Bob goes Oranje
De Bob-campagne staat deze zomer in het teken van Oranje en het
Europees Kampioenschap voetbal. Met aangepaste billboards, posters en
radiospots wordt Nederland aangemoedigd om ook tijdens het komende
EK-feest vooraf af te spreken wie niet drinkt en dus terug naar huis
rijdt.
Morgen is de aftrap van de zomercampagne. Langs de weg verschijnen
nieuwe billboards met het vertrouwde Bob-logo en de vaste afsluitende
tekst Daar kun je mee thuis komen. Alleen is de o uit Bob vervangen
door het rood-wit-blauw-oranje gekleurde gezicht van een
voetbalsupporter met een leeuwenkop op zn hoofd. Naast de bestaande
spots op televisie is er een nieuwe spot voor de radio. Daarin geeft
een imitatie-Johan Cruyff zijn meest ideale teamopstelling. Zijn
geheime wapen: Bob, links voorin.
Ook de posters in bushokjes en andere buitenreclame-uitingen haken in
op het EK-gevoel. Verder worden bij een aantal alcoholcontroles
Bob-sleutelhangers uitgedeeld en zal in de provincie Friesland
regelmatig de Bob-ballon aan de horizon verschijnen.
Meer informatie: www.daarkunjemeethuiskomen.nl
Ministerie van Verkeer en Waterstaat