je bijna elke dag nodig hebt. En als maar liefst 7% aangeeft onze folder daadwerkelijk te hebben gelezen, overtreft dat de verwachtingen uit ons eigen marktonderzoek."

Niet 's avonds bellen

Oudman legt uit dat het huis-aan-huis verspreiden van de Gelink-folder een bewuste keuze is geweest. "Gelink is voorloper in het professionaliseren van de branche. Dat betekent dat we ook op een nette manier potentiële klanten willen benaderen met uitgebreide informatie. Deze manier van werken sluit aan bij de verscherpte regelgeving van de AFM voor het adverteren voor financiële producten. Een effectievere manier is wellicht het inzetten van call centers, maar zelf hebben we er een hekel aan om 's avonds boven de gebakken biefstuk te worden gebeld voor verkooppraatjes. Dus dat willen we anderen ook niet aan doen. Dat wekt irritatie op, terwijl je een folder gewoon naast je neer kunt leggen", aldus Oudman.