Ministerie van Verkeer en Waterstaat

Bob goes Oranje

De Bob-campagne staat deze zomer in het teken van Oranje en het Europees Kampioenschap voetbal. Met aangepaste billboards, posters en radiospots wordt Nederland aangemoedigd om ook tijdens het komende EK-feest vooraf af te spreken wie niet drinkt en dus terug naar huis rijdt.

Morgen is de aftrap van de zomercampagne. Langs de weg verschijnen nieuwe billboards met het vertrouwde Bob-logo en de vaste afsluitende tekst Daar kun je mee thuis komen. Alleen is de o uit Bob vervangen door het rood-wit-blauw-oranje gekleurde gezicht van een voetbalsupporter met een leeuwenkop op zn hoofd. Naast de bestaande spots op televisie is er een nieuwe spot voor de radio. Daarin geeft een imitatie-Johan Cruyff zijn meest ideale teamopstelling. Zijn geheime wapen: Bob, links voorin.

Ook de posters in bushokjes en andere buitenreclame-uitingen haken in op het EK-gevoel. Verder worden bij een aantal alcoholcontroles Bob-sleutelhangers uitgedeeld en zal in de provincie Friesland regelmatig de Bob-ballon aan de horizon verschijnen. Meer informatie: www.daarkunjemeethuiskomen.nl