Ingezonden persbericht
beckham nieuw gezicht in gillette-reclame
Rijswijk, 28 mei 2004 - Het hoofdkantoor van Gillette, gevestigd in Boston,
heeft gisteren een exclusieve, 3-jarige sponsorovereenkomst bekendgemaakt
met voetbalidool David Beckham. Beckham zal figureren in Gillettes
wereldwijde reclame-uitingen en promotionele activiteiten richting
consumenten. Voor welk bedrag de profvoetballer het sponsorcontract
tekende, is niet bekendgemaakt.
Het is wereldwijd bekend dat Beckham en scheren bij elkaar horen. Alleen al
dit jaar werd hij door het blad GQ uitgeroepen tot "stijlvolste man ooit"
en eindigde hij volgens Time Magazine in de top-100 van 's werelds meest
invloedrijke iconen. Beckham maakt zijn debuut in de nieuwe
Gillette-reclamecampagne 'Feeling of Gillette', die volgende maand in
Europa zal worden gelanceerd.
Peter K. Hoffman, wereldwijd eindverantwoordelijk voor Gillettes 'Blades
and Razors', licht de logische link met Beckham toe: "Gillette staat bekend
om zijn slogan 'The Best a Man Can Get' en David Beckham wordt door
miljoenen mensen gezien als 'The Best a Man Can Be'. Hij heeft inmiddels
een internationale icoonstatus verworven en is tevens een van 's werelds
beste en bekendste sportfiguren. Wij willen David graag wereldwijd inzetten
als voorbeeld van de meest stijlvolle en goedgeschoren Gillette-man."
David Beckham: "Ik ben oprecht blij en voel me zeer vereerd met deze
sponsorovereenkomst. Gillette is een merk dat veel respect heeft verdiend
bij heel veel mensen, ik ben blij dat ik met deze deal de komende jaren
onderdeel mag zijn van hun organisatie. Ik word vaak benaderd met
commerciële voorstellen om mijn naam aan een merk of product te koppelen
maar ik kijk alleen maar serieus naar die voorstellen waarbij ik me prettig
voel. Ik heb tot op heden altijd ernaar gestreefd in zee te gaan met
topmerken, hetgeen wordt bevestigd door mijn bestaande contracten met
Adidas en Pepsi. De deal met Gillette past perfect in dit rijtje, zij zijn
met hun scheerproducten de beste op hun gebied en ik ben er trots op dat ik
er onderdeel van mag gaan uitmaken."
Voor meer informatie en het downloaden van fotomateriaal verwijzen wij u
naar: www.gillette.com
Michele Szynal:
tel: +1 617 421 7086
mail: michele_szynal@gillette.com
= = =